Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 01 mei 2025 15:15

Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties welkom 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
Bericht Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we
Ik heb die lijsten op mijn vorige 997.1 ook vervangen. Echt een crime. Ten eerste zaten ze muur en muurvast, en daarna uiteindelijk met een caramelschijf de lijmresten eraf gekregen. Doe ik nooit meer (zeg ik nu).

26 okt 2024 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera S coupe handbak
Nog een updateje vergeten zag ik... eind juni is er een nieuwe voorruit in gekomen bij Autotaalglas. Dit n.a.v. flinke steenslag, met een barst tot gevolg, tijdens 'Vetcoolman 2024'.
Keurig werk geleverd door Autotaalglas en er is op mijn verzoek en met goedkeuring van de verzekeraar een originele ruit gebruikt met bijbehorende logootjes.

29 okt 2024 12:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Wat is er sinds oktober zoal gebeurd?:

- De jaarlijkse oliewissel, incl. het jaarlijkse riedeltje: opensnijden oliefilter, schoonmaken radiateurs, schoonmaken drainage gaten, controle werking fans.
- 7 voorste speakers vervangen door een plug & play onzichtbaar geplaatste Focal set. Een einde aan het gerammel en geklapper van de vergane 20 jaar oude OEM speakers.
- N.a.v. een tip op het forum :res: PCCM Plus gekocht van iemand in Duitsland (eBay). Nieuw in geplastificeerde doos, met rekening erbij. Nog niet gemonteerd omdat ik nog even wil bedenken of ik 'm ga modden (wireless carplay) en wat ik met het opladen van de telefoon ga doen, zodat dit allemaal in één keer goed kan gebeuren.
- AOS vervangen en AOS modificatie teruggedraaid n.a.v. een gescheurde slang van AOS naar luchtfilterhuis, waarbij aan het licht kwam dat de AOS ook begon te falen.

Nog 2km verwijderd van 110k km! :mrgreen: Heb er dus al ruim 20k km mee gereden sinds aanschaf. Niet slecht voor een weekend-auto.

30 apr 2025 10:24
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 2S, BJ40, Z4 E85, X5 50e
Zwolle
Het modden van de usb van PCCM+ ken ik, maar dat lijdt blijkbaar niet tot wireless CarPlay, ook niet met een dongle.
Wat mis ik? Heb jij meer info? Staan voor dezelfde discussie.
Net als de speakers, heb geen Bose, wil graag iets betere kwaliteit als nu. Focal veel over gelezen, kost 1500 euro ergens?
Heb jij andere info?

Hoor graag.

Groeten,

Harold

30 apr 2025 19:59
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 997 Carrera S cab
Nuland, jonguh!
@Harold V: Ten aanzien van het modden van de PCCM+: als je dat doet verleg je de volledig werkende USB aansluiting van de PCCM+ van de voorkant naar de achterkant van de unit. Dan hang je er aan de achterkant een kabeltje + dongel of alleen de dongel aan (zou ik niet doen; is moeilijker toegankelijk. kabel + dongel leid je bijvoorbeeld naar je handschoenenvakje. Zo'n dongel moet je nog wel eens resetten). Dat heeft deze meneer bijvoorbeeld gedaan.

01 mei 2025 10:44
Profiel
PorscheForum Rakker
haroldv schreef:
Het modden van de usb van PCCM+ ken ik, maar dat lijdt blijkbaar niet tot wireless CarPlay, ook niet met een dongle.
Wat mis ik? Heb jij meer info? Staan voor dezelfde discussie.

Precies wat Stiruam schreef:
- De front USB poort ondersteunt wired carplay
- Je kan dit wireless maken met bijv. de Carlinkit 5 of vergelijkbare wireless carplay dongle
- Je kan de kabel van de front USB poort binnenin de PCCM Plus echter ook loshalen van het 'moederbord' en een andere kabel aan het moederbord vastmaken, zodat je een female USB via de achterkant naar buiten kan leiden.
- Als je hier vervolgens een USB verlengkabel aan maakt, naar het handschoenen kastje, dan kun je daar die wireless dongle op een bereikbare plek kwijt.
- Desgewenst kun je van de front USB poort ook nog een werkende USB poort maken, die geen Carplay ondersteunt, door een kabel van de achterkant van het apparaat naar de (binnenkant van de) front USB aansluiting aan te leggen.

Ik was geloof ik de eerste die met die suggestie kwam op Rennlist, maar had zelf nog geen PCCM Plus. :lol:
https://rennlist.com/forums/997-forum/1 ... st18590454

Inmiddels hebben anderen dit al succesvol toegepast. Wat mij vooral nog bezighoudt is hoe ik dit op mijn gemak zou kunnen testen op een bureau, i.p.v. half ingebouwd in de auto.

Citaat:
Net als de speakers, heb geen Bose, wil graag iets betere kwaliteit als nu. Focal veel over gelezen, kost 1500 euro ergens?
Heb jij andere info?

Focal heeft verschillende modellen, de één beter dan de andere. Mijn doel was niet zozeer top-speakers te plaatsen, maar meer de kapotte speakers vervangen door een degelijk merk. Dit bedrijf verkoopt plug&play kits die zonder aanpassingen geplaatst kunnen worden op de originele plekken, met de originele stekkers. Is dus gewoon een kwestie van schroeven en stekkers vastklikken.:
https://www.scrdistribution.co.uk/porsc ... 2029-c.asp

Waar je wel rekening mee moet houden is dat je ze vraagt om geen VAT (BTW) te rekenen, omdat je dat al bij invoer doet, samen met invoerrechten. Bedankt Brexit.

01 mei 2025 12:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5