Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 aug 2025 22:10

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Android Auto?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Android Auto??
Ik zit een beetje te stoeien met het volgende vraagstuk. Het betreft een Cayenne hybrid (E3 9YA)van april 2021 die volgens verschillende kanalen android auto zou moeten hebben. Wat ik en de garage ook doe wij krijgen het niet te zien en dus niet aan het werk. Carplay staat er wel en werkt. Maarja, wel Porsche maar geen Apple. Nu heb ik gelezen dat deze Cayenne versie 6 zou hebben. 6 zou vele verbeteringen en android auto moeten hebben. Hoe dan???
Mijn vraag, hoe kan ik mijn pcm versie zien? Ik heb bij systeem software en version info gekeken en daar staat van alles behalve versie 6. allemaal andere gegevens.(zie foto)
Volgende vraag, hoe krijg ik bij deze Cayenne, android auto aan de klets, die op n nette draadloze manier zijn werk doet zonder kabeltjes en allerlei kastjes die ik op de middenconsole met n ingeplugde usb en app moet leggen. Gewoon, telefoon op de lader in de middenconsole en de heleboel android auto, internet telefoon, alles werkt gewoon.
84250
alvast dank voor jullie reacties.

met vriendelijke groet,

Paul

12 aug 2025 20:15
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Android Auto??
H058 betekent PCM5.
PCM6 begint met HJ9...

Bij PCM5 moet AA volgens mij gecodeerd worden, maar ik ben geen expert, is alleen wat ik online vind.

Verder, wanneer je alleen bedraad Android Auto of Apple Carplay hebt, en je wil het draadloos, dan zijn er (bijv. via Amazon) verschillende bluetooth-usb-dongels die je kunt gebruiken om van de draad af te komen. Mijn Mercedes heeft standaard bedraad AA/ACP en nu met een dongle stap ik in, start de auto en binnen een paar seconden heb ik automatisch Android Auto zonder mijn telefoon aan te hoeven raken.

14 aug 2025 12:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Hi,
Bedankt voor je reactie. Ik kwam ook op internet tegen dat inderdaad de PCM5 gecodeerd moet worden. Ik vroeg mij al af wanneer er in je pcm wel carplay staat maar geen android auto, of het dan zin zou hebben om er een kastje tussen te plaatsen(Dat volgens mij niet meer is dan een doorgeefluik van je telefoon) omdat je wel gegevens stuurt vanaf je telefoon naar de android auto op je pcm maar als die er niet is, is er ook weinig waar de signalen kunnen aankomen. Zelfde geld volgens mij met n kastje waar android auto al op voor geinstalleerd is.
Kortom, denk ik het goed wanneer er geen android auto op/in de pcm5 staat, je never android auto op je pcm te zien krijgt, wat je er ook tussen zet? De enige mogelijkheid is coderen.
Volgende vraag. Zijn er forumleden die met deze codering ervaring hebben zowel het doen/laten doen en werkt het daarna helemaal goed en behoudt je alle originele functies van jouw pcm of gaat het ten koste van bepaalde functionaliteiten?
Ik kijk wederom weer uit naar jullie deskundigheid en ervaring.
Alvast dank.

met vriendelijke groet,

Paul

17 aug 2025 14:04
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Er zijn doosjes die Android Auto naar CarPlay vertalen. Dat kan dus prima werken.

Ik denk dat dit wat zou kunnen zijn: https://www.carlinkit.com/carlinkit4.0-cp2a

17 aug 2025 17:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]