If you’re gonna like something, make it an obsessionHij is EINDELIJK terug!!
He looks a million bucks en trekt als een jochie van 15
Het begon een kleine maand geleden. Ineens telefoon van de specialist “of die wagen nog verzekerd was want dan gingen ze ermee op mijn platen naar de keuring”.
Ik trok grote ogen!
In mezelf denkende “die startte toch nog steeds niet? Die ging toch naar een andere specialist gebracht worden met meer ervaring in 964 Turbo’s?”.
Maar nee, startprobleem was opgelost, was ergens een vliegwiel (of krukassensor). De wagen was af, afgezien van een paar kleine futiliteiten die hij nog ging aanpakken.
Mijn opgebouwde ervaring zorgde ervoor dat ik redelijk terughoudend was en ik vroeg: “is’m af, of is ‘m af?”, want tot nu toe was hij altijd “af” maar moesten de bumpers nog gemonteerd worden of zat het open dak er nog niet in, of…
Maar nee, hij bleek dus af te zijn en hij begon op te noemen wat er allemaal aan gebeurd/vervangen geweest was
ALLES dat niet door de ballotage geraakte is dus vervangen geweest. Dingen die ik gevraagd heb, maar ook dingen die ik niet gevraagd heb. Er zat bvb een verkeerde koplampspiegel in één van de twee koplampen. Bepaalde buizen van de chauffage zijn vervangen, alle rubbers, ruitenwisserarmen, het niet kloppende logo achteraan, een nieuw logo vooraan, nieuwe speakers rondom wegens verstorven, hoedenplank opnieuw bekleed, achterlichten, reflector tussen de achterlichten, knippers vooraan, de door mij geleverde air scoops zitten erop tvv de mislampen, etc, etc, etc…
Noem het op en het is vervangen. Al die te korte strips aan de sideskirts, de “smile strip” ter hoogte van ’t kofferdeksel…
De PDF was 5 blz, helaas ook met bijhorend prijskaartje. Een onderhoudje was vanzelfsprekend ook aan de orde. Kost wat, maar dan heb je ook wat. De factuur van de spuiter moet dan ook nog komen… Ik begin te snappen waarom die krengen zo duur zijn want het vooropgesteld budget is met pakweg factor 2.5 overschreden.
Soit, het werd weer stil. Verleden week eens ter plaatse geweest en hij stond klaar om naar de spuiter te doen voor een laatste polierbeurt. Ik was er, mijne makker was er en zo ver zitten ze niet uit elkaar dus besloten om wij hem naar de spuiter te doen. Ik was dat moment met de 3.2 backdate op stap en ook al heb ik maar effe in de 964 gereden: wat een verschil! Een 964 tov een 3.2. Er zit eigenlijk maar 4 jaar verschil op beide auto’s maar tegelijkertijd is het verschil dag/nacht. Die servo, dat geluid, dat gevoel… De 964 is de véél volwassener auto, de 3.2 is gewoon een oud achterhaald hok, althans, zo zou het voor de meeste mensen aanvoelen. Ik ben nog steeds smitten van mijn oud karretje, ik wil maar aangeven dat er wel degelijk verschil is voor mensen die twijfelen wat er het beste bij hun past.
Daarnet zijn we ‘m dan effectief gaan ophalen et voila. Hier staat hij. Da’s geen auto meer, da’s een sculptuur. Een kunstwerk! En je kan er dan nog mee rijden ook… En hoe?! Wat een apparaat. Nieuwe borstels vegen goed, maar borstels die je bijna 3 jaar kwijt was vegen ook goed. Er is ook één en ander aan bijgesteld/afgeregeld/vervangen en de indruk die ik soms had dat hij niet echt goed doortrekt is nu volledig weg.
OK, het heeft lang geduurd, veel TE lang, dat geven zowel specialist als spuiter toe, maar it was worth it. Eén grote blij alhier
