Auteur |
Bericht |
|
 Approved via autobedrijf geldig?
Vraagje over approved garantie. Voor zover ik weet kan approved garantie van particulier tot particulier overgedragen worden. Maar houdt dat op zodra een autobedrijf een P verkoop. Maar toch zie ik autobedrijven P’s verkopen met approved garantie. Zag er net ook weer 1 voorbij komen met 1,5 jaar approved garantie. Is dat oplichting of heb ik het verkeerd begrepen?
|
31 mei 2025 12:49 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
 Re: Approved via autobedrijf geldig?
Volgens mij is een vereiste dat de Porsche bij een dealer moet worden/is onderhouden. En approved is overdraagbaar.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
31 mei 2025 12:54 |
|
 |
|
Oké dus hij kan wel verkocht worden door een gewoon autobedrijf zolang hij wel Porsche dealer onderhouden is? En de approved gaat dan gewoon mee?
|
31 mei 2025 12:56 |
|
 |
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Ik ben nog bezig met mij hierin verder te verdiepen, maar ik heb ooit de kleine lettertjes gelezen van zo’n approved garantie. Daarin stond als mogelijkheid de overdracht van particulier naar een andere particulier en de aankoop vanuit een P centrum aan een particulier. De aankoop vanuit een garage niet P dealer zou de garantie dan stopzetten want er komt dan een nieuwe eigenaar op het kentekenbewijs. En dan stopt de garantie blijkbaar die je dan natuurlijk wel zelf weer kunt activeren bij de P dealer (maar meestal niet gratis want je moet dan een 111 punten check doen). Blijkbaar zijn er P dealers die niet zo moeilijk doen en in het systeem kijken of de P nog approved heeft en dan jouw P ook weer aanmelden voor de approved, maar dit is een van horen zeggen verhaal. Ik heb al bij PCA nagevraagd maar daar heb ik nog geen antwoord van gehad.. Ik hoor dus graag wat jouw bevindingen zijn want ik neem dit mee voor mijn toekomstige aankoop
|
31 mei 2025 14:38 |
|
 |
|
Ik zal je hier op de hoogte houden. Mijn vraag staat inmiddels uit bij Porsche Nederland. Ik zal ze stalken tot ik een duidelijk antwoord heb haha
|
31 mei 2025 14:46 |
|
 |
mark996
|
Hopelijk krijg je antwoord, tot nu ben ik niet onder de indruk van de behulpzaamheid van de importeur en sommige dealers..  . Ik kreeg bij een NL dealer te horen toen ik mijn vraag stelde over approved bij aankoop bij een Duitse niet P dealer, ‘daar gaan wij niet op antwoorden, je moet gewoon de P bij ons kopen’. Op mijn opmerking dat ik dit een behoorlijk arrogante opmerking vond en ze bij deze Nederlandse dealer minstens 10k boven de prijs in Duitsland zitten en geen karmijnrode Taycan’s verkopen (die ik zoek), bleven ze stil. Daar koop ik dus nooit een P..  . Pannenkoeken
|
31 mei 2025 15:11 |
|
 |
mark996
|
En wat ik nog serieus overweeg is om de P te kopen met approved in Duitsland en bij de P dealer daar in onderhoud te houden. Is meer gedoe, maar ik kan zo wel wegblijven bij de NL P dealer.. Moet de Duitse dealer wel een soort ophaal dienst hebben (desnoods tegen betaling), maar daar is vast wel iets op te vinden
|
31 mei 2025 15:15 |
|
 |
|
Laat me raden: Porsche Amsterdam? Die zijn superarrogant. Die verkopers doen zo uit de hoogte. Ze denken dat ze eigenaar zijn van de wagens die er staan haha. Ik woon zelf in Amsterdam, maar zal daar nooit m’n auto brengen. Om verschillende redenen. Leusden en Gelderland zijn vrij behulpzaam.
Je approved is in Nederland gewoon geldig als je bij een Duitse Porsche dealer koopt.
|
31 mei 2025 15:26 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Wellicht is de Porsche van de garage eigenaar zelf én niet van z’n bedrijf 
|
31 mei 2025 15:55 |
|
 |
mark996
|
Inderdaad PCA, maar bij nog een andere dealer meegemaakt. Blijkbaar gaan de zaken te goed.. En jouw laatste opmerking, geldt dit ook als je een P koopt in Duitsland met bestaande approved tot zeg 2027 maar je koopt de P van een gewone garage in Duitsland (en de P staat niet in opdracht van een klant te koop oid)?
|
31 mei 2025 16:28 |
|
 |
|
Dat zou in principe (in mijn ogen) dezelfde constructie zijn als waar we nu achter proberen te komen in de originele vraagstelling.
|
31 mei 2025 16:32 |
|
 |
JosB
|
Toevallig kwam deze situatie voorbij in een filmpje van House of Cars op Youtube. Zodra de Porsche met Approved garantiie in de bedrijfsvoorraad van een handelaar komt, vervalt deze garantie. Wel kan de premie die betaald is voor de garantie teruggevraagd worden.
|
31 mei 2025 16:37 |
|
 |
mark996
|
Dat was wat ik helaas al dacht. Dus al die handelaren die dit aanbieden, bieden iets aan wat niet mag. Tenzij de auto in consignatie van de klant wordt verkocht
|
31 mei 2025 17:03 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Of ... 
|
31 mei 2025 17:21 |
|
 |
mark996
|
Dat zou ook nog kunnen inderdaad. Feit is wel dat er in NL en Duitsland veel handelaren zijn die een P met approved aanbieden. Los van de 2 uitzonderingen hierboven, is dit dus niet mogelijk en komt de koper bedrogen uit als hij met zijn P aankomt bij een dealer om iets onder de approved garantie te laten doen. Zuur
|
31 mei 2025 17:24 |
|
 |
|
Erg veel eigenaren met een Porsche dan haha
|
31 mei 2025 17:28 |
|
 |
mark996
|
Hierdoor vallen er bij in mijn zoektocht wel 50% van de P’s in NL en Duitsland gelijk af aangezien ik approved wil hebben (helaas vanwege de vele issues die ik lees met Taycan’s)..
|
31 mei 2025 17:30 |
|
 |
ferry p
108-356-911-993-992Lowlands
|
Pcg classic is top, Pcg moderne Porsches kan ik niet slagen. Ik kan de voorgestelde inruilprijs matchen met de vraagprijzen.
Nieuwe 992.2 gekocht in Amsterdam en daar eigenlijk goede erg ervaringen mee. Arrogant waren ze in mijn geval helemaal niet. Ik kwam daar terecht omdat daar de juiste kleur combi stond en ze open stonden voor inruilen van 2 Porsches.
_________________________________________ “Luft kann man unterwegs nicht verlieren “
|
01 jun 2025 8:44 |
|
 |
ferry p
108-356-911-993-992Lowlands
|
 Re: Approved via autobedrijf geldig
Back to topic. Indien er een handelaar zit tussen de verkopers van de auto met Porsche approved vervalt direct de garantie. Ik heb in d bij Porsche een auto gekocht met approved en deze aantonen van facturen kunnen behouden in nederland
_________________________________________ “Luft kann man unterwegs nicht verlieren “
|
01 jun 2025 8:46 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
Je kan de porsche weer gewoon bij porsche laten keuren voor approved. Dus waarom zou er 50% afvallen?
|
01 jun 2025 17:12 |
|
 |
mark996
|
Omdat dat en weer extra geld kost en een P dealer bij heractivatie extra streng is (waar het onder de lopende approved nog net kon zul je net zien dat de remblokken bijvoorbeeld vervangen kunnen worden, meen dat de grens 50% is). In ieder geval, er moet dan een behoorlijke korting worden gegeven bij de handelaar op de prijs voor dit risico. Of ik spreek af met de handelaar dat in de koop zit dat ik na de koop de approved mag aanschaffen op zijn kosten. Maar lijkt me veel gedoe, dus ik zoek alleen bij een P dealer in Duitsland momenteel..
|
01 jun 2025 18:32 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
Dus dan laat je straks je droom auto staan voor een paar 1000 euro? Die bij een dealer zoiezo duurder uit bent.
|
01 jun 2025 18:35 |
|
 |
mark996
|
Zeker. En die extra kosten vallen in het geval van een Taycan mee, de Duitse P dealers zitten meestal maar 2-3k boven een handelaar. Dat is al de prijs van een jaar approved met wat extra werk dat bij een approved keuring naar boven kan komen. In NL is het een ander verhaal, maar hier hebben de dealers nog niet helemaal door dat ze veel te hoog geprijsd zijn..
Overigens is nog steeds een optie dat ik op kosten van de handelaar een nieuw jaar approved mag afsluiten, maar geen idee of men aan zoiets gaat meewerken
|
01 jun 2025 19:44 |
|
|