@Johann, klopt: idd niet de doelgroep. Alhoewel ik financieel weinig te klagen heb, is de wereld waarin auto's van 1-5mln worden verhandeld momenteel (nog) niet mijn wereld

Die hebben de wereld van (Sonderwunsch-) Porsches ofwel reeds lang achtergelaten, eerder overgeslagen. Velen, waarschijnlijk ook hier op het forum, een enkeling daargelaten, zijn met mij ook niet (nog) de doelgroep in die price range. Maar goed, ik heb nog een paar jaar te gaan dus wie weet.

Ik wacht even de actuele Box 3-ontwikkelingen in Den Haag af....
Je bedoelt het vast niet denigrerend (we hebben elkaar nog niet ontmoet), maar de wereld van het speciale, het unieke is mij daarentegen wel degelijk bekend. Heb prive en zakelijk ook met de jachtenbouw te maken (gehad), de scheepjes vanaf 1-2mln per strekkende meter, vanaf zo'n 50-80 tot ruim over de 100 meter. De wereld waarin 2 zwembaden in je jacht meer status opleveren dan slechts 1, 'omdat het kan' en 'de ander het niet heeft'. De wereld waarin de boot wordt ingeruild, omdat de buurman er een nieuwe heeft, die net weer een metertje langer blijkt te zijn of net iets meer glimt. Of de hele achterkant van een dergelijk superjacht tijdens de bouw vervangen moest worden, omdat 'de vrouw het design toch niet zo mooi vond.' Wie praat er over geld?
De waarde van iets unieks of mate van vakmanschap wordt ook bepaald door de mate van hebberigheid, al dan niet obv exposure en/of hype. En dan vind ik 1-2mln voor een 'verbouwde 911' (hoe mooi gedaan ook) behoorlijk aan de prijs. Dan zou ik, maar dat is dus persoonlijk, de centen uitgeven aan iets dat qua investering/belegging meer hebberigheid oproept richting de buitenwereld (en daarmee de prijs opdrijft). Een restomod 911 (nogmaals: hoe uniek en mooi gedaan) oogt dan toch wat gewoontjes, teveel gelijkend 'op iedere 911' naast bijv. een Bugatti Veyron.