Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

12 dec 2005 1:00

Prachtig filmpje. Mijn plasma en home-cinema op voluit gezet, wat een lekker motorgeluid. :ba: :ba:

Voor de interieurfetisjisten onder ons:

http://www.exoticcarsite.com/pages/buga ... n-2005.htm

12 dec 2005 1:25

Jort schreef:Verschikkelijk mooie auto. De EB112 een 4-zits en 4-deurs "coupé", bedoeld als concurrent van de Ferrari 456GT. Volgens mij ontwikkeld ergens rond '93 en feitelijk productieklaar. Bugatti EB112 V12 (bekend van de EB110 maar dan zonder 4 turbo's maar met veel meer inhoud),455pk, 0-100 in 4.4 sec en een top van 300 km/u.


Thnx Jort! :D Nu weet ik tenminste waar ik tegenaan heb zitten kijken! Na het debacel over de afwezigheid van een Porsche in dit museum, heb ik uit protest de auto's maar vanaf mijn stoel bekeken (en gefotografeerd) ........ tot grote ergernis van mijn Italiaanse disgenoot. :lol:

Tschja, je pasta zou zó maar koud worden......

12 dec 2005 1:54

Joost Houben schreef:Ik vond de uitzending een beetje tegenvallen, geen echte test van de Bugatti. Waarom jaagde ze dat ding niet eens over hun circuit, dan kon je eens zien hoe snel hij is in vergelijking tot andere auto's en of hij een beetje handelbaar is.


Waarschijnlijk heeft Bugatti tegen top gear gezegd dat ze m niettegen een andere auto mochten racen, of de stig een rondje laten doen om tijden te vergelijken. Anders snap ik niet waarom ze dat niet gedaan hebben, ik zat te w8en van ja..ja nu t rondje met de stig, en toen was de uitzending afgelopen. Vandaar dat ze m ook tegen een vliegtuigeje hebben laten racen denk ik.

Was trouwens wel onwaarschijlijk snel wat Clarkson even aan data opnoemde, ook dattie de voormalig snelste wegauto de mclaren binnen zoveel meter zou inhalen als je m 100 meter voorsprong gaf. Onvoorstelbaar, jammer dat ik niet weer weet binnen hoeveel meter de bugatti de Mclaren ingehaald zou hebben :?: :?

12 dec 2005 2:02

'T zou me trouwens niet verbazen als de Veyron geen toptijd op het circuit zou neerzetten.

Het is een auto met een ongelofelijke macht en in alle opzichten een unicum. Of je die 1001 pk echter op een circuit optimaal kunt benutten is nog maar de vraag. Op een recht stuk op de snelweg zal deze auto waarschijnlijk niet te verslaan zijn, maar op een circuit gelden hele andere zaken dan pk's alleen...

Niettemin is het natuurlijk een 'epic car' als JC terecht een aantal keren opmerkte...

12 dec 2005 2:37

Hij zal ongewtijfeld rap zijn geweest, maar 2 ton wil liever rechtdoor dan de bocht om dus de tijd zou hoe dan ook teleurstellend zijn geweest.

Als de Mclaren met 120mph (192km/u) voorbij zou komen terwijl de Veyron stil staat en ze geven beide vanaf dat punt volgas, dan nog zit de Veyron eerder op de 200mph(320km/u). In meters moet ik het antwoord helaas schuldig blijven. :(

Wist je dat er naast de 100 liter benzinek, 40 liter koelvloeistof voor de motor ingaat? Daar komt nog 15 liter koelvloeistof voor de turbo's bij. 20 liter motorolie, 22 liter olie voor de transmissie en 15 liter voor de hydrauliek. Dat is 212 liter aan vloestoffen :shock:

12 dec 2005 9:02

SPEEDY944 schreef:En tóch vond de Stig de C2 beter... :?


Volgens mij niet beter maar hij reed lekkerder. Op een heeeel kort bochtig indoor circuit zal een C4 best sneller zijn. Een iets langer circuit gaat de C4 verliezen waarschijnlijk.

Was een leuke uitzending. Inderdaad te weinig aandacht voor de Bugatti zelf.Het gaat bij Top Gear steeds meer om de show.

12 dec 2005 9:12

Jort schreef:Wist je dat er naast de 100 liter benzinek, 40 liter koelvloeistof voor de motor ingaat? Daar komt nog 15 liter koelvloeistof voor de turbo's bij. 20 liter motorolie, 22 liter olie voor de transmissie en 15 liter voor de hydrauliek. Dat is 212 liter aan vloestoffen :shock:


Dus als ik het goed begrijp is het een soort van 'sappenbar'-autootje geworden? :wink:

Da's ongeveer de totale voorraad aan auto vloeistoffen die bij een automaterialenzaak of een Shell station op de planken staat!!!!! :lol:

12 dec 2005 9:28

ER schreef:Dus als ik het goed begrijp is het een soort van 'sappenbar'-autootje geworden? :wink:

:lol:


Shake well before use!! :lol: :lol:

12 dec 2005 10:21

Nog een leuk detail vond ik dit :
bij plankgas jaag je in 12 minuten de hele 100-liter tank leeg !!!!

Is al duidelijk dat hij op circuit niets zou voorstellen. Staat meer in de pits dan in de race...

12 dec 2005 11:06

rufie schreef:Nog een leuk detail vond ik dit :
bij plankgas jaag je in 12 minuten de hele 100-liter tank leeg !!!!


Wat? :shock: :shock: :shock:


Holy smoke! Een echte draaikolk in de benzinetank dus bij dit Pits-kanon!!!!!!

12 dec 2005 12:23

10 radiatoren. 1 voor de versnellingsbakolie, een voor het koelsysteem, een voor de spoiler :!: Volgends mij vergeet ik nog iets en dan de rest voor de dubbele v8 & z'n 2 turbo's :cyclops:

12 dec 2005 13:36

Joost Houben schreef:Waarom jaagde ze dat ding niet eens over hun circuit, dan kon je eens zien hoe snel hij is in vergelijking tot andere auto's en of hij een beetje handelbaar is.


VW zal dat gewoon wel niet hebben toegestaan.

12 dec 2005 13:53

En toch denk ik dat er voldoende gekken op deze aardkloot leven om zo'n autootje te bestellen, zelfs al kost ie nog meer. What's the problem?

12 dec 2005 14:29

het beste vond ik wanneer hij de aan de kant ging voor de spoiler vast te zetten. Hij doet dit met de sleutel naast de bestuurderszetel, gaat dan naast de wagen staan en zegt: "Volgens vw zou ik nu nog enkele checks moeten doen voor ik terug verder rijd." Wat hij dan zegt en de manier waarop hij dan is tegen de banden van de wagen stampt vond ik echt hilarisch. Dat was echt JC stijl :lol:

12 dec 2005 14:48

Ja precies, heel grappig :D
Maar ik heb eens gelezen dat VW graag wil dat als je 400 km/h gaat rijden, dat je zeker weet of je banden nog in topstaat zijn, want bij die hoge snelheden moet er echt niet wat fout gaan.

In tegenstelling tot wat anderen bovenstaand beweren, denk ik wel dat deze auto gewoon een toptijd op het circuit zou neerzetten. Natuurlijk komt daar meer dan PK bij kijken, maar voor een technisch hoogstaande auto als deze heb ik er wel vertrouwen in dat dat ook allemaal okee is. En zelfs als het niet helemaal perfect zou zijn, met 4WD en 1000 PK zet je al gauw een goede tijd neer denk ik :wink:

Verder was het ook een erg leuke uitzending inderdaad, nog bedankt voor de tip ! Ik had hem niet gezien gister, maar even gedownload van het net. Voor wie hem ook nog wil, ik wil hem best even online zetten hoor. Is wel 750 mb.

Ik heb de Veyron maar vast in het rood besteld :lol:

12 dec 2005 14:49

ER schreef:
rufie schreef:Nog een leuk detail vond ik dit :
bij plankgas jaag je in 12 minuten de hele 100-liter tank leeg !!!!


Wat? :shock: :shock: :shock:


Holy smoke! Een echte draaikolk in de benzinetank dus bij dit Pits-kanon!!!!!!


Elke 7 seconden 1 liter, dat is knap.

12 dec 2005 15:03

rufie schreef:Nog een leuk detail vond ik dit :
bij plankgas jaag je in 12 minuten de hele 100-liter tank leeg !!!!


Ja op topsnelheid dus. Ik zou niet weten op welk bochtig parcours je met deze auto volcontinu gas kunt blijven geven :D

Op topsnelheid kom je dus slechts 81 kilometer verder op een volledig afgevulde benzinetank :? Maar 81 kilometer in 12 minuten is natuurlijk wel rap :wink:

12 dec 2005 15:06

Paniek in superautoland: de 1.001 pk van de Bugatti Veyron houdt de gemoederen bezig. Het kleine Amerikaanse Saleen neemt de handschoen op. Zij leveren een ´Performance Upgrade´ voor de S7 Twin Turbo, die standaard 750 pk heeft.

De Saleen S7 Twinturbo is met zijn 750 pk sterke 7,0-liter V8 biturbo het krachtigste wat Amerika te bieden heeft. Nu is de auto ook leverbaar met een Performance Upgrade. Daarmee wordt het vermogen opgeschroefd tot 1.000 pk. Saleen beweert dat de S7 met 1.000 pk tijdens tests een topsnelheid heeft gehaald van 418 km/u. Méér dus, dan de 406 km/u die de Bugatti Veyron kan halen. Exacte prestaties geeft Saleen nog niet vrij, maar de 750 pk S7 kan in minder dan 3 seconden van 0 naar 100 en haalt vanuit stilstand binnen 6 seconden de 160 km/u.
Vergeleken bij de 1.888 kilo van de Bugatti Veyron, is de Saleen S7 Twin Turbo een lichtgewicht. De auto legt slechts 1.338 kilo op de schaal. Ook is de S7 vergeleken met zijn tegenstrever uit de Elzas een koopje: in Nederland zou de 1.000 pk sterke Saleen zo´n 800.000 euro kosten. Dat is inclusief de 69.000 euro die voor de Performance Package wordt gevraagd. De Veyron zou in ons land rond de 1,8 miljoen euro moeten kosten. In de VS hebben al 75 Saleens met Performance Upgrade een eigenaar gevonden.

Bron: autoweek

12 dec 2005 15:09

Jort schreef:
rufie schreef:Nog een leuk detail vond ik dit :
bij plankgas jaag je in 12 minuten de hele 100-liter tank leeg !!!!


Ja op topsnelheid dus. Ik zou niet weten op welk bochtig parcours je met deze auto volcontinu gas kunt blijven geven :D

Op topsnelheid kom je dus slechts 81 kilometer verder op een volledig afgevulde benzinetank :? Maar 81 kilometer in 12 minuten is natuurlijk wel rap :wink:


Moet te proberen zijn op het Nardo circuit in Italië...

12 dec 2005 15:11

En wat is het zogezegd "normale verbruik" van de Veyron ? Toch ook wel snel zo'n 30 liter per 100km (1 op 3 voor de Ndlers) ?

12 dec 2005 15:56

Saleen staat erom bekend af een toe een beetje te overdrijven als het gaat om de specs. De auto loopt bij 235mph(376km/u) namelijk netjes in de begrenzer. Accelatiemetingen worden ook zelden op straatbanden uitgevoerd, anders kom je zonder 4wd ook nooit tot 2.8 sec om de 100 te bereiken. Mclaren F1 heeft nog wielspin bij 160 en redt het bij lange na niet.

12 dec 2005 16:01

En als je je afvraagt hoe zo'n Saleen er nou uitziet...

Zo dus:
Afbeelding

Ook best een knappe kar, trouwens...

12 dec 2005 18:04

dat is dus die auto uit de gillette reclame, en waar 50 cent tegen aan staat te leunen tijdens "candy shop"

Zocht m al een tijdje. Oogt een beetje als een oude Jaguar XJR-15

12 dec 2005 20:00

http://video.google.com/videoplay?docid ... ar+bugatti

Gr. Gerko

12 dec 2005 23:56

De aflevering van gisteren kan je hier downloaden :

http://s35.yousendit.com/d.aspx?id=2K2T ... GWRD5UO3XV
Plaats een reactie