Re: Project Metropool - Wanneer 1 996.1 C2 niet genoeg is
Afgelopen weekend het cabriodak verder bekeken, en we zijn er bijna 100% uit, 1 van de zekeringen deed het niet 100% lekker, dit gemerkt nadat ik er eens 2 van plaats had gewisseld.
Dit gaf als resultaat: geen rode lampjes meer op het dashboard an de schaal sluit nu ook terug goed in het slot.
Vloeistof van het hydraulische systeem ook bijgevuld, dus dat helpt en we zitten nu in de situatie dat het dak zelfstandig sluit maa rnog niet helemaal zelfstandig opengaat. Wordt vervolgd.
Daarna met de auto naar mij thuis, wel geinig zicht zo 2 996en tussen de tuin die overhoop ligt voor aanleg terras en bouw garage.

Maandag om 7u afspraak in een Belgisch keuringscentrum want de auto was mijn inziens nu wel keuringswaardig na uitlijnen en regelen lampen.
Bij geslaagde keuring ontvang je dan een roos fomulier dat je naar je verzekeraar kan sturen om de wagen in te schrijven.
Qua papieren met de import ging alles vrij vlot, fomuliertje E705, mijn nrplaten van een andere wagen die ik heb en diens inschrijvingsbewijzen enzo en de verzekering van die wagen dan 1 dag naar de 996 cabrio gezet.

Nu alles was goed helaas aan het elleboogslangetje dat ik had vervangen was er een waterlek. De klem die ik had gebruikt trok de darm wat open. ROOD keuringsattest dus.
Onder de middag op de parking van de klant waar ik zat dit gerepareerd met een klem van daar. Had gelukkig ook nog een halve kan DEMI water mee zodat ik kon bijvullen.

Daarna 2u in de rij gaan schuiven tussen de gewone wachtenden om dan mijn gerepareerde slang te tonen en een groen keuringsattest te krijgen inclusief roze formulier.
Het hele autokeuringssysteem in België is op z'n minst te noemen log en lomp. Warme motor vraagt men, maar als je daar 2u staat te schuiven is je blok al helemaal koud en daarna staan ze daar wat te trappen voor de emissietesten. België in een notendop.

Vervolgens in het naar huis rijden als de motor warm was hem wat de sporen gegeven om te zien of alles het deed naar verwachting met mijn eigen coupe als benchmark/referentiepunt.
Paar plaatjes genomen en daarna de garage in gezet. Carnewal GT uitlaat heeft goed geronkt.

Wat blijft er nu nog over?
- Dak nog eens nazien
- Goed poetsen/licht detailbeurt voor ik hem aan m'n vriend overhandig
- Lederkleur stuur bijwerken want dat is niet meer helemaal metropool blauw.
- Bumper demonteren, gril achter de bumperopeningen steken en de crashbar aanpassen zodat de bumper beter aansluit.
- Ruis door slechte aarding/ontstoorspoelen van de aftermarket radio.
- Evt wat koelvloeistof bijvullen.
- Links en rechts nog eens nalopen of alles goed vast zit.
- rubber voorraan het cabriodak, hier is met de jaren wat speling op gekomen en dat geeft een vervelend gerammel.