Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2025 4:51

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Percentage motorproblemen 991.1 GT3 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Percentage motorproblemen 991.1 GT3
Ik ben mij een beetje aan het orienteren voor een GT3. Een 991.1 of 991.2 (niet RS)

Nu lees je natuurlijk de vele negatieve gevallen op internet wat betreft de in elkaar gedraaide 991.1 motoren (E, F en eerdere G serie motoren).
Maar nergens kan ik terughalen wat nu echt het percentage is van de probleemmotoren op het aantal geleverde 991.1 GT3's.
Heeft iemand deze kennis paraat gebaseerd op feitelijkheden en niet op aannames?

Vorige week gekeken en gereden met een prachtige 991.1 GT3 Clubsport met maar 10k op de klok.
Maar later bleek deze de originele F-motor er nog in te hebben zitten dus ik ben uit angst toch afgehaakt. Maar is die angst eigenlijk wel terecht?

Ben benieuwd of iemand hier wat documentatie van voorhanden heeft. :thumleft:

29 nov 2025 14:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Percentage motorproblemen 991.1 GT3
Toen die problemen aan het licht kwamen hebben ze toen niet de garantie met 10 jaar verlengt en de productie even stil gezet :?:
Dacht dat het iets was met de olieleidingen en oververhitting maar kan het mis hebben :scratch:

29 nov 2025 14:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Ja klopt dat ze de garantie naar 10 jaar hebben verlengd. De F motoren hebben ten opzichte van de E upgrades gehad maar bleek toen nog steeds niet smetteloos te zijn. De G6 versie zou de meest betrouwbare moeten zijn.

Aangezien de 991.1 inmiddels (ruim) 10 jaar oud is, lopen de Approved garanties ook wel richting het einde. Je wilt niet na het verstrijken van die termijn alsnog met de gebakken peren zitten dat een originele motor alsnog de geest gaat geven om vervolgens minimaal €60.000,- af te tikken voor een nieuw blokje.

29 nov 2025 14:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Heb mij er in het verleden eens in verdiept dat wil zeggen het internet leeg gezogen met betrekking tot dit probleem, er is veel online beschikbaar.

De 1ste serie motoren, spatte uit elkaar en vlogen in brand ten gevolge van drijfstang bouten die incorrect waren. Porsche heeft toen alle eigenaren gewaarschuwd en men mocht niet meer rijden allen kregen een vervangende motor.

Deze motor, opvolger van de E, had weer een probleem met de nokken as volgers, wat ook weer tot einde motor leidde.

De G motoren worden algemeen als de betere motoren gezien, meen ook daar zijn verschillende versies, G6 is de laatste en betere versie.

Al het andere als G6 zou ik vanaf blijven, of kopen met garantie en dan naar het circuit gaan en er vol voor gaan dan weet je of het heel blijft, las dat dat meerdere deden.

Laatst bijgewerkt door csteenbe op 29 nov 2025 16:16, in totaal 1 keer bewerkt.

29 nov 2025 15:42
Profiel
Haarlem e/o
Zo dat zijn heel wat problemen :scratch:

29 nov 2025 15:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Inderdaad heel wat problemen daarom is de 991.1 GT3 niet geliefd, ook vanwege het feit dat deze alleen maar in PDK te krijgen is wat ook weer % failure heeft, nou zou ik hem daarvoor laten staan daar het een PDK probleem an sich is.

991.2 is de beste optie als je voor de 991 gaat, te krijgen in handgeschakeld en 4.0 deze kent geen rare problemen.

29 nov 2025 16:20
Profiel
Haarlem e/o
Vandaar dat de “2” zoveel duurder is :scratch:

29 nov 2025 20:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]