20 dec 2025 22:58
21 dec 2025 0:35
21 dec 2025 13:38
21 dec 2025 14:20
21 dec 2025 15:48

21 dec 2025 16:02
21 dec 2025 21:09
outletvalve schreef:
Puur uit interesse, is er iets mis met die lampen?
22 dec 2025 23:31
23 dec 2025 2:27
Tristan86 schreef:
Helaas blijkt deze de originele F motor te hebben. Dat gaat em helaas niet worden. Zo zonde, want qua looks en opties is die helemaal perfect.
23 dec 2025 8:19
Tristan86 schreef:Helaas blijkt deze de originele F motor te hebben. Dat gaat em helaas niet worden. Zo zonde, want qua looks en opties is die helemaal perfect.
23 dec 2025 8:55
23 dec 2025 14:01
csteenbe schreef:Tristan86 schreef:Helaas blijkt deze de originele F motor te hebben. Dat gaat em helaas niet worden. Zo zonde, want qua looks en opties is die helemaal perfect.
Denk voor 160k lekker verder shoppen voor een 991.2.
23 dec 2025 14:37
23 dec 2025 14:46
23 dec 2025 14:56
23 dec 2025 15:16
anton964 schreef:En wat ga je doen als je wel de goede motor hebt en hij gaat stuk dan zonder approved?
23 dec 2025 15:21
outletvalve schreef:Tja en ik begrijp ook die PDK wel, met een handbak heb je altijd kans op een keer misschakelen (per ongeluk) en dan overtoeren, met PDK niet.
23 dec 2025 15:34
Overtoeren uitlezen bij Porsche doe je via de DME (Digital Motor Electronics) met speciale uitleesapparatuur, vaak een OBD2-scanner, die Porsche-specifieke foutcodes en data (zoals RR1/RR2-data) leest om te zien hoe vaak de toerenbegrenzer is geraakt en hoe lang. Dit kan vaak door een specialistische Porsche-garage, maar ook met geavanceerde universele scanners zoals de iCarsoft POR V3.0.
Hoe het werkt:
Toegang tot de DME: De auto wordt via de OBD2-poort (On-Board Diagnostics II) aangesloten op een diagnoseapparaat.
Specifieke data uitlezen: Naast standaard motorfouten leest de scanner speciale Porsche-data uit, zoals de RR1 en RR2-gegevens.
Wat je ziet:
RR1: Hoe vaak de toerenbegrenzer is geraakt (aantal overtoeren).
RR2: Hoe lang de motor boven de toerenbegrenzer heeft gedraaid (duur van de overtoeren).
23 dec 2025 19:56
Pjetrof schreef:csteenbe schreef:Tristan86 schreef:Helaas blijkt deze de originele F motor te hebben. Dat gaat em helaas niet worden. Zo zonde, want qua looks en opties is die helemaal perfect.
Denk voor 160k lekker verder shoppen voor een 991.2.
Eigelijk zelfde vraag, ben technisch echt een dikke nul!
Heb ook inderdaad verhalen gelezen van de 991 gt3 dat die motors slecht zouden zijn! Maar geld dat voor ieder 991 gt3!
Er staan er approved te koop.
Zou Zuffenhaus toch gerespecteerd bedrijf zulke wagens verkopen.
Op bmw forum hoorde je ook constant die motor en die motor, maar hoe groot is dat probleem echt?
Zijn er objectieve cijfers dat die f motor een tikkende tijdbom is?
23 dec 2025 20:30
Tristan86 schreef:Verder wil ik hier niet een heel groot discussie topic van maken van waarom wel of waarom niet, handbak of PDK, Approved ja of nee... ik ben vooral op zoek naar een voor mij mooi en goed exemplaar.