Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Singer Sorcerer

25 feb 2026 18:03

Wow! inspiratie van 934/5...750nm 700pk; maar 99 stuks worden er gebouwd

Afbeelding

Re: Singer Sorcerer

26 feb 2026 0:14

Maar 99 stuks :popcorn:

Je vraagt je af waar ze de 964's bodies vandaan (gaan) halen :scratch:

26 feb 2026 8:28

Sorry, maar ik vind dit verschrikkelijk. :sick: Typisch iets voor het Dubai / Monaco volkske om te pronken.

Singer heeft nu ook een 911 Carrera Cabriolet in het gamma, vind ik ook niks, volledig er over. Geef mij maar de Singer Classic of desnoods de 911 Carrera Coupe, dat gaat ook nog.

26 feb 2026 10:50

Worden door het verbouwen wat iedereen tegenwoordig doet zo onderhand de originele exemplaren niet schaarser en dus meer waard? (Was toch al niet van plan m’n 4Sje te verkopen :wink:)

26 feb 2026 11:27

Vind het bijzonder knap wat Singer doet, maar persoonlijk allemaal over the top en niet alleen Singer doet dat maar vele andere ook.

26 feb 2026 11:29

Ik vraag me toch altijd af wie er een miljoen voor zoiets betaald maar goed

26 feb 2026 13:51

Kennis van me heeft er een, maar als ik z’n wagenpark zie had ‘ie er zomaar nog een stuk of 20 kunnen nemen…

26 feb 2026 20:14

Maarten schreef:Ik vraag me toch altijd af wie er een miljoen voor zoiets betaald maar goed

Ik begreep dat de verkoopprijs 3 miljoen is....

27 feb 2026 9:16

:shock: Doe mij dan maar een 2e hands Bugatti...

27 feb 2026 9:52

Misschien is het omdat mijn financiën niet ver genoeg reiken voor een restomod van >1mln (Dollar/Euro) - dus ik ben sowieso niet in de markt - maar ik vind dergelijke bedragen echt belachelijk hoog voor dergelijke auto's. In het utopische geval dat ik een paar miljoen zou kunnen stukslaan op een auto, ging ik toch voor iets anders dan een verbouwde / omgebouwde 911.

27 feb 2026 10:33

Ik kan niet in je portemonnee kijken, Martin, maar aan je reactie te zien ben je in elk geval niet de doelgroep :res:

Je moet begrijpen hoe de echt vermogenden leven. Luxe voor de super elite zit niet in een Hermès tas of de duurste productieauto. Daar gaat het allang niet meer om.

De kick zit in iets bezitten dat niemand anders heeft. Uniekheid. Maatwerk. Vakmanschap. Niet omdat het duur is, maar omdat het zeldzaam is. De prijs doet er dan simpelweg niet toe.

Even terzijde: ik heb echt een hekel aan die AI YouTube kanalen die TS heeft gepost :bang:

27 feb 2026 11:36

Ik ben er ook niet zo van. Het gast me veel te ver om het een Bob te noemen, wat prachtig uitgevoerd, maar het is mijn smaak niet. Hoewel ik andere Singers heel mooi kan vinden. Less is more…

27 feb 2026 12:32

@Johann, klopt: idd niet de doelgroep. Alhoewel ik financieel weinig te klagen heb, is de wereld waarin auto's van 1-5mln worden verhandeld momenteel (nog) niet mijn wereld :mrgreen: Die hebben de wereld van (Sonderwunsch-) Porsches ofwel reeds lang achtergelaten, eerder overgeslagen. Velen, waarschijnlijk ook hier op het forum, een enkeling daargelaten, zijn met mij ook niet (nog) de doelgroep in die price range. Maar goed, ik heb nog een paar jaar te gaan dus wie weet. :D Ik wacht even de actuele Box 3-ontwikkelingen in Den Haag af.... :scratch:

Je bedoelt het vast niet denigrerend (we hebben elkaar nog niet ontmoet), maar de wereld van het speciale, het unieke is mij daarentegen wel degelijk bekend. Heb prive en zakelijk ook met de jachtenbouw te maken (gehad), de scheepjes vanaf 1-2mln per strekkende meter, vanaf zo'n 50-80 tot ruim over de 100 meter. De wereld waarin 2 zwembaden in je jacht meer status opleveren dan slechts 1, 'omdat het kan' en 'de ander het niet heeft'. De wereld waarin de boot wordt ingeruild, omdat de buurman er een nieuwe heeft, die net weer een metertje langer blijkt te zijn of net iets meer glimt. Of de hele achterkant van een dergelijk superjacht tijdens de bouw vervangen moest worden, omdat 'de vrouw het design toch niet zo mooi vond.' Wie praat er over geld?

De waarde van iets unieks of mate van vakmanschap wordt ook bepaald door de mate van hebberigheid, al dan niet obv exposure en/of hype. En dan vind ik 1-2mln voor een 'verbouwde 911' (hoe mooi gedaan ook) behoorlijk aan de prijs. Dan zou ik, maar dat is dus persoonlijk, de centen uitgeven aan iets dat qua investering/belegging meer hebberigheid oproept richting de buitenwereld (en daarmee de prijs opdrijft). Een restomod 911 (nogmaals: hoe uniek en mooi gedaan) oogt dan toch wat gewoontjes, teveel gelijkend 'op iedere 911' naast bijv. een Bugatti Veyron.

27 feb 2026 13:15

De prijs speelt inderdaad bijna geen rol bij dit soort resto-mods of "re-imagined" auto's. Kijk maar naar Alfaholics of de Kimera EVO037, maar ook high-end tuners zoals . Als het maar exclusief is en de indruk wekt van goede kwaliteit te zijn. Er zijn tenslotte ook mensen die duizenden euro's voor speakerkabels betalen.

Er is vaker gediscuteerd of Singer invloed heeft op de prijzen van de 964. De aantallen zijn dusdanig klein dat ik me niet kan voorstellen dat het veel uitmaakt, er zijn tenslotte toch 62.000 stuks gebouwd.
Plaats een reactie