Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
17 aug 2025 14:23
Beste Forumgenoten,
Afgelopen mei heb ik mijn vorige Porsche verkocht (‘89 3.2 in de kleur uni-zwart).
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe hobby Porsche, eisen zijn: handgeschakeld en coupé. Qua model mag vanaf een f-model t/m 997S. Maar een cayman vanaf 987.2 of een leuke 944/968. Kleur maakt niet uit behalve uni-zwart.
Een auto met werk is geen bezwaar.
Het aanbod op marktplaats, autoscout en gaspedaal is bekend en zoek een auto liefst van een particulier.
Alvast bedankt voor de aanbiedingen.
Groeten John
17 aug 2025 21:54
John964 schreef: Kleur maakt niet uit behalve uni-zwart.
Heb je werkelijk daarom die mooie Carrera 3.2 van de hand gedaan
18 aug 2025 0:36
Dat was inderdaad 1 van de redenen… de andere was de verleiding van een andere Duitse schone met een 6-in-lijn, waar ik uiteindelijk niet voor gezwicht ben.
19 aug 2025 22:06
Transaxles ook in scope?
19 aug 2025 22:54
Transaxle mag ook inderdaad. Van het weekend deze voorbij gereden, zag er netjes uit zo met de BBS velgen!
- Bijlagen
-

- DD2132CD-8873-4EB5-B42D-993C3DA46257.jpeg (19.32 KiB) 660 keer bekeken
20 aug 2025 9:01
Mooie auto en professionele advertentie, doen ze steevast goed bij The Collectables.
Maar, aantal vorige eigenaren = 5, wat veel naar mijn mening.
20 aug 2025 10:11
RDW geeft aan drie eigenaren(Aantal eigenaren privé / zakelijk 3 / 0) Aantal eigenaren privé / zakelijk
Aantal keren dat het voertuig in de afgelopen 9 jaar geregistreerd is geweest op naam van een Nederlands persoon, bedrijf of instantie. Eerdere registraties worden niet meegeteld.
Daarnaast is de auto van 2006 dus 19 jaar oud.
R&O historie mooi bijgehouden.
Zou zomaar eens een koopje kunnen zijn voor het juiste bod.
20 aug 2025 11:19
Mooie auto inderdaad, met veel goede opties.
20 aug 2025 12:52
Het aantal eigenaren zegt m.i. niet zo veel. Veel belangrijker is hoe er met de auto is omgegaan door die eigenaren. Een liefhebber die auto heeft gekoesterd kan na 2 jaar de auto wegdoen omdat er iets anders moois op zijn pad komt. Iemand die alleen maar rondjes rond de kerk rijdt of de auto koud op zijn staart trapt kan een auto 10 jaar in bezit hebben...
20 aug 2025 14:31
AvH schreef:RDW geeft aan drie eigenaren(Aantal eigenaren privé / zakelijk 3 / 0) Aantal eigenaren privé / zakelijk
Zou zomaar eens een koopje kunnen zijn voor het juiste bod.
Pas dan toch de advertentie aan zou ik denken, 3 eigenaars ipv 5 volgens wat jij schrijft + sluitende km-stand - aantoonbaar onderhoud en een goede AKK (wat kan gedaan worden) - ik vind het een erg mooie auto, maar ja, geen achterwisser en nog zo een andere compleet onmisbare optie
20 aug 2025 15:42
De verkoper hanteert een 'reserve' oftewel minimumbod. Zolang dat niet bereikt wordt, is verkoop niet zeker.
Ik kocht mijn 981 overigens ook via The Collectables (
de advertentie staat nog steeds online 
). Ik had wel het hoogste bod, maar niet hoog genoeg voor de 'reserve'. Verkoper en ik zijn met elkaar in contact gebracht en we zijn tot een acceptabele prijs (onder voorbehoud van AKK) gekomen. AKK laten doen en daarna de koop gesloten. Dus kopen via The Collectables was voor mij een hele prettige ervaring. Inmiddels is het niet meer van (o.a.) Wouter Karssen (Autoblog) en compaan, maar van de directeur/eigenaar van Porsche Centrum Gelderland. Ik zou daarom met nog meer vertrouwen een Porsche kopen via The Collectables. Maar wél altijd een AKK laten doen.
20 aug 2025 20:37
Je hebt het onjuist wat Wouter betreft, Polydeukes
Maar goed, heb zelf al 3 auto's via de collectables aangeschaft. (1x toen het nog van Joris was - en inmiddels 2x sinds het van Mark is)
Alle drie behaalde niet de
reserve ... en dan doen ze (tot nu toe) altijd een poging om te bemiddelen tussen koper en verkoper
Het is mij helaas niet gelukt een auto via TC te verkopen - maar dat is dan weer naar tevredenheid via Collecting Cars gelukt.
Wellicht leuk om te weten: de naam en het logo van The Collectables zijn al een kleine 10 jaar geleden geregistreerd/gedeponeerd
20 aug 2025 22:53
Wouter K / Autoblog is al heel lang geen mede eigenaar meer van The Collectables. Dat Autoblog nog partner is, is een ander verhaal
21 aug 2025 8:21
Olaf schreef:Je hebt het onjuist wat Wouter betreft, Polydeukes

Ik heb naast Joris Roozen in de auto gezeten en uitgebreid met hem gesproken, en die vertelde mij toch echt dat hij samen met Wouter (en Tom) The Collectables had opgericht... Alleen dat hij (Joris) het meeste werk deed en in de praktijk TC runde.
In
dit filmpje zegt Wouter - met Joris naast zich: "...wij doen samen The Collectables". En in diverse interviews zoals
deze in Quote wordt dat bevestigd.
Hans44 schreef:Wouter K / Autoblog is al heel lang geen mede eigenaar meer van The Collectables.
Volgens mij zegt ook niemand dat. En "al heel lang" valt ook wel mee. Het platform is in 2023 overgenomen door Joris Wegh, eigenaar van PCG.
21 aug 2025 9:03
Polydeukes schreef:Het platform is in 2023 overgenomen door Joris Wegh, eigenaar van PCG.
In juni 2023 nam Mark Wegh het over en was Autoblog al jaren geen mede eigenaar meer
21 aug 2025 9:41
Hans44 schreef:In juni 2023 nam Mark Wegh het over en was Autoblog al jaren geen mede eigenaar meer
The Collectables bestaat nog geen 5 jaar (sinds okt 2020) en het is in 2023 overgenomen...
Geen idee waar die drang vandaan komt om de rol van Wouter/Autoblog zo klein te maken... Hij heeft het mede opgericht, op een bepaald moment is Wouter eruit gestapt, en weer even later is het door Joris verkocht aan Mark van PCG. Autoblog is nog steeds partner.
21 aug 2025 10:10
Ik maak het niet klein, geef alleen even weer hoe het in elkaar zit, want de verwarring is blijkbaar aanwezig. Het filmpje waar je op doelt is al bijna 5 jaar oud. Verder is AB denk ik een prima partner voor een site als The Collectables.
21 aug 2025 12:05
Hoi Bladerunner,
Die stond van de week even online en was daarna weer weg. Ik heb meteen gebeld, de auto zou kunnen passen, maar lekt olie aan de motor, maar men weet niet waar. Dus dat is een potentiële (deel-)revisie.
21 aug 2025 12:44
Qua vraagprijs zit er wel wat ruimte in om het e.e.a. te repareren.