Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
16 dec 2025 21:26
Vandaag ook maar eens Den Bosch- Volkel-Den Bosch gereden met de kap van de Boxster open, verwarming hoog en stoelverwarming lekker aan.
Prima ritjes.
17 dec 2025 11:02
Hen3 schreef:Vandaag ook weer lekker weer, maar een werkdag voor mij. En na werktijd wordt het al weer snel donker, dus open in het zonnetje terug naar huis rijden is er helaas niet bij... Dus toch maar in de Volvo gestapt vanmorgen.
Ik rijd helaas al te lang geen cabrio meer, maar bij alle cabrio's die ik heb gereden kon de kap ook gewoon open als het donker is
17 dec 2025 11:14
.. in het donker open cabrio rijden geeft een hele andere en leuke ervaring
Zeker als het onbewolkt is ... of op een mooie winternacht
17 dec 2025 12:01
Zeker. Op dagen als deze langs de "kerstboom" bij IJsselstein rijden met het dak open is bijvoorbeeld nog eens extra bijzonder. Hoe ik wat weet ...

Maar sowieso is in het donker met het dak open rijden een bijzondere ervaring. Ik zou de auto zeker niet laten staan / met het dak dicht rijden omdat het donker is. Integendeel eigenlijk.
17 dec 2025 13:54
EriC4C schreef:Ik rijd helaas al te lang geen cabrio meer, maar bij alle cabrio's die ik heb gereden kon de kap ook gewoon open als het donker is
Tuurlijk kan dat ook... maar ik bedoel dat het genieten van een winters zonnetje wel lastig is wanneer het vroeg donker is... En open rijden in het donker doe ik in de zomer zeker wel...
23 dec 2025 23:52
De SL moet op stal want overgangsregeling en
De TR6 is me nu echt te koud met dat ondermaatse kacheltje. Maar met een moderne cabrio prima. Hier zondag de groene platen op de SL63 geschroefd en gaan.
03 feb 2026 15:57
Olaf schreef:.. in het donker open cabrio rijden geeft een hele andere en leuke ervaring
Zeker als het onbewolkt is ... of op een mooie winternacht

Een paar jaar geleden in de zomer, ik had avonddienst tot 00.00 h, na het werk open naar huis.
Onweer kwam van alle kanten, de hele rit overal bliksem gezien. Geweldige ervaring.
07 feb 2026 19:32
Vandaag weer zo'n dagje ultiem genieten .. uiteraard open .. maakt de winter wat korter
08 feb 2026 10:58
Vadaag gaat ze naar buiten voor het eerste ritje van het jaar.
Hier in het zuiden schijnt de zon
08 feb 2026 12:38
In Noord-Belgiƫ dus ook
Mooi weekend qua weer, echt het lentegevoel dus de druppellader eraf en karren maar.
Helaas geen terrasje tegengekomen, uit de wind in de zon was dat zeker goed te doen.
08 feb 2026 16:19
Trouble schreef:Vadaag gaat ze naar buiten voor het eerste ritje van het jaar.
Hier in het zuiden schijnt de zon

Heerlijk knalkleurtje zo in het zonnetje!
08 feb 2026 20:57
Hier vandaag geen zon, duidelijk geen wasbeurt, wel heerlijk open. Em op de kleintjes letten natuurlijk ...
08 feb 2026 21:00
Was heerlijk, samen met mijn lief een vissoepje gaan eten in een restaurant op het eiland Tholen en open gereden.
Puur genieten
08 feb 2026 23:32
Zag je rijden rond de middag, je was alleen je dak vergeten open te doen
09 feb 2026 1:47
Autoke schreef:Vandaag weer zo'n dagje ultiem genieten .. uiteraard open .. maakt de winter wat korter

:
09 feb 2026 18:27
Danny S schreef:Zag je rijden rond de middag, je was alleen je dak vergeten open te doen

Liefje vond het toch net te koud. En dan doe ik toch echt wel

naar haar. Ik ben al blij dat ik deze schoonheid mocht kopen afgelopen Kerst.
25 maart 2026 13:15
"Uit recente data van mobiliteitspartner RDC blijkt dat de open auto in Nederland in een vrije val zit. In 2025 werden er nog maar 954 nieuwe cabrio's verkocht. Dat klinkt misschien als een aardig clubje liefhebbers, maar het is slechts 0,25 procent van de totale nieuwverkoop. Ter vergelijking: in 2021 lagen die verkopen nog op 1.661 stuks. Dat is een krimp van ruim 40 procent in slechts vier jaar tijd."
25 maart 2026 15:05
Nou is en was Nederland ook niet de belangrijkste afzetmarkt voor cabrio's voor fabrikanten om hun cabrio-business case op te baseren. Maar het aanbod in cabrio's is ook steeds verder teruggelopen, waarbij alleen/voornamelijk duurdere segment overbleven. In lang vervlogen tijden waren de straten vol van Golfjes cabrio (en Megane's, Kadetts, Astra's, 206'en etc etc, al dan niet als CC). Cabrio's in dat prijssegment zijn (nagenoeg?) allemaal van de markt verdwenen.