Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 okt 2025 1:08

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Even voorstellen
Goedemorgen allemaal,

Ik ben Ruben, 25 jaar, student Communicatie & Multimedia Design. En kom uit tilburg. Voor mijn afstudeeropdracht ben ik bezig met het onderwerp community — en hoe design kan helpen om dat gevoel te versterken.

Omdat ik natuurlijk ook geïnteresseerd ben in de passie van jullie als Porsche-liefhebbers, leek dit forum me de perfecte plek om ervaringen en ideeën op te doen. Ik ben benieuwd naar wat dit forum voor jullie bijzonder maakt en hoe ik daar in mijn ontwerp iets aan zou kunnen bijdragen.

Daarnaast vind ik het gewoon leuk om mee te lezen en te leren van jullie kennis en enthousiasme rondom Porsche.

Groeten,
Ruben

Mochten er nog vragen zijn beantwoord ik ze graag! kijk uit om de komende weken jullie meer te leren kennen!

30 sep 2025 11:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even voorstellen
Wat vinden jullie het leukste om met jullie Porsche te doen? Ritten rijden, sleutelen, shows/musea bezoeken, of iets anders?

Zijn er evenementen of activiteiten die jullie nog missen binnen de community?

Wat is volgens jullie de grootste irritatie of frustratie in de huidige Porsche-community (online of offline)?

Hoe ziet voor jullie de “perfecte Porsche-dag” eruit?

30 sep 2025 11:06
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Hey Ruben, welkom en leuk dat je voor je afstudeerproject hier aansluit! Waar studeer je CMD? Op Avans hogeschool? Dan heb je kans dat we elkaar wel eens voorbij zijn gelopen (ik werk daar, niet als docent, maar als strategisch adviseur :wink:)

Je stelt hele zinvolle vragen voor je onderzoek. Ben je ook van plan om iets van een enquete op te stellen en uit te voeren? Dat maakt het analyseren van de antwoorden voor jou wat makkelijker. En aangezien we hier ook graag discussiëren, wordt je vragenlijst niet vervuild met mensen die anderen proberen te overtuigen, haha.

=========== Je vragen ===========

1. Wat vinden jullie het leukste om met jullie Porsche te doen? Toerritten maken, alleen, met passagiers, met andere Porsches of met andere bijzonder auto's
  2. Zijn er evenementen of activiteiten die jullie nog missen binnen de community? Nee hoor. Als je het forum regelmatig bezoekt, krijg je het meeste wel mee. Daarnaast zijn er ook diverse appgroepen en ongetwijfeld ook facebookgroepen (ik zit niet op social media) waar mensen uit bijv. dezelfde regio of met hetzelfde type Porsche hun passie delen.
  3. Wat is volgens jullie de grootste irritatie of frustratie in de huidige Porsche-community (online of offline)? Niet voor mij, maar volgens sommigen het plaatsen van foto's :ass: Maar dat is een technisch ding, geen community ding :wink: Ik spreek even voor mezelf, maar soms lopen discussies uit op politieke discussies waarbij we elkaar proberen te overtuigen van andere standpunten en zienswijzes. Dat is een paar keer verkeerd afgelopen, waardoor de regels nu strenger zijn: minder politiek en meer Porsche
  4. Hoe ziet voor jullie de “perfecte Porsche-dag” eruit?: zonnetje, veel verschillende Porsches, enthousiast publiek, mogelijkheid om een toerrit te rijden, mogelijkheid om een rondje op het circuit te rijden, lekker hapjes en drankjes en vooral een gemoedelijke sfeer, Geen patsergedrag of wedstrijdjes wie de luidste uitlaat heeft.

Het leukste aan de Porsche community vind ik de saamhorigheid, onze gezamenlijke passie voor een merk en soms type auto. Je vindt hier veel informatie en ervaring en er is veel bereidheid om elkaar te helpen en adviseren. Samen een passie delen is gewoon leuk!

30 sep 2025 12:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Werken, Polydeukes?
Volgens mij zit jij alleen maar op het forum. :mrgreen:

30 sep 2025 12:47
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Afbeelding

30 sep 2025 13:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
:mrgreen: :mrgreen:

30 sep 2025 13:29
Profiel
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Hoi en welkom Ruben.

Ik ben ooit jaren geleden op dit forum terecht gekomen omdat ik een liefhebber was, maar destijds nog geen bezitter. Dat is later allemaal goedgekomen, dus mijn advies: doe goed je best en met een goede baan en goed sparen kun je je droom waarmaken (ik ben living-proof zoals vele)

Wat vinden jullie het leukste om met jullie Porsche te doen? Ritten rijden, sleutelen, shows/musea bezoeken, of iets anders?
Rijden staat boven aan. Ik zou nog wel eens enkele georganiseerde ritten willen rijden, maar mijn wederhelft is daar niet van. En om nu enkele dagen te toeren zonder haar, voelt ook nog wat onwennig. Ik geef het nog wat tijd :mrgreen:

Zijn er evenementen of activiteiten die jullie nog missen binnen de community?
Nou er is echt al bizar veel te beleven. Maar ik zie soms hele mooie rally's voorbij komen. Ik wil echter geen bolletje-pijltje rijden (zeker niet alleen), dus zou graag zulke ritten ook met een GPX willen rijden. Gewoon om van de omgeving te genieten.

Wat is volgens jullie de grootste irritatie of frustratie in de huidige Porsche-community (online of offline)?
Uhhh... eigenlijk weet ik zo niet iets. :)

Hoe ziet voor jullie de “perfecte Porsche-dag” eruit?
Goed weer, het liefste in de alpen met mooie bochtige bergpassen, een lunch/diner met gelijkgestemden en een gezonde berg aan mooie foto's

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

01 okt 2025 12:08
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Dankjewel!

Wat super prettig om antwoorden te krijgen, en ja ik kom inderdaad van CMD avans volgens mij heeft avans alleen wel twee locaties die de opleiding geven breda en den bosch dus ben benieuwd waar je dan tevinden bent :)

Mocht dit inderdaad een succes zijn, en altijd een beetje peilen waar je binnen komt lopen (of dat links van buiten af gewaardeerd worden) (dat er misschien bepaalde kanalen zijn waar dit soort vragen beter in thuis horen), aangezien je die dingen af en toe een keer over het hoofd ziet ondanks dat je probeert eerst de regels te lezen. Dan ben ik zeker opzoek naar mensen die het leuk vinden om over hun passie te praten, en te delen wat mogelijke verbeteringen kunnen zijn voor een community zoals deze!

Citaat:
Wordt je vragenlijst niet vervuild met mensen die anderen proberen te overtuigen.
Dit kan af en toe ook een hoop leuke inzichten geven in wat mensen echt belangrijk vinden.

Citaat:
Daarnaast zijn er ook diverse appgroepen en ongetwijfeld ook facebookgroepen.
Oh leuk! Ik zou het enorm waarderen als mensen linkjes willen doorsturen(mocht dit van het forum mogen) of mij willen toevoegen aan whatsapp groepen!

Ik vind het leuk(en heeft enorm veel toevoegingen aan mijn afstudeer opdracht) om te kijken wat het jargon / vaktaal / spreektaal is van een community, en ik zag een aantal voor mij intressante woord keuzes waar ik benieuwd naar was, misschien dat iemand mij kan vertellen waarom jullie kiezen voor deze woorden, of wat ze betekenen?
Citaat:
georganiseerde ritten
vs
Citaat:
rally's
vs Roadtrips? Welke heeft jullie voorkeur en waarom?
Citaat:
bolletje-pijltje rijden
ik ken route technieken die bolletje pijltje heten vanuit de scouting, kan ik daar een vergelijkernis mee maken in de auto? is dat een standaard?

Enorm bedankt voor de inzichtvolle antwoorden.
Mochten er plekken zijn in het forum waar ik dit misschien beter kan uitvoeren/ vragen hoor ik het graag.
Ik zag in een ander gesprek jou "polydeukes" verwijzen naar een zoek functie? waar kan ik die vinden?

02 okt 2025 14:32
Profiel
PorscheForum Rookie
En mochten mensen deze enquete willen invullen ben ik daar enorm geholpen mee!

Enorm bedankt voor de moeite alvast.

02 okt 2025 15:11
Profiel
Moderator
The Last of the Mohicans ~ 993
Ik haak al af als ik mijn e-mail verplicht in moet vullen ....

02 okt 2025 15:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Goed dat je het zegt, zal hem even uitzetten!

03 okt 2025 13:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]