Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Even voorstellen, Ad0911 met een 928

24 apr 2025 19:23

Ik zal mij even voorstellen. Ik heet Ad en mijn gebruikersnaam Ad0911 verraad mijn geboortedatum en mijn interesse in het model 911. Maar in plaats van een 911 heb ik het hier graag over mijn 928 uit 1978. Die heb ik jaren geleden gekocht omdat ik het model fascinerend vond (en nog steeds trouwens) en vooral de vroege uitvoering daarvan (1977 1978) met Pasha bekleding. Zoals mijn avatar al doet vermoeden heeft mijn auto (Oakgrün metallic) inderdaad de Pasha stoffen bekleding. Dat was voor mij een voorwaarde voor de aanschaf van dit model want ik vind dat echt fantastisch!. Ik zit zelf in de produktontwikkeling en vraag mij dan af wat de briefing is geweest voor die auto en dan dat interieur. De auto was in de beginjaren al vooruitstrevend van vormgeving maar het interieur was alsof iemand de vrij hand heeft gekregen en daar flink misbruik van heeft gemaakt. Een soort psychedelisch patroon waar je diepte in ziet. Ik heb geen idee hoe je een foto kunt toevoegen aan een bericht in dit forum, maar dat komt nog wel een keer. Verder vindt ik de auto als je er in zit gewoonweg indrukwekkend en uitnodigend om mee te rijden. Er mee rijdende voel je een soort gespierdheid en toewijding als je de auto een bocht in stuurt. Alsof alle spieren gespannen zijn voor de volgende aktie. Ik heb meerdere 928-s gereden en ik heb nog steeds het meeste rijplezier in de vroege 928. Hij communiceert meer dan de latere modellen zoals de S4. Rijden met zo'n 928 geeft zoveel genoegen en voldoening, big smile vanaf het instappen tot en met het omdraaien na het uitstappen. Wat een fantastische auto, zo erg ondergewaardeerd. Vooral als je hem vergelijkt met tijdgenoten van dezelfde status. Zelfs een Ferrari 328 waar ik mee gereden heb, geeft mij niet die feedback of genoegen tijdens het rijden.
En waarom grijpen zoveel mensen terug naar een auto uit hun jeugd? In 1978 zou ik op 9-11 dus 18 jaar worden. Dat is een fase in je leven dat muziek een grote indruk op je maakt. Ik was en ben nog steeds liefhebber van de Dire Straights, het eerste en tweede album. En Gerry Raffery, City to city en Nightowl. Mijn vader kocht in 1980 na zijn Volkswagen kever uit 1969 voor het eerst een nieuwe auto, een Audi 80. We zagen in 1980 een Porsche 928 in Antwerpen. Dat was mijn eerste ontmoeting met de auto, nadat ik uiteraard de auto in de tijdschriften al gezien en gelezen had. Ik zij tegen mijn vader: Pa, die auto kost 5 x jouw Audi 80. Zijn reactie: hmm, ik zie het er niet aan af. Mijn fascinatie bleef. En ondanks dat mijn auto al enkele jaren niet rijdbaar is, ben ik steeds weer blij en onder de indruk als ik hem weer zie staan. De fascinatie heeft zich momenteel ook uitgebreid naar de miniaturen. Ik probeer van alle gangbare formaten (1:87, 1:55, 1:32, 1:24, 1:16) een exemplaar te maken in dezelfde kleur. Maar die bekleding is de grootste uitdaging op die kleine schaal.
Tijdens mijn lidmaatschap van de Porsche 928 club heb ik ook een Europese meeting in Leipzig meegemaakt. Daar waren een paar kopstukken aanwezig die actief betrokken waren bij de ontwikkelign van de 928. Bijvoorbeeld Peter Falk (niet de acteur) die verantwoordelijk was voor het testprogramma, en Peter Reisinger die heeft meegewerkt aan het kleimodel. Beide heren hebben mijn exemplaar van het boek "Project 928" gesigneerd en ware duidelijk met plezier aan het bladeren in het boek en herinneringen aan het ophalen.
Ik ben al jaren lid van Rennlist met een grote afeling over de 928. In dit Porsche forum voel ik mij wel een beetje alleen. De zoekfunctie levert geen resultaat op als ik "928" als zoekargument gebruik. Nu dus het eerste bericht over deze fascinerende auto.

Re: Even voorstellen, Ad0911 met een 928

24 apr 2025 20:38

Welkom en kom maar op met de foto’s! Andere geloven ze het hier niet.

24 apr 2025 21:14

Arnoud69 schreef:Welkom en kom maar op met de foto’s! Andere geloven ze het hier niet.

Hoe werkt dat? kopiëren en plakken tussen de (Img) (Img) werkt niet

24 apr 2025 21:22

Welkom :!:

Je moet de URL van de foto (die hier in je eigen album of elders op het internet staat tussen [img]en[/img] plakken, of je gebruikt het fotonummer van de foto in jouw album hier door het tussen [album] en [/album] te zetten :wink:

Ad0911 schreef:De zoekfunctie levert geen resultaat op als ik "928" als zoekargument gebruik. Nu dus het eerste bericht over deze fascinerende auto.

Nieuwsflash :arrow: even de zoekfunctie gebruikt en ik krijg meer dan 300 pagina's aan hits op 928 8)

Een kleine greep daarvan (tot minder dan anderhalf jaar terug) :arrow:

Bekende 928?

928 GTS prijzen

Witte handgeschakelde 928 S4

Ik ben Simon woonachtig in Breda en een klein jaar in het bezit van een zwarte Porsche 928 S4 uit 1986.

928GTS handbak gezocht

Stoel verlagen 928

PFer MVV heeft een 928 :wink:

PF'er Neppert heeft een 928 :D

Big Ben vraagt naar de kleurcode 928 :wink:

4 pagina's over And the chicken was still warm! Porsche 928

928 Houtbewerking

Na tien jaar is die er dan. De 928 van PatricK-O

Een 928 bij Stipt. Beetje droevig resultaat :|

Porsche 928 S 4.7 Automaat | S4 ombouw | Pon-import | 1980 te koop aangeboden door PF'er HFH (10 dagen geleden)

... en dan 300 zoekpagina's verder het eerste bericht over een 928, geplaats toen de toenmalige PorscheForum-Baas SharkS4 :P

25 apr 2025 9:39

Mooie introductie. Waarom is hij al een tijd niet rijdbaar?

25 apr 2025 10:47

Welkom hier! Er is hier inderdaad behoorlijk wat te vinden over de 928 , dus je hoeft je (toch) niet alleen te voelen!

Heb je plannen om de 928 weer rijdend te maken?

25 apr 2025 12:59

Ik gok dat je een Skoda rijdt als DD :mrgreen:

25 apr 2025 17:59

Targa Floriaan schreef:Ik gok dat je een Skoda rijdt als DD :mrgreen:

Zit je op het Skodaforum?

25 apr 2025 18:09

Spastblast schreef:Mooie introductie. Waarom is hij al een tijd niet rijdbaar?

Misschien ben ik wat langzaam in het werk, maar ik heb hem rijdend gekocht, koppakking ging lek in de 1e rit omdat de fan niet aan ging. Toen kreeg ik de gelegenheid om gratis in een oude loods bij mijn werk aan de auto te werken. Toen heb ik het rigoreus aangepakt en heb ik de motor er uit gehaald voor diverse reparaties en vernieuweingen. De torquetube er uit om de lagers te vervangen, de versnellingsbak en achterwielophanging eruit om de keringen te vervangen en de hoezen en achterwiellagers. Alle flexibele remleidingen vervangen. Het brandstofleidingwerk vernieuwd van voor tot achter. De diverse onderdelen die er af kwamen weer netjes gemaakt. De binnenschermen kaal gemaakt en opnieuw voorzien van de overspuitbare coating en in de kleur gespoten. Bumperbevestigingen vernieuwd want die braken allemaal af (tich keer M6). Rechter achterscherm gerepareerd, motorruimte gespoten, onderzijde motorkap gespoten en nieuwe geluiddemping er in. Airco leidingen vernieuwd, Voorwielophanging gedemonnteerd, nieuwe lagers en alles weer schoon, gemonteerd, stuurhuis laten reviseren, raammechanisme beide deuren gedemnonteerd, nieuwe geleiding, motoren opnieuw gesmeerd en collectoren schoongemaakt, ruitewissermechanisme gedemonteerd en opnieuw gesmeerd, tellerverlichting vernieuwd naar eigen ontwerp, koppeling revisie, allerlei nieuwe onderdelen op en rondom de motor, cylinderkop revisie, enz enz. En er is nog genoeg werk aan de winkel

25 apr 2025 18:13

Arnoud69 schreef:Welkom en kom maar op met de foto’s! Andere geloven ze het hier niet.

Zoiets?
Afbeelding

25 apr 2025 22:45

Gave bekleding hoor!

26 apr 2025 7:34

Ad0911 schreef:
Targa Floriaan schreef:Ik gok dat je een Skoda rijdt als DD :mrgreen:

Zit je op het Skodaforum?

Yep, ik was degene die daar naar 928 in je naam vroeg ;-)

26 apr 2025 16:05

Ad0911 schreef:Afbeelding
Je kunt lid worden van het Green Chapter!

27 apr 2025 10:18

Niks alleen hier met een 928, leuk dat je aansluit Ad!

27 apr 2025 18:19

Nog één

Afbeelding

28 apr 2025 11:34

Wat een briljant interieur :cheers:

28 apr 2025 14:21

Anne 2.7 schreef:
Ad0911 schreef:Afbeelding
Je kunt lid worden van het Green Chapter!

Welkom!!!

28 apr 2025 19:54

Ad0911 schreef:..., motorruimte gespoten, onderzijde motorkap gespoten en nieuwe geluiddemping er in. Airco leidingen vernieuwd, Voorwielophanging gedemonnteerd, nieuwe lagers en alles weer schoon, gemonteerd, stuurhuis laten reviseren, raammechanisme beide deuren gedemnonteerd, nieuwe geleiding, motoren opnieuw gesmeerd en collectoren schoongemaakt, ruitewissermechanisme gedemonteerd en opnieuw gesmeerd, tellerverlichting vernieuwd naar eigen ontwerp, koppeling revisie, allerlei nieuwe onderdelen op en rondom de motor, cylinderkop revisie, enz enz. En er is nog genoeg werk aan de winkel

pfoe...indrukwekkend....je zou die auto toch maar gekocht hebben om lekker in te rijden... :D
Plaats een reactie