Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 dec 2025 21:55

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Nette Porsche Cayenne Turbo MK2 te koop 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Nette Porsche Cayenne Turbo MK2 te koop
Met verdriet moet ik helaas mijn Cayenne alweer te koop aanbieden vanwege de laatste veranderingen betreft de youngtimerregeling.

Afgelopen augustus mocht ik, na lang wachten, eindelijk mijn - naar smaak uitgezochte - Cayenne ophalen in Boxtel bij Premium Classics.

Kenteken: HVR-89-Z
Staat auto: Zeer netjes zowel binnen als buiten. Alles werkt naar behoren
Extra investeringen: Keramische coating, Apple Carplay en nieuwe bandenset
km stand: 104.000

Bijlage:
Image00009-min.jpg
Image00009-min.jpg [ 168.83 KiB | 2262 keer bekeken ]

Bij interesse kan ik (veel) meer foto's laten zien.

EDIT:Hierbij de overige details:

Het betreft een nagenoeg full option Porsche Cayenne Turbo, geïmporteerd uit Zwitserland door Premium Classics.
- Bouwjaar 28-3-2011

Bijzondere opties:
- Elektrisch uitklapbare trekhaak
- Alcantara plafond
- PDCC
- Stoelventilatie
- Verwarmbare voorruit
- Geluid- en warmtewerende beglazing
- Interieurpakket carbon

Bijlage:
Image00006-min.jpg
Image00006-min.jpg [ 155.45 KiB | 2262 keer bekeken ]

Na aankoop augustus 2025:
- Premium classics > Keramische coating lak en interieur met een beschermende spray behandeld.
- Premium Classics > Apple Carplay/Andoid geinstalleerd op originele PCM scherm.
- AutoResto > hier heb ik destijds een aankoopkeuring laten doen door
- Motorsport Haaglanden > zij hebben het onderstel uitgelijnd en nagelopen.

Bijlage:
Image00001-min.jpg
Image00001-min.jpg [ 184.74 KiB | 2262 keer bekeken ]

PRIJS:
Afgelopen augustus heb ik - bewust - veel voor deze auto betaald. Dat ging om een bedrag van meer dan 60k incl. BTW.
Ik weet dat ik dat er nu lang niet voor ga krijgen, maar ik hoop wel de auto te verkopen voor minimaal: € 39.000

Alle foto's en meer informatie (originele advertentie staat nog online):

19 dec 2025 14:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nette Porsche Cayenne Turbo MK2 te koop
Wat is de prijs?

19 dec 2025 14:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Vind ik lastig te zeggen.

Ik heb hem voor veel te veel gekocht en ik weet dat ik er goed verlies op ga maken.
Ik hoop dat een geïnteresseerde de waarde kan inschatten en een mooi bod kan doen.

19 dec 2025 15:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Of naar prive zetten?

19 dec 2025 15:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
In een verkooptopic is een prijs verplicht (volgens de forumregels).
(En zet er ook ff bij welke bouwjaar en type het is (S, GTS?) en wat de onderhoudshistorie is)

Succes met de verkoop.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

19 dec 2025 15:54
Profiel
Moderator
The Last of the Mohicans ~ 993
Inderdaad :arrow: de vraagprijs vermelden.

En wellicht interessant om te vermelden of deze een (afneembare) trekhaak heeft … want er zijn niet veel personenauto’s die 3500 kg mogen trekken :idea:

19 dec 2025 16:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ik heb de advertentie iets te snel in elkaar gezet, excuus.

Hierbij de overige details:

Het betreft een nagenoeg full option Porsche Cayenne Turbo, geïmporteerd uit Zwitserland door Premium Classics. Het gaat om een BTW auto.
- Bouwjaar 28-3-2011

Bijzondere opties:
- Elektrisch uitklapbare trekhaak
- Alcantara plafond
- PDCC
- Stoelventilatie
- Verwarmbare voorruit
- Geluid- en warmtewerende beglazing
- Interieurpakket carbon

Na aankoop augustus 2025:
- Premium classics > Keramische coating lak en interieur met een beschermende spray behandeld.
- Premium Classics > Apple Carplay/Andoid geinstalleerd op originele PCM scherm.
- AutoResto > hier heb ik destijds een aankoopkeuring laten doen door
- Motorsport Haaglanden > zij hebben het onderstel uitgelijnd en nagelopen.

PRIJS:
Afgelopen augustus heb ik - bewust - veel voor deze auto betaald. Dat ging om een bedrag van meer dan 60k incl. BTW.
Ik weet dat ik dat er nu lang niet voor ga krijgen, maar ik hoop wel de auto te verkopen voor minimaal: € 39.000 incl. BTW

Alle foto's en meer informatie (originele advertentie staat nog online):

(Klopt het dat ik de advertentie niet meer kan aanpassen?)

Laatst bijgewerkt door JBurnski op 22 dec 2025 11:46, in totaal 1 keer bewerkt.

22 dec 2025 11:28
Profiel
Moderator
The Last of the Mohicans ~ 993
JBurnski schreef:
(Klopt het dat ik de advertentie niet meer kan aanpassen?)

Ja, dat klopt. Aanpassen kan maar een beperkte tijd - of niet meer nadat iemand gereageerd heeft.
Hierna kan alleen een beheerder of moderator dat nog :wink:

JBurnski schreef:
Dat ging om een bedrag van meer dan .... incl. BTW.

Is het een BTW auto :?: Indien ja :arrow: is je prijs incl. BTW :?:

22 dec 2025 11:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Succes met de verkoop. Prachtige auto, komt vast een liefhebber voor.

22 dec 2025 14:55
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Oef, wat een afschrijving…kun je er niet beter nog een jaartje van genieten in de YTR en daarna de afschrijving pakken?

22 dec 2025 20:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Auto is op 1 januari 2026 pas 15 jaar en geen 16 jaar. Dus geen overgangsregeling.

22 dec 2025 21:16
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Aiii…daar had ik even overheen gekeken.

22 dec 2025 21:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Poeh dat is wel erg zuur. Waarom blijf je hem niet puur zakelijk rijden?

22 dec 2025 23:15
Profiel
PorscheForum Rakker
986 Boxster S uit 2004 Riviera Blue USA origin
Culemborg
dirty gertie schreef:
Auto is op 1 januari 2026 pas 15 jaar en geen 16 jaar. Dus geen overgangsregeling.

regeling is toch last-minute nog iets aangepast? 2026 nog YT met 15 jaar en vanaf 2027 YT vanaf 25 jaar.

23 dec 2025 0:17
Profiel
ex 964.c4 ex donkervoort
Assendelft
Ja dat klopt

23 dec 2025 6:49
Profiel
PorscheForum Rakker
degeus schreef:
dirty gertie schreef:

regeling is toch last-minute nog iets aangepast? 2026 nog YT met 15 jaar en vanaf 2027 YT vanaf 25 jaar.

Ik begreep het verkeerd. Auto hoeft niet per 1 jan 2026 15 jaar oud te zijn, maar mag dat worden in heel 2026. Dan wel bijtelling over catalogus waarde tot aan het moment dat de auto 15 jaar is.

Ervan uitgaande dat de TS dit allemaal scherp had bij aankoop maakt het voor 2026 dan niets uit.

23 dec 2025 11:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Ja, de afschrijving is behoorlijk... Daarom hoop ik een kenner/liefhebber te vinden die de auto kan waarderen.

Ik wist dat de auto over-priced was toen ik hem met de markt ging vergelijken maar ik ging er natuurlijk niet vanuit dat er na al deze jaren opeens ze youngtimerregeling zouden afschaffen zonder een goede overgangsregeling.

Zo ver ik weet wordt deze auto geen youngtimer meer. Als hij in 2025 een youngtimer is, mag hij nog on 2026 volgens deze regeling lopen. Omdat mijn auto pas in maart 2026 een youngtimer wordt, haalt hij dit niet. In 2027 genieten auto's vanaf 25 jaar oud pas een van de youngtimerregeling.

23 dec 2025 12:36
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004 sold 912 , 1965 irish green
Beste autoliefhebber / ondernemer,

De Youngtimer regeling stond de afgelopen weken volop in de belangstelling en er zijn belangrijke wijzigingen die je moet weten! Graag praat ik je even bij.

Senaat maakt gehakt van de Youngtimer wijziging

Afgelopen week nam ik samen met het 'team Youngtimers' plaats op de publieke tribune van de eerste kamer tijdens het debat over het Belastingplan 2026.

Geloof het of niet: de wijzigingen in de Youngtimer regeling waren het grootste onderwerp. Van links tot rechts hadden de senatoren enorme kritiek op de wijziging zelf, maar ook op de wijze van invoeren. Namelijk: zonder overleg en zonder overgangsrecht.

Staatssecretaris wijzigt de regeling en doet toezeggingen
Na de felle kritiek op de 1e dag van de behandeling van het Belastingplan in de Senaat, kwam de Staatssecretaris van Financiën op de 2e dag met de volgende toezeggingen:
Er komt een regeling voor auto's die nu 15 jaar oud zijn;
Het CPB wordt gevraagd de berekeningen door te rekenen;
Onderzoek naar een Etimer regeling;

1. Regeling voor 15 jaar oude auto's: TOCH Youngtimer in 2026!

Met het amendement Grinwis, dat op 27 november 2025 door de Tweede Kamer goedgekeurd werd, waren direct de Youngtimer bezitters de klos van NU 15 jaar oude die NU onder de dagwaarde bijtelling vallen. Omdat de grens voor bijtelling op dagwaarde per 2026 al naar 16 jaar zou gaan, zouden deze gedupeerden direct bijtelling over de cataloguswaarde gaan betalen, gemiddeld een verhoging van 500 euro netto, per maand!

Middels een beleidsbesluit heeft de Staatssecretaris een uitzondering gemaakt voor bestuurders van een 15 jaar oude auto. Let op: dit geldt dus voor bouwjaar 2010, waarbij het een eis is dat deze in 2025 aan jou ter beschikking gesteld is (dus niet in 2026). Als je hieraan voldoet, dan betaal je in 2026 alsnog bijtelling over de dagwaarde. Dit is vastgelegd in een beleidsbesluit. Een dergelijk besluit wordt niet vaak genomen omdat dit een wijziging is door de regering, zonder toestemming van Tweede en Eerste Kamer. Dit is dus een moedig besluit van de Staatssecretaris. Dit is het directe resultaat van de actie van de afgelopen weken!

2. Doorrekening door CPB
Net als in 2009, zijn er ook nu 16 jaar later weer grote twijfels over de berekeningen van het Ministerie van Financiën. Met name als het gaat om het aantal zakelijke Youngtimers en de cataloguswaarde van deze auto's. Mijn mening: deze berekeningen deugen nu net zo min als in 2009.

Terecht maakten bijna alle senatoren hierover veel opmerkingen. Daarom kwam de Staatssecretaris al direct met de toezegging dat het CPB (Centraal Plan Bureau) de cijfers gaat doorrekenen. Daar ben ik heel blij mee, want daaruit kan niet anders blijken dan dat de impact op de individuele berijder veel groter is dan voorgespiegeld. Vanzelfsprekend zal ik proberen aan tafel te komen bij het CPB, om erop toe te zien dat er gewerkt wordt met de juiste data.

3. Onderzoek naar Etimer regeling
De afgelopen 10 jaar werden elektrische auto's door de overheid enorm gesubsidieerd. Omdat die voordelen na 5 jaar vervallen, worden momenteel enorme aantallen EV's geëxporteerd, alleen al in 2025 gaat het om meer dan 30.000 auto's waarmee meer dan 500 miljoen euro aan subsidies naar het buitenland verdwijnen.
Op verzoek van Kamerleden schreef ik begin van 2025 het plan 'van Youngtimer naar Etimer'. Hierin stelde ik voor om de Youngtimer regeling (netjes!) af te bouwen en een Etimer regeling te introduceren: bijtelling op basis van dagwaarde voor elektrische auto's van 5 jaar of ouder.
De Staatssecretaris heeft de afgelopen week toegezegd dat hij hier positief tegenover staat en laat dit door het Ministerie onderzoeken.

Aangenomen moties: fouten moeten worden hersteld!
Maar onze actie heeft nog meer opgeleverd. Vrijwel alle partijen Vrijwel alle partijen in de Senaat (meer dan 70 van de 75 zetels!) hadden kritiek op de Youngtimer aanpassing. Bart Kroon (BBB) trok de kar en kreeg bijval van vrijwel de gehele Senaat in zijn kritiek. Heel bijzonder was de bijval van de 2 fracties van de Partij voor de Dieren, die ondanks hun groene imago, ook forse kritiek uitten op de aanpassingen.
De volgende moties werden door de Senaat gesteund:
Als de berekeningen onjuist zijn: geld terug;
Onderzoek de Etimer regeling;

A. Als de berekeningen onjuist zijn: geld terug!
Bart Kroon diende een motie in die in grote lijnen het volgende inhoudt. Wanneer uit de toegezegde berekeningen blijkt dat de cijfers anders zijn dan het Ministerie berekende: dan moet deze schade in het Belastingplan 2027 worden gerepareerd. Vrij vertaald: als de schade groter is, dan moet het geld terug naar de gedupeerden.

B. Onderzoek de Etimer regeling
Ook mijn voorstel om een lagere bijtelling te hanteren voor 5 jaar oude elektrische auto's kreeg steun van de Senaat. De Staatssecretaris had al gezegd hier positief tegenover te staan, maar ook een motie van de PvdD kreeg steun van de Senaat om dit verder te onderzoeken.

Is Autobelangen blij met dit resultaat?
Ja, het is ongekend dat de Senaat zulke harde woorden gebruikt heeft over de onzorgvuldige wetgeving in de Tweede Kamer. En natuurlijk ben ik blij met hun ingrepen. Want bedenk het volgende: de Senaat kon alleen het gehele Belastingplan afkeuren waar de Youngtimers een (piepklein) deel van uitmaakte. Dit was ondenkbaar en dus kansloos. Desalniettemin was de kritiek niet alleen keihard, maar werd dit door de gehele Senaat ondersteund EN werden er moties aangenomen. Een beter resultaat had ik in de Senaat niet kunnen verwachten.

Maar ben ik dan nu klaar? Nee! Goed dat er een regeling is voor de 15 jaar oude Youngtimers en dat er moties aangenomen zijn. Als er niks gebeurt, dan houdt per 2027 de Youngtimer regeling op te bestaan. Ik heb nog een jaar om te zorgen voor een EERLIJKE regeling. Momenteel beraad ik mij over de te nemen stappen en natuurlijk blijf ik jullie daarover informeren!

Het helpt als jullie zoveel mogelijk gedupeerden zich laten inschrijven voor de nieuwsbrief, want wij hebben op een later moment de input van deze groep nog hard nodig.

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden, Stichting Autobelangen

Ik zag dit voorbijkomen?

23 dec 2025 13:01
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
We hebben het ook wel een beetje aan onszelf te danken vrees ik. De bijbehorende taxatie werd gaandeweg steeds 'gunstiger' voor de eigenaar uitgevoerd.

Actueel voorbeeld: Lambo Gallardo van 115K EUR staat geadverteerd inclusief de mogelijkheid van taxatie op economische waarde van 22K EUR

En waarschijnlijk wil de koper tegelijkertijd een tweede taxatie voor de verzekering die dan op 120K EUR uitkomt :-)

Dat zal gaandeweg allemaal niet onopgemerkt zijn gebleven en in plaats van allerlei arbeidsintensieve individuele belastingcontroles wordt er al snel voor gekozen om de hele regeling af te schaffen (helaas)

23 dec 2025 13:38
Profiel
PorscheForum Rakker
harryv8 schreef:
Beste autoliefhebber / ondernemer,

De Youngtimer regeling stond de afgelopen weken volop in de belangstelling en er zijn belangrijke wijzigingen die je moet weten! Graag praat ik je even bij.

Senaat maakt gehakt van de Youngtimer wijziging

Afgelopen week nam ik samen met het 'team Youngtimers' plaats op de publieke tribune van de eerste kamer tijdens het debat over het Belastingplan 2026.

Geloof het of niet: de wijzigingen in de Youngtimer regeling waren het grootste onderwerp. Van links tot rechts hadden de senatoren enorme kritiek op de wijziging zelf, maar ook op de wijze van invoeren. Namelijk: zonder overleg en zonder overgangsrecht....

Ik zag dit voorbijkomen?

Als ik het zo lees heb ik alsnog geen positieve vooruitzichten.
Alsnog bedankt, ik heb mij ingeschreven voor de nieuwsbrief. :thumleft:

Laatst bijgewerkt door JBurnski op 23 dec 2025 15:07, in totaal 1 keer bewerkt.

23 dec 2025 14:27
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
GRRR :bang: die quotes van gehele pagina's waar is dat voor nodig?? Doe ff wat moeite als je quote!

Waar schrijf ik me in voor die nieuwsbrief?

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

23 dec 2025 14:41
Profiel
PorscheForum Rakker
mvv schreef:
We hebben het ook wel een beetje aan onszelf te danken vrees ik. De bijbehorende taxatie werd gaandeweg steeds 'gunstiger' voor de eigenaar uitgevoerd.

Youngtimer boeren als Premiumclassics wakkerden natuurlijk graag het fiscale sprookje aan dat een ultra-lage taxatiewaarde acceptabel zou zijn voor de fiscus. Althans, wakkerden, ik moet eigenlijk zeggen wakkeren, want in hun advertenties lijkt het alsof er helemaal niets aan de hand is met de YT regeling.

Best wel schandalig om dit zo te presenteren als je weet dat er niets van klopt en de eigenaar het fiscale risico van naheffing plus boete loopt.

23 dec 2025 21:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ]