Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Gaat het echt niet goed met Porsche?

02 jun 2025 10:25

Interessant artikel:
Laatste economische ontwikkelingen Porsche

Dr. Blume. "Ook in de toekomst zal Porsche blijven vertrouwen op een evenwichtige mix van aandrijfsystemen. Onze klanten zullen tot ver in de jaren 2030 in elk voertuigsegment kunnen kiezen tussen verbrandingsmotoren, hybrides en volledig elektrische aandrijvingen." En ze kunnen onder andere uitkijken naar andere topvarianten van de 911: "Ik kan één ding verklappen", vervolgt Dr. Blume, "we gaan de lat in het sportwagensegment opnieuw hoger leggen."

Dus we kunnen een nieuw model verwachten dat gepositioneerd wordt in de markt boven de 911 :shock: :cheers:

Blume besloot met: "De wereld is veranderd. We maken een hevige storm door. Maar we doen er alles aan om die tegen te gaan. We investeren resoluut in de toekomst. In uitdagende tijden blijven we Porsche met een scherpe focus verder ontwikkelen. Dit vereist op korte termijn meer middelen, maar het zal ons bedrijf op lange termijn nog winstgevender maken. We gaan de uitdaging aan. We hebben een plan. We handelen. En we verspillen geen tijd!"

02 jun 2025 16:27

"Topvarianten van de 911" is toch iets anders dan "model gepositioneerd boven de 911"? Klinkt voor mij eerder als iets nieuws turbo-achtigs.

02 jun 2025 19:53

OK, dan interpreteer jij die mededeling anders als ik die beoordeel. We gaan het zien!

02 jun 2025 20:02

Weinig zinvol om nog boven de 911 een model te positioneren lijkt me. Binnen de groep heb je immers nog Lamborghini, Bentley en Rimac, al is dat laatste eerder een engineering bedrijf dan een auto constructeur.

02 jun 2025 20:37

Idd. En als een bedrijf alle zeilen moet bijzetten om te overleven, is het meestal geen goed idee om een nieuw experiment aan te gaan… ik interpreteer het ook als de volgende evolutie van de 911

02 jun 2025 23:27

Dr. Blume. "Onze klanten zullen tot ver in de jaren 2030 in elk voertuigsegment kunnen kiezen tussen verbrandingsmotoren, hybrides en volledig elektrische aandrijvingen."

In het segment van de Macan is die keuze er toch niet, die is toch alleen electrisch?
Plaats een reactie