Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

28 sep 2025 10:18

outletvalve schreef:Sorry, maar wat een vreemde opmerking is dat. Er worden hier serieuze problemen aangekaart en nu maak je dat belachelijk.


Ik vind het een op zijn zachtst een opmerkelijk topic. Bij eerdere topics in de categorie ontevreden klant versus specialist was er altijd heel terughoudendheid de specialist af te branden als we niet precies wisten hoe het zat. En kwamen er al helemaal geen reacties in de categorie ‘ik had ook vervelende ervaring xyz en ga er nooit meer naar toe’.
Hier mag dit blijkbaar wel. Omdat het Porsche zelf is?

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

28 sep 2025 10:33

Ik zie dit toch net wat anders. Het gaat hier niet om een losse specialist of een goedkope problematische auto, maar om een officieel Porsche Centrum. Zo’n dealer hoort zich te houden aan de richtlijnen die Porsche zelf oplegt én natuurlijk aan de normale consumentenregels.

Als dat niet goed gebeurt, is het logisch dat klanten hun ervaring delen. Dat betekent niet dat alles of iedereen daar verkeerd werkt, maar wel dat het vertrouwen een deuk oploopt. En juist omdat het een officiële vertegenwoordiger van het merk is, is dat relevanter om te bespreken dan bij een willekeurige garage.

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

28 sep 2025 10:50

Wat mij betreft delen we dit vaker en lezen de garages het fijn mee. Hopelijk schieten ze dan niet meteen in de verdediging maar nemen ze het zoals het is, en een kans om over zichzelf na te denken. Ik geef mijn garages ook feedback maar ik merk weinig van verbetering. Misschien dat het zo beter werkt. Want er wordt nogal aangeprutst, wat ik zwaar irritant vind.

Nu nog voor elkaar krijgen dat de garages ook gaan reageren want dat durven ze tot nu toe nog niet. Dat zou aantonen dat ze de zaken serieus nemen en niet alleen maar lopen te bagataliseren.

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

28 sep 2025 11:03

Ik ben mee met Clueless maar het deelnemen van de garage in kwestie aan zo een thread kan ook ontaarden in een welles - niettes spelletje.

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

28 sep 2025 11:24

Het probleem is dat dit Porsche Centrum klanten behandelt alsof ze bij wijze van spreken bij een Kia- of Dacia-dealer binnenlopen. Beetje opscheppen dat ze “de beste van Nederland” zijn, dat ze het “al 15 jaar zo doen” en dat de onwetende klant niet moet zeuren.

Bij volume­merken werkt dat waarschijnlijk in 95% van de gevallen prima, omdat de drempel lager ligt en de meeste klanten minder kritisch zijn. Maar bij Porsche, met de prijzen en de verwachtingen die daarbij horen, is dat gewoon een heel zwakke houding.

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

28 sep 2025 12:13

pesl schreef: ... klanten behandelt alsof ze bij wijze van spreken bij een Kia- of Dacia-dealer binnenlopen.


Volgens jou hebben Kia- of Dacia rijders een andere behandeling als klant nodig dan Porsche-rijders :?:

Ook een Kia, Dacia of andere (voor jou) low-budget auto-rijder dient eerlijk en fatsoenlijk behandeld te worden :idea:

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

28 sep 2025 12:14

Waarom doe je zo denigrerend over Kia en Dacia? Ik heb (en hoef) geen van beide van die merken, maar zowel ik (2x Mazda, 1x Honda) en mijn partner (Suzuki) hebben gewoon prima garages. Garages die denken in termen van oplossingen ipv problemen en hún verantwoordelijkheid nemen.
Basisles marketing, een tevreden klant keert terug en daar verdien je op termijn meer aan dan een 1 dagsvlieg.

Het is niet omdat je geen Porsche hebt dat je het niet kan betalen. Met wat voor auto iemand rijdt zegt meer over hoeveel hij/zij er aan WIL besteden. Groot verschil vaak met KAN besteden.

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

28 sep 2025 12:50

Het gaat er niet om dat het ene merk “beter” is dan het andere, maar dat klanten verschillende dingen zoeken. Voor de één is een auto vooral een vervoersmiddel, voor de ander een passieproduct. Bij een volume­merk past vaak een andere aanpak dan bij een premiummerk: grotere aantallen, gestroomlijnde processen en minder nadruk op beleving.

Een Porsche-rijder stelt nu eenmaal hogere eisen. Als een dealer daar niet mee om kan gaan, dan zit hij simpelweg in het verkeerde segment.

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

28 sep 2025 21:03

Je zou nog eens bij pon kunnen vragen om je hier mee tehelpen. Hoor vaker dat zij klanten bijstaan of contact opnemen met de dealer als er wat loos is

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

29 sep 2025 7:47

Pon zal eerst wachten op uitkomst geschillencommissie.

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

29 sep 2025 11:27

Wanneer is je klachttraject bij BOVAG en de Geschillencommissie ingediend en hebben beide je klacht ontvankelijk verklaard?
en heb je ondertussen ook meer informatie vanuit deze invalshoek?

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

29 sep 2025 11:41

De klacht is drie weken geleden ingediend bij zowel de BOVAG als de Geschillencommissie. Vorige week heeft de Geschillencommissie de klacht officieel in behandeling genomen. Dit heb ik ook aan PCT gemeld.

Zoals bekend hebben zij de auto gewoon opnieuw te koop gezet (en mogelijk al verkocht). Pas nadat ik expliciet heb gevraagd mijn inruilauto mét vermelding van kenteken te verwijderen uit het aanbod van de andere dealer, hebben ze dat uiteindelijk ook daadwerkelijk gedaan.

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

29 sep 2025 12:01

Clueless schreef:Wat mij betreft delen we dit vaker en lezen de garages het fijn mee. Hopelijk schieten ze dan niet meteen in de verdediging maar nemen ze het zoals het is, en een kans om over zichzelf na te denken. Ik geef mijn garages ook feedback maar ik merk weinig van verbetering. Misschien dat het zo beter werkt. Want er wordt nogal aangeprutst, wat ik zwaar irritant vind.

Nu nog voor elkaar krijgen dat de garages ook gaan reageren want dat durven ze tot nu toe nog niet. Dat zou aantonen dat ze de zaken serieus nemen en niet alleen maar lopen te bagataliseren.


Ik snap eerlijk gezegd heel goed dat zij zich hier niet in mengen. Wat ik nu al lees in de reacties is dat er overwegend wordt gereageerd in de trend van 'ze moeten het gewoon oplossen, nieuwe velg leveren', enzovoort, terwijl we simpelweg niet weten welke mogelijke oplossingen er door de dealer zijn aangeboden, en wat de rol van de koper hierin is. Ik wil benadrukken dat ik in zijn algemeenheid spreek en zeker de topic starter niet wil beschuldigen. Er zijn klanten bij - ik heb er zelf ook mee te maken gehad - die simpelweg niet tevreden te stellen zijn of alle redelijkheid uit het oog verliezen. Als je als bedrijf besluit te reageren zal je in dat soort gevallen man en paard moeten gaan benoemen waarbij je ook diep op de persoon moet gaan spelen. Ik denk dat dit alleen maar emoties vergroot en uiteindelijk niets oplevert. Je hebt dan alleen verliezers.

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

29 sep 2025 12:03

anton964 schreef:Je zou nog eens bij pon kunnen vragen om je hier mee tehelpen. Hoor vaker dat zij klanten bijstaan of contact opnemen met de dealer als er wat loos is


PON heeft / had echter niet een heel goed track record mbt klantondersteuning bij problemen. Internet staat er vol mee, helemaal in de tijd van de DSG-bakken en kettingproblemen. Maar dat waren dan wel de volumemerken, niet Porsche. Op basis daarvan hoop ik voor pesl, dat PON geen extra partij in zijn zaak hoeft te zijn - bovendien: weer een partij erbij -, maar mogelijk is de werkwijze bij PON inmiddels is verbeterd.

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

29 sep 2025 12:11

Ik heb Pon ook gevraagd of het repareren van een gesmede velg is toegestaan binnen het Porsche Approved-programma. Daarnaast heb ik geïnformeerd of een auto eerst de 111-puntencheck moet ondergaan voordat deze verkocht mag worden, en of het versturen van een factuur en het vragen om betaling niet automatisch betekent dat de auto afleverklaar is. Op geen van deze vragen heb ik ooit een antwoord van Pon gekregen.

Maar goed, nu zullen er ongetwijfeld mensen zijn die zeggen dat “Pon bashen” niet mag…

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

29 sep 2025 14:19

pff, wat een gezeur over een velg, kunnen we over leuke dingen hebben. Genoeg gezeur in deze wereld dan deze champagne problemen ...

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

29 sep 2025 14:23

ArnoM schreef:Ik snap eerlijk gezegd heel goed dat zij zich hier niet in mengen. Wat ik nu al lees in de reacties is dat er overwegend wordt gereageerd in de trend van 'ze moeten het gewoon oplossen, nieuwe velg leveren', enzovoort, terwijl we simpelweg niet weten welke mogelijke oplossingen er door de dealer zijn aangeboden, en wat de rol van de koper hierin is. Ik wil benadrukken dat ik in zijn algemeenheid spreek en zeker de topic starter niet wil beschuldigen. Er zijn klanten bij - ik heb er zelf ook mee te maken gehad - die simpelweg niet tevreden te stellen zijn of alle redelijkheid uit het oog verliezen. Als je als bedrijf besluit te reageren zal je in dat soort gevallen man en paard moeten gaan benoemen waarbij je ook diep op de persoon moet gaan spelen. Ik denk dat dit alleen maar emoties vergroot en uiteindelijk niets oplevert. Je hebt dan alleen verliezers.


Ik lees wat er hier in de chat staat en dat betekent zeker niet dat ik het allemaal zo vindt. Zeker niet. Ieder zijn/haar mening. Door alle verhalen en meningen vorm ik een beeld. Daar ontbreekt nu een belangrijk deel in.
Makkelijk is het niet om als bedrijf te reageren en dat is waarschijnlijk waarom het vaak ontweken wordt. Maar als ik naar bedrijven zoals AH en Bol kijk dan zie ik dat het zeker op een nette en vriendelijke manier kan en daarmee aantonen dat je dingen serieus neemt.

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

29 sep 2025 15:28

ewp964c2 schreef:pff, wat een gezeur over een velg, kunnen we over leuke dingen hebben. Genoeg gezeur in deze wereld dan deze champagne problemen ...

Tot het moment dat jou zoiets overkomt!
Wees blij dat deze informatie open en duidelijk gecommuniceerd is en doe er(indien van toepassing ooit) je voordeel mee.
Indien je geen interesse toont in dit onderwerp, sla het over!



Voor de duidelijkheid, ik hoop echt niet dat zoiets je overkomt!

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

29 sep 2025 15:43

Wat moet PCT hier eigenlijk op antwoorden? Ze gaan natuurlijk nooit toegeven dat ze een kat in de zak hebben gekocht en dat zelf pas heel laat ontdekt hebben. Alleen al op basis van het kenteken, de APK en de factuurdatum gaan ze bij de Geschillencommissie onderuit, nog afgezien van de mails waaruit eenzijdig blijkt dat ze van de order af wilden.

Ik zal uiteindelijk de uitspraak van de Geschillencommissie hier plaatsen, zodat iedereen kan zien wat er formeel van wordt gevonden.

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

29 sep 2025 16:37

Een goed geloofwaardig bedrijf is juist wel in staat om fouten toe te geven en ervoor te zorgen dat die niet ten koste gaan van hun klanten.. Wat ik al zei, ze hadden gewoon hun verlies moeten pakken in deze zaak.. Ik neem aan dat hun marges nou niet zo klein zijn dat ze geld hadden verloren op deze auto als ze je een nieuwe velg hadden gegeven.. De eis dat je een 2nd opinion wilde bij PCG begrijp ik wel dat ze daar geen trek in hebben.. Die PC's zijn ook gewoon concurrenten van elkaar..

Ik ben wel benieuwd naar die uitspraak, leren we allemaal weer van hier..

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

29 sep 2025 17:17

Als je niets te verbergen hebt zou die tweede mening niets mogen uitmaken, integendeel.

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

29 sep 2025 19:40

Naast dat het nogal beschamend is als je als Porsche Center voor zoiets naar een ander Porsche Center moet zijn er ook gewoon extra kosten aan verbonden, want PCG zal het niet gratis doen.. Normaal gesproken is een onafhankelijke aankoopkeuring voor eigen rekening, en zo zal dit ook gezien worden.. Belangrijk ontbrekend detail in deze is dus, is pesi bereidt om deze kosten te dragen of eist hij dat PCT het allemaal betaalt? Ik ging uit van het laatste en gaf daarom aan dat ik wel begrijp dat PCT daar niet mee akkoord gaat..

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

30 sep 2025 10:18

Mijn eis van een extra controle ná aflevering kwam pas later. Daarin heb ik inderdaad gesteld dat alle kosten die voortkomen uit gebreken waardoor de auto niet voldoet aan de 111-puntencheck, voor rekening van PCT moeten komen.

Voor de goede orde nog even hoe het zover gekomen is: de auto was betaald en er was een afleverdatum afgesproken. PCT wilde een week later afleveren dan overeengekomen. Eerst met het verhaal dat er nog een beurt gedaan moest worden, iets wat geen week kost en al lang uitgevoerd had moeten zijn. Toen ik daar bezwaar tegen maakte, kwam er ineens een verhaal over een kromme velg. Toen ik eiste dat die velg vervangen zou worden (nieuw of gebruikt, maar niet opgelapt), hebben ze dat geweigerd. Pas dáárna heb ik gezegd dat ik de auto na aflevering wilde laten herkeuren bij PC Gelderland. En juist daarop wilden ze de koop annuleren.

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

30 sep 2025 13:26

Niet persoonlijk bedoeld,maar ik kan wel begrijpen dat ze de koop wilden ontbinden ,manmanman wat een gezever om niks.ik ben geen fan van porsche centrum twente,verre van ,maar dit gehuil om die kromme velg,en ja hij zal een keer iets meegemaakt hebben. Maar dat willen ze herstellen ,of wilden of hebben ze al gedaan. Nu is het gewoon een geldkwestie geworden en vind ik het sneu dat iemand zo ver wil zakken
De auto is niet totall los geweest he,misschien een keer verkeerd een stoep geraakt of weet ik veel wat.
Maar dit zo op de spits drijven? Nee dan ben je echt niet goed bezig in mijn ogen

Re: Teleurstellende ervaring met Porsche Centrum Twente

30 sep 2025 13:39

Tja toch denk ik dat ze dat gewoon kunnen doen, auto was op papier nog van hun. Jij zegt ik wil hem niet met die velg. Nou prima hier je geld terug en door.
Of het slim en netjes is weet ik niet natuurlijk,
Plaats een reactie