| Auteur |
Bericht |
|
cabrio wim
|
 Stotterende Porsche
Sinds die dagen geleden start mijn 3.2 gewoon, loopt gelijk mooi rond, maar het volgende probleen doet zich voor.
Als ik ga rijden stottert hij een beetje als de motor koud is, wanneer hij een bepaalde bedrijfstemperatuur berijkt heeft is dit over, nu hebben we de laatste dagen wel wat regen gehad en vandaag niet meer, en wat gebeurt er van morgen toen ik startte en wegreed  geen gestotter. Nu heeft mijn 3.2 uit '86 een lambdasonde (ja echt) kan dit te maken hebben met het vocht dat de sonde versleten is, of is er iets anders aan de hand.
Heb dit ook gemeld bij Erwin, maar die is eerst lekker op vankantie, (kan het probleem zijn schreef hij) en heb nog een lijstje van hem gehad met eventueel andere dingen die dit probleem kunnen veroorzaken, maar heb die vandaag nagekeken en die zijn allemaal in orde.
Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt 
Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 17 jul 2007 22:22, in totaal 2 keer bewerkt.
|
| 17 jul 2007 22:00 |
|
 |
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Nee. Vocht kan. 96 3.2 Wim? 
|
| 17 jul 2007 22:16 |
|
 |
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Stotteren kan inderdaad door vocht of een slechte lambdasonde komen.
Anders eens een logoporschist proberen 
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
| 17 jul 2007 22:19 |
|
 |
|
cabrio wim
|
Is al aangepast, slip van de vinger 
|
| 17 jul 2007 22:21 |
|
 |
|
cabrio wim
|
Vandaag weer gereden (mooi weer)  open natuurlijk.
Deze morgen gestart, gelijk mooi lopen en geen gestotter of inhouden.
Dus maar weer even wachten op een dag met regen en weer eens gaan rijden, kijken of het dan probleem weer opduikt.
|
| 18 jul 2007 19:03 |
|
 |
|
anton964
991.1 gtstholen
|
ik heb dit ook ge had bij regen.ging de auto stotteren en viel stil.
even wachten en het was weer over.
rijd de auto even warm en laat hem draaien,dan de tuinslang op de lamdasonde en dan weet je het.als dat het niet is op de verdeelkappen.
gr anton964
|
| 18 jul 2007 22:47 |
|
 |
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
3.2 heeft er gelukkig nog maar één
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
| 18 jul 2007 23:03 |
|
 |
|
erwin996
M140i
|
haha lol 
|
| 19 jul 2007 0:55 |
|
 |
|
anton964
991.1 gtstholen
|
en nog wat geprobeert?of wacht je op regen?
anton964
|
| 19 jul 2007 23:30 |
|
 |
|
stuurt
911 3.2 '83 915bak met sperdiff.Nijmegen
|
Ik zou toch vooral nog eens goed naar de onsteking kijken. Ik heb dit probleem een paar jaar geleden ook gehad. Toen bleek dat de bougiekabel aansluiting van 2 kabels op de verdelerkap gecorodeerd waren, in eerste instantie viel dit niet echt op, maar als je in de bougiekabeldop (verdelerzijde) keek was de conector licht gecorodeerd.. Ik heb ze toen goed schoongemaakt en ingespoten met wd 40.. probleem opgelost!
Dit is al weer 4 jaar geleden, probleem heeft zich niet meer voorgedaan, en dezelfde kabels zitten er nog steeds op..
Desondanks kan het natuurlijk ook best aan iets heel anders liggen..
Succes!
Steven
|
| 20 jul 2007 1:44 |
|
 |
|
cabrio wim
|
De meest voor de hand liggende zaken heb ik al gecontroleerd, alleen het rare is dat hij het nu de laatste dagen (droog weer) niet heeft.
Het probleem deed zich gelijk voor toen ik thuis wegreed uit de garage (had geregent) en gelijk bij ons in de straat (dus opspattend vocht amper) al even inhield als ik constant reed.
Als ik vandaag ga rijden zal ik eerst de lambdasonde is met de bloemenspuit nat maken, en even laten inwerken, dan zien of hij het weer heeft.
|
| 20 jul 2007 8:27 |
|
 |
|
cabrio wim
|
Heb het gevonden
Deze morgen even gaan rijden, want het begon hier te regenen. Bloemenspuit in de autp gelegt en rijden en geen enkel probleem.
Gestopt en de lambdasonde maar eens goed natgespoten, en na 15 min.........niks, bleef goed rijden
Kap open gedaan en verdelerkap goed natgespoten en weer verder, en weer niks.
Ondertussen was het serieus aan het regenen, en na een ritje van ongeveer 30 min. op weg terug naar huis, en ja hoor, daar was het weer.
Thuis gekomen verdelerkap losgemaakt en alles nagekeken, en toen zag ik op de rand onder de verdeler wat vocht staan, dus denk dat bij vochtig weer hier door condens in de kap komt.
Had boven nog een nieuwe liggen, alles omgezet en weer naar buiten. Was ondertussen hevig aan het regenen en donderen. Heel het spul (na schoonmaken) maar eens goed natgespoten, en weer een ritje van ong. 30 min. en geen probleem.
Op het blote oog kan ik geen scheurtje ontdekken, maar is er wel degelijk omdat er vocht op het randje zat.
Mocht er nog verandering in het gebeuren komen horen jullie het wel, maar heb goede hoop.
Allen (op een paar na  ) bedankt voor het meedenken. 
|
| 20 jul 2007 13:17 |
|
 |
|
911-3.2-Carrera-1990
|
 Re: Stotterende Porsche
Ik kwam op dit oude topic doordat mijn 911 uit 1989 hetzelfde euvel heeft. Toevallig is het ook een cabrio. Alleen bij nat weer begint hij na even rijden te stotteren. Bij wat hogere toeren lijkt/is het weg maar bij lagere toeren weer even duidelijk aanwezig. Niet prettig om zo te rijden. Gelukkig blijft hij bij slecht weer mooi binnen staan maar toch wil je dit opgelost hebben. We zijn al met de plantenspuit bezig geweest maar hebben het helaas nog niet kunnen tackelen…. Ik heb verschillende mogelijke oorzaken gelezen: -lambdasonde -bougiekabel-aansluitingen -verdelerkap
Waarmee te starten zodat we de meeste kans maken om het op te lossen?
_________________________________________ 911 3.2 Carrera cabrio 1989 205 GTI 1.9 1990
|
| 04 nov 2025 18:51 |
|
 |
|
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
 Re:
Side note: volgens mij is de standaard WD-40 wél elektrisch geleidend...dus niet zo geschikt om in connectoren te spuiten. Gebruik hiervoor liever een contact spray (die is niet geleidend)
_________________________________________ kaufen, behalten, genießen...
|
| 04 nov 2025 20:53 |
|
 |
|
Olaf
The Last of the Mohicans ~ 993
|
 Re: Stotterende Porsche
WD-40 is ontwikkelt voor huisvrouwen WD-40 is iets dat tijdelijke werkt, waar je het ook voor gebruikt. Prima om iets uit te testen, maar gebruik een juist middel als je de oplossing wat langduriger vast wilt houden En dan nog een tip, voor de klassieker rijders onder ons: tank, als het kan 100+ ... geen bio-ethanol en de brandstof blijft langer goed 
|
| 05 nov 2025 11:17 |
|
 |
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
 Re: Re:
Contactspray is corrosief en zou ik om die reden niet gebruiken. Zo goed mogelijk schoonmaken en de stekker twintig keer los en weer vast maken verwijdert aanslag.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
| 05 nov 2025 14:15 |
|
 |
|
911-3.2-Carrera-1990
|
 Re: Re:
Geen WD40 en maar ook geen contactspray gebruiken dus…. Mmm, eerst het euvel maar eens proberen te lokaliseren komend voorjaar. Hij staat net weer onder zijn dekentje voor zijn winterslaap. De 205 mag nu (af en toe) bij lekker weer weer naar buiten! Nordrack, jij rijdt exact dezelfde 911? Ook in donkerblauw en toevallig ook met crème/wit lederen interieur? Mijn avatar is niet zo best gelukt…
|
| 05 nov 2025 18:05 |
|
 |
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
 Re: Stotterende Porsche
Nee die van mij was rood, is door de vorige eigenaren zwart gespoten en heeft zwart leren interieur  Met je avatar is trouwens niks mis; vroeger waren de auto's wat smaller 
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
| 06 nov 2025 21:44 |
|
|