Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Porsche 935/78 Moby Dick - schaalmodel

28 aug 2025 19:28

Niet te gek grote stappen maken, heren :!:

Dan is de lol er zo vanaf :?

€ 175,- :ba:

28 aug 2025 20:49

Zo... al 3 biedingen. No pressure :|
Ik heb al een stukje van de BBS velg getekend. Hopelijk krijg ik die met een paar dagen af. Ik zit er nu lekker in, dus even proberen het momentum vast te houden.

Ik heb hier een mooi voorbeeld van de velg. Ik maak zowel deze met 5 gaten als de centerlock variant
https://superhivemarket.com/products/bbs-e88-car-wheel

31 aug 2025 9:38

Ik ben een beetje aan het tekenen aan de BBS velg. Het is nog allemaal wat ruw, maar ik ben vooral even aan het zoeken naar de juiste bolling van de spaken. De rest komt later wel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

01 sep 2025 23:53

Olaf schreef:Niet te gek grote stappen maken, heren :!:

Dan is de lol er zo vanaf :?

€ 175,- :ba:

Stapjes van 15,-?

Ik bied 190,-!

03 sep 2025 13:31

De bolling van de spaken zijn aangepast en het volgende is de rand met montage bouten voor het velgbed.

Afbeelding

03 sep 2025 18:12

Mooi om te zien wat je allemaal met Blender kan :cheers: . Vanaf begin denk ik: “dat wil ook kunnen”. Ben nu nog net zover als in het begin :mrgreen:

03 sep 2025 19:49

200€ en met nog wat marge naar boven.

04 sep 2025 7:46

Deathtrap schreef:Zo... al 5 biedingen. No pressure :|

Laat je er absoluut niet door beïnvloeden ;)
En dit unieke stukje creativiteit is natuurlijk wel aardig wat waard :idea:

• One Of A Kind
  • Handmade
  • Made In Holland
  • Reserve Not Met :cheesy:

04 sep 2025 10:10

Vanochtend ben ik wat bezig geweest met kleine geneuzel voor in de cockpit.
Afbeelding

Ik heb 2 stukjes 'slang' gemaakt van een plastic staaf. Die moeten de slangen gaan voorstellen voor de ventilatie bij de coureur. En ik ben was andere onderdelen aan het schilderen en uitzoeken:
- gordersluitingen (de laatste 2)
- slang voor de vuldoppen op de hoedenplank
- Bosch ontstekingen glanzend zwart gespoten. Dat is voorbereiding voor de staal kleur
- En wat snelsluitingen gezocht die later op de body moeten komen.

04 sep 2025 22:22

Hé vandaag nog niet geboden ??
Bij deze 210 euro’s houd de boel een beetje wakker :mrgreen:

04 sep 2025 23:17

Hi Arno,

Zullen we het nog wat spannender maken? Een bod op de Moby Dick en hetzelfde als je een model maakt van de eigen auto van de bieder! Aan jou en de rest natuurlijk of jullie dat willen en misschien kan het ook allebei.

Dan begin ik daarmee, 225 euro voor de Moby Dick en nog een 225 Euro voor een model van mijn 2017 991.2 GTS cabrio.

Te gek?? Zeg het maar, dan houd ik het bij de 225 voor de Moby Dick.

Gr. Leo

05 sep 2025 8:41

Als je kijkt naar de talloze uren die Arno erin stopt, en het feit dat je een perfect en zeer gedetailleerd, maar vooral uniek model krijgt, mag er wel een nulletje bij denk ik, of start tenminste met een bedrag met 4 cijfers.
(En nee, dit was geen formeel bod, ik probeer de prijs op te drijven :wink:)

05 sep 2025 13:04

LKPS schreef:Zullen we het nog wat spannender maken? Een bod op de Moby Dick en hetzelfde als je een model maakt van de eigen auto van de bieder! Aan jou en de rest natuurlijk of jullie dat willen en misschien kan het ook allebei.

Dan begin ik daarmee, 225 euro voor de Moby Dick en nog een 225 Euro voor een model van mijn 2017 991.2 GTS cabrio.

Te gek?? Zeg het maar, dan houd ik het bij de 225 voor de Moby Dick.

Gr. Leo

Hoi Leo,

Ik ben vereerd met het aanbod, maar momenteel is het niet realistisch om er nog een groot project naast te zetten. Na dit model wil ik iets 'simpels' voor mezelf neerzetten.
Verder ben ik wel bereid om af en toe eens een model te maken voor anderen, maar in het verleden liep dat op tot een enorme wachtlijst. Dan gaat het lijken op werk :(

Natuurlijk jeukt het wel een beetje en dus heb ik meteen even de 3D sites afgezocht. Er is momenteel nog geen goed model te vinden van de 991, laat staan die specifieke GTS cabrio. En dan komt het neer op enorm veel handmatig werk. Laat je niet verrassen door de aangeboden 991 modellen op 3D sites, want dit zijn nagenoeg allemaal 3D scans. En om daar een kwalitatief mooi model van te maken is een mega klus.
Dus uitdaging? Zeker! Maar niet tegelijk met deze of meteen er na.

Even een foto van mijn stash (minus de zelf geprinte modellen)
Afbeelding

05 sep 2025 14:18

En dat klinkt superlogisch gelet op de bizarre hoeveelheid werk die je nu al ten behoeve van anderen aan het verzetten bent, Petje af, Arno!

05 sep 2025 14:49

Ik had nog deze foto van vanochtend. Even de vuldoppen en de slangetjes op zijn plek gezet. Heerlijk, dat klein geneuzel.
Afbeelding

Ter info... de slangetjes zijn 0.4mm dik en hebben zelfs een binnenmaakt van 0.2mm :shock:
Als het buizenframe straks definitief vast zit, komen de slangen er boven te liggen, zoals de echte :)

05 sep 2025 17:27

Wordt tijd voor massa productie :mrgreen:

05 sep 2025 20:00

MarcoB schreef:Mooi om te zien wat je allemaal met Blender kan :cheers: . Vanaf begin denk ik: “dat wil ook kunnen”. Ben nu nog net zover als in het begin :mrgreen:

Hier ook! Als ik dit zie…..

250 euro. :thumleft:
Plaats een reactie