Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
11 maart 2025 18:03
Dag allen,
Omdat wij dit jaar een 3e kindje verwachten en de auto nu stil lijkt te gaan staan gaan we onze Porsche 911 (met enige pijn) verkopen.
Als de auto langdurig stil komt te staan vind ik het zonde, en met drie kinderen zie ik ons voorlopig niet meer veel uitstapjes maken
De auto is ondanks de leeftijd in vrijwel perfecte staat. Hieronder de belangrijkste kenmerken opgesomd:
- Huidige KM stand is 73.284 en is origineel NL geleverd;
- Porsche dealer onderhouden en heeft in 2023 bij 70.084 km een grote onderhoudsbeurt gehad;
- Heb een hele map met alle historie (vanaf aankoop en alle beurten t/m heden) ter beschikking.
Het staat momenteel alleen nog hier te koop maar einde van de maand (na polijsten) algemeen aan worden geboden.
Vraagprijs is 92.500,- euro. Ik zal hieronder de optielijst apart toevoegen.
Misschien ten overvloede maar het is een geweldige auto. Neem gerust contact op bij interesse.
- Bijlagen
-

-

-

11 maart 2025 18:06
Er is een nog uitgebreidere lijst op aanvraag beschikbaar maar hieronder de "unieke" opties:
082 F FUEL TANK, 90-LITRE
250 F Porsche double clutch (PDK)
342 F Multi-stage Heating System for Front Seats
454 F CRUISE CONTROL
514 F GTS sidestrips and model designation Silver
603 F Dynamic Cornering Light
635 F ParkAssist Rear
640 F Sport Chrono Package Plus
666 F Telephone Module
672 F Extended Navigation Module for PCM 3.0
680 F BOSE® Surround Sound System
714 F Deletion of Alcantara® package
810 F Floor Mats in Interior Color
870 A Universal Audio Interface
P01 F Adaptive Sports Seats
P12 F Automatically Dimming Interior and Exterior
Mirrors with Integrated Rain Sensor
11 maart 2025 18:34
Prachtige GTS. Jammer dat je 'm weg doet, maar je zal daar vast over nagedacht hebben.
Heb je voor je vraagprijs goed gekeken naar het huidige aanbod? Op gaspedaal vind ik er zo 2 en die vraagprijzen liggen flink lager (met slechts een marginaal hogere km-stand). Ik weet overigens helemaal niet wat de markt op dit moment doet, dus niet vervelend bedoeld.
Succes met de verkoop!
11 maart 2025 18:47
Ja, heb er wel moeite mee. Het is een geweldige auto maar weet dat er voorlopig (meerdere jaren) nauwelijks nog in gereden kan worden.
Wat betreft de vergelijkingen, ik zie ze ook juist duurder. En de andere cabriolet is een 4 wielaangedreven versie, wat mij betreft minder mooi met toch 15% kilometers meer. Ik denk dus echt wel redelijk en anders houd ik hem gewoon ☺️
16 jul 2025 15:19
Deze is vooralsnog niet verkocht, heb hem verder ook niet actief gedeeld.
Voor de volledigheid en eventueel geïnteresseerden, los van deze losse post staat de auto ook in consignatie te koop bij
De Bue Automotive.
16 jul 2025 15:33
Volgens mij is (door)linken naar verkoopsites niet de bedoeling hier. Je kunt een moderator altijd vragen om je advertentie aan te passen.
Succes met de verkoop
16 jul 2025 15:34
Oh, excuus. Dat wist ik niet. Wat mij betreft mag het topic dan ook verwijderd worden.
MOD: Directe Link in je eerdere bericht naar de advertentie van deze mooie 997 MKII GTS Cabriolet gewijzigd
16 jul 2025 19:35
En misschien even recente foto’s plaatsen. Op de foto is een kilometerstand zichtbaar van 64.000 km.
Mooie bak, succes met de verkoop
16 jul 2025 22:17
Merci! Scherp opgemerkt. Er zijn een aantal foto’s door elkaar gehaald. Dit is al aan hen doorgegeven. Heb de auto namelijk ongeveer 3 jaar geleden bij dezelfde partij gekocht. Ervaring bij hen (De Bue Automotive) was ook toen positief.
Auto is na die 10.000km overigens in gelijke/praktisch perfecte staat gebleven. Altijd ook bij mij binnen gestaan. Zal eens kijken of ik ook wat eigen extra foto’s hier kan uploaden.
18 jul 2025 1:06
Mooie, bijzondere 997! Slechts 6000 van gemaakt, alle uitvoeringen, wereldwijd. Jouw versie dus maar een stuk of duizend. Heb voor de fun AI eens gevraagd, dire geeft de vraagprijs als heel realistisch aan. Ook een gevraagd naar waarde ontwikkeling de komende tien jaar, ik weet, dat is tricky. Maar ook dan eerder stijging dan daling, bij gelijkblijvende randvoorwaarden (km’s per jaar erbij, dealer onderhoud, algemene staat). Ook overwogen de auto te houden ipv verkoop? Over tien jaar zijn de kinderen (deels) met eigen interesses bezig en komt er steeds meer ruimte om te toeren. Om dan nog zo’n exemplaar te vinden los ook een uitdaging. Buiten financiële redenen, die natuurlijk mij niks aangaan, zie je jezelf later weer Porsche rijden? En dan een klassieker of dan juist liever bv de 992.2 GTS van dan tien jaar oud? Interessante vragen.
Groeten, Leo
19 jul 2025 14:04
Ja, fijn dat je het aanvult Leo! Sommige denken oh, dat is een flink duurdere 997.2

Maar als je er in verdiept zijn er veel punten die deze uitvoeringen relatief uniek maken. Gezien de oplage en dat er bijvoorbeeld maar +/- 2.500 cabrio's zijn geleverd zou je ook verwachten dat de prijs minimaal stabiel zal blijven. En ik heb inderdaad zeker overwogen om hem te houden maar vind een auto die in een garage stilstaat, waar je omheen moet lopen, wegenbelasting/verzekering betaald en over 10 jaar misschien weer in gaat rijden wel wat vergezocht. De auto verdient een nieuwe en actievere eigenaar. Heb nog even een foto hierbij toegevoegd. Met maximaal 256kb niet de scherpste foto's hier
- Bijlagen
-

19 jul 2025 15:36
Prachtig exemplaar! Begrijpelijk dat je hem verkoopt en ook sympathiek, zo kan iemand anders er de komende jaren wel van genieten. Succes met de verkoop, het is dat ik een half jaar geleden een 991.2 GTS cabrio gekocht heb..
Groeten, Leo
20 jul 2025 12:21
Bedankt Leo! Een 991 GTS is ook prachtig natuurlijk. Vooral een cabriolet met dit mooie weer
20 jul 2025 17:57
Je mag hier niks schrijven over open rijden of een ban wacht
Erg mooie auto, veel succes met de verkoop en uiteraard met de gezinsuitbreiding
20 jul 2025 20:10
Mag ik wel iets schrijven over schuifdaken?
21 jul 2025 0:09
Bdog schreef:Bedankt Leo! Een 991 GTS is ook prachtig natuurlijk. Vooral een cabriolet met dit mooie weer

Bedankt! Ben heel tevreden ook, nu in Zwitserland, waanzinnig die Alpen!
Maar de 997.2 GTS is ook wel voor veel mensen de sweetspot tussen modern en klassiek. Looks, zeldzaamheid, alle moderne zaken die er toe doen aanwezig, zelfde motor als 991.1, heb ik ook gehad, geluid vind je nooit meer behalve in de GT3/2 modellen. Persoonlijk pro 991.2 voor mij, kwakkel nogal met gezondheid en de 991.2 is comfortabel op lange stukken en sleurt door de Alpen als de beste, vind ik. Zo voor elk wat wils. Maar ik schrijf nog af, dat is nou eenmaal met zo’n nieuwer, meer verkocht model. Maar daar krijg ik ook bakken plezier voor terug!
Ben benieuw, voor wie het kan en wil betalen is het een mooie gelegenheid. En anders zag ik ook een mooie 997..2 C4s te kopen, zelfde klassiek-moderne combi, wat lagere prijs dus de markt ziet goed uit voor de 997.2 koper die een beetje vertrouwen wildheden in wat hij koopt via het forum.
23 jul 2025 8:56
Kan ik me helemaal voorstellen, 997.2 is in de ladder toch nog wat "mechanischer" dan de latere modellen. Ook het hebben van hydraulische stuurbekrachtiging maakt het allemaal rauwer en directer. Tijdens de rit afgelopen jaar door de Eifel blijf ik dat toch wel geweldig vinden. Ook het formaat van de 997 spreekt me het meeste aan, om comfort te bieden zijn ze steeds wat groter geworden. Vooral de wielbasis met 100mm. Allebei z'n eigen voordelen, wellicht moet je beide dan bezitten

Ik hoop na verkoop in de toekomst ooit weer mooie ritjes te kunnen gaan maken door Europa maar dat zal pas over 10+ jaar weer echt kunnen. Hopelijk zijn de prijzen dan nog te doen, gelukkig zijn kinderen over het algemeen ook leuk
23 jul 2025 9:55
LKPS schreef:zelfde motor als 991.1
Ja en nee. Beide modellen hebben het MA01 blok wat een enorme verbetering is t.o.v het M97-blok uit de 9x7.1 generatie, maar ze niet precies hetzelfde. In de 997.2 zaten varianten van dit blok namelijk MA1.01 en MA1.02. Vanaf de 991.1 werd dat MA1.03, MA1.04, MAB.03, MAB.04... Dus ja, in de basis dezelfde motor, maar niet helemaal hetzelfde
23 jul 2025 11:14
Helemaal correct, polydeukes! Ik had de MA1.03 als ik het goed herinner. Was een 2012 911 C2, dus vrij in het begin van de 991. Had de 997.2 c2/4 ook al 400pk?
24 jul 2025 16:04
Nee, de 997.2 4S had standaard 385pk. De 997.2 GTS standaard 408pk maar dat komt doordat de deze standaard is uitgerust met de X51 Powerkit met de volgende verschillen:
- 408 pk i.p.v. 385 pk;
- Hogere redline (7.300 tpm);
- Andere nokkenassen & cilinderkoppen;
- Geoptimaliseerde inlaat & uitlaat;
- Sportluchtfilter;
- Herkalibratie van de ECU;
- Bij GTS vaak met derde radiator.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.