Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

12 dec 2005 17:03

Ja , toch gered met 1 tank (om een voorbeeldje te geven Thanhausen(D)(getankt op begiin snelweg) - Hechtel (met op de snelweg een constante van 160 gered met 1 tank. Gemiddelde verbruik 6,14 per 100km).
De zesde versnelling zal er niet onschuldig aan zijn :wink:
En de snelheden waren zeer dikwijls ietsje veel boven de 230 :lol:
Het verbruik is niet gestegen maar gedaald.
Ok heb al 14 jaar Corsa en zeer vele versies gehad.
Mijn 1.2S verbruikte meer dan mijn GSI en die verbruikte weer aanzienlijk meer dan mijn 2.3 16V.
Tja minder egwicht , meer vermogen. Het blok moet niet zoveel moeite doen.
PS : De Calibra moest dus wel tanken (toen we ons splitsten iets voor Brussel)
Laatst bijgewerkt door 911-lover op 12 dec 2005 17:05, in totaal 1 keer bewerkt.

12 dec 2005 17:04

rufie schreef:Pfff, al die stoere verhalen hier. Geraak ik echt niet van onder de indruk.


Maar dat vind je wel bijzonder genoeg om hier te melden... :wink:

12 dec 2005 17:10

Marcel schreef:Gilze Rijen - Leeuwarden, 235 km, ongeveer 20 minuten geloof ik, in een NF5.


jaja ken je wel, in een tuut van de baas :lol: :lol:

12 dec 2005 17:10

911-lover schreef:Tja minder egwicht , meer vermogen. Het blok moet niet zoveel moeite doen.


230 km/u gemiddeld en dan 1:9 of zuiniger (ik ga uit van een tank van 44 liter die volgens mij in een Corsa zit)? Das niet slecht.

Hoe hard kon die Corsa eigenlijk? En wat is eraan gedaan om die auto zo rap te krijgen?

12 dec 2005 17:11

911-lover schreef:Tja minder egwicht , meer vermogen. Het blok moet niet zoveel moeite doen.


Maar die vlieger gaat niet op als je 240+ rijdt met de stroomlijn van een corsa 2 generaties terug. Autotrader zegt dat er een 42 liter tank in de GSI lag.

12 dec 2005 17:14

De Corsa loopt top (juist gemeten) net geen 280km/u en een acceleratie van 4,6 tot 100.
meer info vindt je HIER :wink:

12 dec 2005 17:14

Jort schreef:
911-lover schreef:Tja minder egwicht , meer vermogen. Het blok moet niet zoveel moeite doen.


Maar die vlieger gaat niet op als je 240 rijdt met de stroomlijn van een corsa 2 generaties terug. Autotrader zegt dat er een 42 liter tank in de GSI lag.


en dan niet te vergeten dat een Corsa de wegligging heeft van een shopping cart als je boven de 160 gaat...laat staan dat er eentje de 240 zou doen... i'm calling BS.

12 dec 2005 17:16

Niet als alles aangepast is (wat een noodzaak is als je met zulke vermogens werkt)
Neen ik ben ook niet zo'n gek geweest die zijn Camino oppept zodat ie meer dan 100 loopt en de rest (ophanging , remmen , etc) niet aanpast :bang:

12 dec 2005 17:19

Jort schreef:
911-lover schreef:Tja minder egwicht , meer vermogen. Het blok moet niet zoveel moeite doen.


Maar die vlieger gaat niet op als je 240+ rijdt met de stroomlijn van een corsa 2 generaties terug. Autotrader zegt dat er een 42 liter tank in de GSI lag.


De feiten en honderden getuigen zullen helaas jouw stelling moeten ontkrachten :?
Maar ik weet dat het niet aangenaam is (heb ik dikwijls genoeg gemerkt) voor bezitters van nobele wagens en daardoor graag ontkracht wordt als BullShit . Dat kan toch niet dat zo'n koekendoos als een Corsa dat kan. En net dat gevoel gaf me 10 jaar geleden de kick en drijfveer om deze wagen te bouwen :wink:

12 dec 2005 17:20

911-lover schreef:Niet als alles aangepast is (wat een noodzaak is als je met zulke vermogens werkt)
Neen ik ben ook niet zo'n gek geweest die zijn Camino oppept zodat ie meer dan 100 loopt en de rest (ophanging , remmen , etc) niet aanpast :bang:



over die ophanging akkoord, dat kan gefixt worden, maar dat aanpassen en dan de motor kietelen resulteert in een motor die minder zuipt naar mate je harder op je pedaal trapt??? dat is BS.

als dat waar is , dan zou ik er van uitgaan dat die "turner" ondertussen al een high end job bij een grote autofabrikant heeft kunnen versieren als engine designer / engine management researcher.

12 dec 2005 17:23

Ik blijf het netjes vinden, 1 op 9 bij gemiddeld 6.800 tpm, de luchtweerstand van een Corsa begin 90'er jaren bij 230+ en dat 4 uur lang. :roll:

Een goede 944 S2 met betere sroomlijn en hetzelfde vermogen rijdt dan zo'n 1 op 5 á 6.

12 dec 2005 17:28

Vandaar dat mijn CS ook merkelijk minder verbruikt dan mijn 3.2 Carrera destijds :?:

Een simpel voorbeeld dan maar :

Span 2 paarden voor een kar van 900kg en laat dat trekken.
Span 4 paarden voor een kar van 700kg en laat dat trekken.

Welk gaat het beste vooruit en moet desondanks veel minder moeite (lees verbranding) doen :wink:
Ik heb geen Webers of Weberinjectie en geen Turbo (wat in beide gevallen resulteert in een hoog verbruik) :!:

Och , denk jij het jouwe , ik weet het mijne . Ik ga niet discussieren met iemand die de wagen (en mezelf) niet eens kent , maar er welover gaat disussieren. :wink:

Wedden zelfs dat mijn 968CS minder verbruikt met zijn 3 liter en zelfde stroomlijn dan jouw 924 met z'n tweeliter?
Ik wil het vergelijk steeds aangaan als de beloning voor de winnaar de moeite waard is :wink:

12 dec 2005 17:31

Koen, je hebt het nu over dagelijks verbruik. Dat heeft niet zoveel met het verbruik bij topsnelheid te maken. Op topsnelheid spelen geleverd vermogen en luchtweerstand de belangrijkste rol.

12 dec 2005 17:33

Mijn "dagelijks" gebruik is voor wie me kent een meer dan vlotte snelheid en bij de vrijetijdswagens nog iets erger dan bij de normale dagelijkse wagen :wink:

12 dec 2005 17:48

911-lover schreef:De Corsa loopt top (juist gemeten) net geen 280km/u en een acceleratie van 4,6 tot 100.


Ik lees 268 km/u, misschien met nadere aanpassingen bijna 280 km/u... Mag ik vragen hoe dat is gemeten?

Ten aanzien van de aandrijving: gewoon op de voorwielen? Heb je een sper?

12 dec 2005 17:55

koen, jij woont volgens mij bij Balen/Lommel in de buurt.Dus dan moet je ook nog een stukje binnendoor.
Dan moet je beestachtig hard gereden hebben.
Ik weet van mijn 150 gemiddeld dat je om dat te halen continu boven de 200 moet rijden om dit te halen.
400 km 1uur en 3 kwartier :roll: :roll: :roll:

12 dec 2005 18:01

ome piet schreef:Zomer 1998,Rosas[E]-Zwolle,1558 km,9.5 uur met een M5 Touring 3.8..[zonder begrenzer..] 8)


Een M5 touring :?:

Foto :?:

12 dec 2005 18:03

Die 268 was eerst met oa de vijfbak .
Doch door de toerentalbegrenzer (8500) kon hij in vijfde niet verder
Naderhand als je de volgende reportages leest (en datums ziet) zijn er nog wat modificaties gekomen met als grootste de zesbak (allereerste Corsa A met zesbak).
De snelheid is gemeten met een moto met geijkte teller die net achter me meevolgde op de Deutsche Autobahn.
Hij is idd voorwielaangedreven en heeft een 30%sper eronder.

@2000GTV : Ik woon in Hechtel. Afslag Houthalen en altijd rechtdoor (tot Helchteren 2 x 2 baansvak) . Dan kom je thuis voorbij :wink:

Maar het lijkt hier weer een "ik geloof het niet" (lees ik wil het niet aannemen) rubriekje te worden.
Misschien moet ik de ervaring van de co-pilote hier laten neerzetten voor dat sommigen hier iets willen aannemen :roll:
Nu begrijp ik wat Horn bedoeld :?

My 2 cents

12 dec 2005 18:28

911-lover schreef:Maar het lijkt hier weer een "ik geloof het niet" (lees ik wil het niet aannemen) rubriekje te worden.


Eerlijk is eerlijk: ik verbaas mij er wel behoorlijk over. Als je een passant op het forum zou zijn zou ik zelfs over de grond rollen van het lachen. Maar dat ben je niet, dus ik plaats het in een zo positief mogelijk kader en dan nog verbaas ik mij...

280 km/u met iets meer dan 200 pk...

De Lotus Exige heeft 192 PK en weegt weliswaar een kilo of 100 meer, maar heeft m.i. daarentegen minder luchtweerstand (belangrijker voor topsnelheden) en loopt toch "maar" 237 km/u. Met 20 pk meer komt daar niet veel meer bij.

Verbruik van de Exige bij die snelheden ligt zo rond de 1:6 heb ik begrepen.

Vandaar dat de cijfers die genoemd worden voor mij onwaarschijnlijk klinken. Des te mooier natuurlijk indien het jou is gelukt om een auto te bouwen die het wel waar maakt...

12 dec 2005 18:43

Aan die vergelijking zat ik ook te denken. Maar bij nader inzien kun je elke auto met vergelijkbaar vermogen en betere stroomlijn als referentie aanhalen. Ze komen allen geijkt niet verder dan ongeveer 250 km/u met een verbruik zo rond de 1 op 5 á 6. 944 S2, Opel Calibra Turbo, you name it. Gewicht speelt een verwaarloosbare rol bij (constante) topsnelheid.

Dus de verbazing moet begrijpelijk zijn.

12 dec 2005 19:54

Marcel schreef:Gilze Rijen - Leeuwarden, 235 km, ongeveer 20 minuten geloof ik, in een NF5.


Hmm, Breda-Valencia (Spanje) +/-1850 km met een F-16 in......... 30 uur :wink: :twisted:

12 dec 2005 19:56

Jaco schreef:
Marcel schreef:Gilze Rijen - Leeuwarden, 235 km, ongeveer 20 minuten geloof ik, in een NF5.


Hmm, Breda-Valencia (Spanje) +/-1850 km met een F-16 in......... 30 uur :wink: :twisted:



trage f16...

12 dec 2005 20:07

teller en echte chronosnelheden zijn verschillend,
en sommige kmtellers kunnen wel heel optimistisch zijn,
ooit reed ik met mijn vr6 een 900 km in 7 uur.
Ik kan u verzekeren dat ik veel tussen de 200 en 235 reed,
een enkele keer haalde in 240 op de teller, (chrono max 225 volgens VW)
toch lag mijn gemiddelde niet zo heel hoog aangezien deze opmerkelijke cijfers hierboven,
we moeten eerlijk durven toegeven dat we allen soms graag met cijfers gaan goochelen en ietske optrekken naar boven toe ,ipv af te ronden naar beneden, (wat menselijk is)
Voor serieuze gemiddelde snelheden mag je echt niet stilstaan of veel gaan tanken, péages en tanken trekken uw gemiddelde enorm naar omlaag en dat gaat moeizaam omhoog.(tenzij jullie die van de totaaltijd trekken )
toch vind ik dat niet zo heel belangerijk meer die hoge snelheden,
ik heb meer fun in optrekken, remmen en bochtjes nemen , maar elk zijn ding,
max snelheid teller 996 was een 270
met de 997s is dat rond de 220, nog maar net uit de inrijperiode.

12 dec 2005 20:28

Breda / Basel +/- 800km 5uur en een kwartier, met een ford galaxy, met lpg injection system, (zou t niet opnoemen als het niet betekende dat je niet hoeft te tanken onderweg :drive:) Heb daar fam zitten, dus 3x in t jaar proberen we t record te verbreken. Binnenkort maares doen, met de P :cheesy:

12 dec 2005 20:36

das 152,3 km/h
gemiddeld
dat is een realistische snelheid, daarvoor moet je wel al snel bollen en niet stilstaan.
Plaats een reactie