Verkoop advies gevraagd aangaande mijn 964 C2 coupe
Mensen, hopelijk kunnen jullie mij van wat goed advies voorzien.
Na 6 jaar met veel plezier en trots van mijn handgeschakelde 1990 964 coupe, carrera 2 te hebben genoten, merk ik dat het voor mij misschien wel tijd gaat worden voor mijn volgende droomauto (uiteraard 'gewoon' Porsche).
Nu weet ik opzich een doorgaans gangbare en hedendaagse auto wel te verkopen via de ruguliere kanalen (autoscout, marktplaats, social media, etc). Maar voor een mooie, en toch ook waardevolle klassieker kan ik mij zo indenken dat het andere koek is (ander budget, doelgroep, etc.). En daar heb ik dus ook nog geen ervaring mee.
Ik wil eerst de auto verkopen alvorens ik een nieuwe ga aanschaffen vanuit financieel oogpunt. Een directe inruil op een nieuwe opvolger ligt dan ook niet direct voor de hand (tenzij het aanbod en de inruilprijs natuurlijk onweerstaanbaar is).
Nu is mijn vraag of jullie mij wat advies/tips kunnen geven over welke weg te bewandelen om de auto goed en aan de juiste liefhebber te kunnen verkopen. Consignatie verkoop ben ik mee bekend, maar ik vind het in dit geval moeilijk mijn auto elders neer te zetten en de (verkoop)regie uit handen te geven, dus dat liever niet. Alle tips zijn welkom, dan kan ik zelf een beetje filteren over wat ik interessant vind of niet.
Vast bedankt voor jullie input.