Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

991.1 of 991.2 GT3

20 dec 2025 22:58

Rustig op zoek naar voor mij de juiste 991.1 of 991.2 GT3, dus ook maar eens een zoekertje plaatsen.

Eisen:
PDK!
Clubsport uitvoering (schaalstoelen én rolkooi)
Sportchrono
Frontlift
PDLS
Voorkeur voor de kleur zwart, geel, rood, blauw of zilver, maar zeker geen wit!
KM-stand tot max 50.000km.
Sluitende historie/onderhoud

Bij een 991.1 vind ik het van cruciaal belang dat de motor een G6 betreft en Approved Garantie heeft.

De kans is klein, maar het valt toch te proberen. Wie iets weet mag het zeggen! :wink:

Re: 991.1 of 991.2 GT3

21 dec 2025 0:35

Hij staat bij zuffenhaus volgens mij ;-)

Re: 991.1 of 991.2 GT3

21 dec 2025 10:15

Denk dat ie deze bedoelt lekkerrrrrrr

Afbeelding

Re: 991.1 of 991.2 GT3

21 dec 2025 13:38

Die blauwe is gaaf maar zal wel aan de prijs zijn gezien de kilometerstand....

HIER een grijze (2014) die zo te zien alle gewenste opties heeft (G6 motor) voor 133K net geen 50k km's. Wel ingevoerd.

Voor 36 K meer krijg je een grijze (2017) Mk2 met 34.500km zie hier

leuke zoektocht :thumleft:

Re: 991.1 of 991.2 GT3

21 dec 2025 14:20

outletvalve schreef:Die blauwe is gaaf maar zal wel aan de prijs zijn gezien de kilometerstand....

HIER een grijze (2014) die zo te zien alle gewenste opties heeft (G6 motor) voor 133K net geen 50k km's. Wel ingevoerd.

Voor 36 K meer krijg je een grijze (2017) Mk2 met 34.500km zie hier

leuke zoektocht :thumleft:


Die blauwe bij Zuffenhaus is waanzinnig, maar denk dat die ook wel flink aan de prijs zal zijn. Maar de mail is gestuurd in ieder geval.

Die grijze bij Pitstop heeft geen lift en niet de juiste koplampen imo.

Re: 991.1 of 991.2 GT3

21 dec 2025 15:48

Afbeelding

Puur uit interesse, is er iets mis met die lampen?

Re: 991.1 of 991.2 GT3

21 dec 2025 16:02

Ik vermoed geen Adaptive LED maar 'gewoon' Bi-Xenon.

Re: 991.1 of 991.2 GT3

21 dec 2025 21:09

outletvalve schreef:Afbeelding

Puur uit interesse, is er iets mis met die lampen?


Niet per definitie iets mis, maar ik vind zelf de PDLS koplampen veel fraaier staan. :wink:

Re: 991.1 of 991.2 GT3

22 dec 2025 23:31

porschenot schreef:Denk dat ie deze bedoelt lekkerrrrrrr

Afbeelding


Helaas blijkt deze de originele F motor te hebben. Dat gaat em helaas niet worden. Zo zonde, want qua looks en opties is die helemaal perfect.

Re: 991.1 of 991.2 GT3

23 dec 2025 2:27

Tristan86 schreef:
porschenot schreef:Denk dat ie deze bedoelt lekkerrrrrrr

Afbeelding


Helaas blijkt deze de originele F motor te hebben. Dat gaat em helaas niet worden. Zo zonde, want qua looks en opties is die helemaal perfect.


Hoe zeker is dat deze motor het gaat opgeven?
Is er een percentage ? Of is het bij dit internet verhaal echt zo dat al de f motoren slecht zijn!
Want vind deze wel ontzettend gaaf!
Kun je iets doen om problemen te voorkomen?

Re: 991.1 of 991.2 GT3

23 dec 2025 8:19

Tristan86 schreef:Helaas blijkt deze de originele F motor te hebben. Dat gaat em helaas niet worden. Zo zonde, want qua looks en opties is die helemaal perfect.


Denk voor 160k lekker verder shoppen voor een 991.2.

Re: 991.1 of 991.2 GT3

23 dec 2025 8:55

Wat is je afweging PDK t.o.v. handbak?

Re: 991.1 of 991.2 GT3

23 dec 2025 14:01

csteenbe schreef:
Tristan86 schreef:Helaas blijkt deze de originele F motor te hebben. Dat gaat em helaas niet worden. Zo zonde, want qua looks en opties is die helemaal perfect.


Denk voor 160k lekker verder shoppen voor een 991.2.


Eigelijk zelfde vraag, ben technisch echt een dikke nul!
Heb ook inderdaad verhalen gelezen van de 991 gt3 dat die motors slecht zouden zijn! Maar geld dat voor ieder 991 gt3!
Er staan er approved te koop.
Zou Zuffenhaus toch gerespecteerd bedrijf zulke wagens verkopen.
Op bmw forum hoorde je ook constant die motor en die motor, maar hoe groot is dat probleem echt?
Zijn er objectieve cijfers dat die f motor een tikkende tijdbom is?

Re: 991.1 of 991.2 GT3

23 dec 2025 14:37

De meeste blijven gewoon heel, approverd er op en rijden.

Re: 991.1 of 991.2 GT3

23 dec 2025 14:46

Ik begrijp de TS wel. Als je zoveel geld uitgeeft voor een fantastisch rijmachine dan zou ik ook de juiste motor willen hebben en niet soort van verplicht een approved(=verzekering) moeten afsluiten voor het geval dat...

Tja en ik begrijp ook die PDK wel, met een handbak heb je altijd kans op een keer misschakelen (per ongeluk) en dan overtoeren, met PDK niet.

Re: 991.1 of 991.2 GT3

23 dec 2025 14:56

En wat ga je doen als je wel de goede motor hebt en hij gaat stuk dan zonder approved?

Re: 991.1 of 991.2 GT3

23 dec 2025 15:16

anton964 schreef:En wat ga je doen als je wel de goede motor hebt en hij gaat stuk dan zonder approved?

Ik heb zelf geen approved op mijn 991, het bespaarde geld (inmiddels 6 jaar geen approved) heb ik gereserveerd, voor mocht er iets misgaan. Tot nu toe is dat een (potentiële) winst. Over 10 jaar kan ik je vertellen wat mijn eindoordeel is. :mrgreen:

Re: 991.1 of 991.2 GT3

23 dec 2025 15:21

outletvalve schreef:Tja en ik begrijp ook die PDK wel, met een handbak heb je altijd kans op een keer misschakelen (per ongeluk) en dan overtoeren, met PDK niet.

Daar heb je een begrenzer voor toch, kan weinig misgaan.

Re: 991.1 of 991.2 GT3

23 dec 2025 15:34

Overtoeren uitlezen bij Porsche doe je via de DME (Digital Motor Electronics) met speciale uitleesapparatuur, vaak een OBD2-scanner, die Porsche-specifieke foutcodes en data (zoals RR1/RR2-data) leest om te zien hoe vaak de toerenbegrenzer is geraakt en hoe lang. Dit kan vaak door een specialistische Porsche-garage, maar ook met geavanceerde universele scanners zoals de iCarsoft POR V3.0.
Hoe het werkt:
Toegang tot de DME: De auto wordt via de OBD2-poort (On-Board Diagnostics II) aangesloten op een diagnoseapparaat.
Specifieke data uitlezen: Naast standaard motorfouten leest de scanner speciale Porsche-data uit, zoals de RR1 en RR2-gegevens.
Wat je ziet:
RR1: Hoe vaak de toerenbegrenzer is geraakt (aantal overtoeren).
RR2: Hoe lang de motor boven de toerenbegrenzer heeft gedraaid (duur van de overtoeren).


Bij de verkoop van dergelijke auto's (met handbak) wordt vaker gemeld over er overref's zijn geweest (en in welke range). Zie:2024 Porsche 911 GT3 Touring 6-Speed
Afbeelding

Re: 991.1 of 991.2 GT3

23 dec 2025 19:56

Pjetrof schreef:
csteenbe schreef:
Tristan86 schreef:Helaas blijkt deze de originele F motor te hebben. Dat gaat em helaas niet worden. Zo zonde, want qua looks en opties is die helemaal perfect.


Denk voor 160k lekker verder shoppen voor een 991.2.


Eigelijk zelfde vraag, ben technisch echt een dikke nul!
Heb ook inderdaad verhalen gelezen van de 991 gt3 dat die motors slecht zouden zijn! Maar geld dat voor ieder 991 gt3!
Er staan er approved te koop.
Zou Zuffenhaus toch gerespecteerd bedrijf zulke wagens verkopen.
Op bmw forum hoorde je ook constant die motor en die motor, maar hoe groot is dat probleem echt?
Zijn er objectieve cijfers dat die f motor een tikkende tijdbom is?


Nee het zal ongetwijfeld niet voor iedere 991 GT3 gelden, maar ik wil simpelweg het risico niet nemen dat ie op een gegeven wel plof zegt.
Daar vind ik het allemaal nou net even iets te veel geld voor :lol:
En natuurlijk, ook bij doorgaans betrouwbare motoren kan er wel eens een maandagochtendblok tussen zitten die de geest geeft, maar wil wel graag het risico tot een minimum beperken.

Verder wil ik hier niet een heel groot discussie topic van maken van waarom wel of waarom niet, handbak of PDK, Approved ja of nee... ik ben vooral op zoek naar een voor mij mooi en goed exemplaar. :thumleft:

Re: 991.1 of 991.2 GT3

23 dec 2025 20:30

Tristan86 schreef:Verder wil ik hier niet een heel groot discussie topic van maken van waarom wel of waarom niet, handbak of PDK, Approved ja of nee... ik ben vooral op zoek naar een voor mij mooi en goed exemplaar. :thumleft:


Als je het kunt "lijden" voor de 991.2 met het 4.0 blok gaan, als je hem ooit wilt verkopen ook een veel betere verkoopwaarde t.o.v. de 991.1 GT3.

Veel plezier met de zoektocht.
Plaats een reactie