| Auteur |
Bericht |
|
Richvl
|
 Re: Archie's BoxsterS project
Nice, uit interesse, wat maakt Carnewal zo goed? Ik ken ze verder niet, maar heb er toevallig m'n Koni dempers besteld.
|
| 13 feb 2026 12:16 |
|
 |
|
Spastblast
997.1 Carrera S coupe handbak
|
Fijn geluid voor een goede prijs.
_________________________________________ https://www.instagram.com/997midnightblues/
|
| 13 feb 2026 14:56 |
|
 |
|
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Dit maakt Carnewal bijzonder- Gert gebruikt standaard uitlaten en past deze intern aan. Zo zie je aan de buitenkant niks van de aanpassingen - Het geluid is (meestal) precies goed. Niet te luid, niet te zacht, heerlijke roffel, beschaafde pops & bangs. Ook zonder kleppen prima te regelen, gewoon met je rechtervoet Mijn 2.7 klinkt nu bijna als een GT4 RS, maar dan zonder de 9.000 toeren en zonder asociaal luid te zijn. HEERLIJK! NB ik denk dat 90% van de klanten erg blij en tevreden is. Echter, niet iedere motor/uitlaat behaalt hetzelfde eindresultaat. Zo weet ik van een maatje dat de 2.5 uit de 986 maar beperkt baat heeft bij een Carnewal uitlaat.
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
| 13 feb 2026 15:14 |
|
 |
|
Richvl
|
Damn, dat klinkt inderdaad goed!
|
| 13 feb 2026 19:35 |
|
 |
|
Autoke
Boxster 981 2.7 hbk
|
En dat vanuit een cayman , met boxster zul je wel setje oordoppen cadeau krijgen dan.. coupe en tunnel = meestal open (raampje) rijden meestal.. 
|
| 13 feb 2026 20:24 |
|
 |
|
Basic
Porsche Boxster 987Rijswijk ZH
|
Nee hoor, (2.7 Boxster met Carnewal); ik ervaar het niet als asociaal, gewoon precies goed. Stationair na het starten geeft een lekkere rauwe roffel, warm rustig rijden is ingetogen en bij hard gas geven hoor je ‘m echt. Ik heb er plezier an  (In de tunnel is heb je heel veel omgevingsgeluiden en dan is ‘t juist goed dat je de P er bovenuit hoort! )
|
| 15 feb 2026 22:41 |
|
 |
|
Spastblast
|
Hier ook tevreden. Bovendien geen drone.
_________________________________________ https://www.instagram.com/997midnightblues/
|
| 16 feb 2026 14:04 |
|
 |
|
MJW
|
Voor m'n 981 S ook Carnewal overwogen en prettig contact mee gehad. Uiteindelijk toch gekozen voor een andere oplossiing nl een nieuwe Cargraphic (vd Gugten) met 200 cell HJS sportkat. Ook 2e hands van KA een vergelijkbare uitlaat (MnM dacht ik) overwogen. Grootste voordeel imho is dat je - bij verkoop - weer vrij eenvoudig de originele kat er weer onder kunt (laten) zetten en je bent weer origineel af-fabriek en de losse sportkat kun je weer verkopen. Geen idee of Carnewal ook weer terug naar origineel kan/wil bouwen. Kwa geluid en vermogenswinst zal het elkaar niet heel veel ontlopen denk ik. Een dedicated uitlaat, zal wellicht nog net een pekaatje meer opleveren met equal length tubes enzo.
|
| 17 feb 2026 0:43 |
|
 |
|
Stiruam
'05 997 Carrera S cabNuland, jonguh!
|
Ik heb op mijn - toegegeven 997s - ook een 200 cels Cargraphic. Prima ding, maar Carnewal is wel een stukje voordeliger bij mijn weten.
|
| 17 feb 2026 16:58 |
|
 |
|
Archiebald
987 Boxster S
|
Wij vonden de andere opties snel heel erg duur óf niet echt het mooiste Porsche geluid meer geven. Tenzij je dus echt serieus geld uit geeft. Daarom voor Carnewal gekozen. Ik kan niet wachten! Nog een maandje!
_________________________________________ Fotografie portfolio -> http://www.Otof.nl
|
| 23 feb 2026 16:19 |
|
 |
|
nielsdf
991.1 S Cabrio, ex-987.1SHeinkenszand
|
Daar ga je absoluut heel veel plezier van hebben! Op mijn ex-987 hadden we exact dezelfde setup zitten, dat was écht genieten!
Het verschil met stock vond ik opvallend en het grote voordeel was/is dat het bij constante snelheid nauwelijks luider was dan standaard.
|
| 23 feb 2026 22:10 |
|
 |
|
Archiebald
987 Boxster S
|
Zo update. Afgelopen zaterdag vanuit Amsterdam op en neer gereden naar Carnewal. Retour toch een ritje van 7,5u! (Met tussenstop bij familie in het zuiden). Daar aangekomen vriendelijk ontvangen door Gert en in de wachtruimte/showroom plaats mogen nemen. Toen kwam er nog een Nederlander aangereden met een 997 cabrio, bruin op bruin met bruin interieur. Prachtige auto. Aan de praat geraakt, kwam uit het dorp naast ons. Verzin je natuurlijk ook niet! Nog even in zijn 911 mogen sturen tijdens het wachten! Leuke dag al! Na zo'n 2uur kwam Gert met onze 987 naar buiten toe en toen klonk het al heerlijk. Hij vermeldde nog wel even "Als de wegen beter worden (Als je in NL bent) wordt het geluid ook beter!" De auto moet zich ook nog "zetten" en aanpassen. Dat klopte ook helemaal. Ik moet zeggen dat ik écht positief verrast ben. Met rustig rijden en lage toeren is hij iets brommeriger dan standaard en met flink gas geven schreeuwt hij het uit. Zo had Porsche hem uit moeten brengen! Wel meteen van de mogelijkheid gebruik gemaakt en andere eindtips laten monteren. Ipv de originele dubbel chrome nu dubbel rond zwart    
_________________________________________ Fotografie portfolio -> http://www.Otof.nl
|
| 01 apr 2026 9:40 |
|
 |
|
Spastblast
|
Mooie upgrade!
|
| 01 apr 2026 10:59 |
|
 |
|
Stiruam
'05 997 Carrera S cabNuland, jonguh!
|
Lekker, lekker!
|
| 01 apr 2026 13:31 |
|
 |
|
Richvl
|
Staat 'm erg goed! Zwart ipv. Chrome vind ik persoonlijk altijd heel smaakvol.
En een lekker geluidje kan zoveel uitmaken... dag stofzuiger... hallo boxer?
|
| 01 apr 2026 13:35 |
|
 |
|
Archiebald
987 Boxster S
|
Absoluut hallo boxer! Dat was ook wel de eis. Het moest geen Civic worden, of vrijdag-avond-McDonalds-petje. Gewoon een dik geluid, zoals het eigenlijk had moeten zijn.
Over dik geluid gesproken, het audio-project staat ook niet stil. Met aanschaf zat er al een aftermarket dubbel din in, de Pioneer SPH-DA160DAB. Ik had al eens eerder gepost dat ik de speakers aan het vervangen was, waarbij vooral de grote, onderste, deurspeaker van Porsche écht overleden waren. Het project naderd nu z'n einde/hoogtepunt.
Waar ik nu ben; Die Pioneer als radio dus. Audison AP1 tweeters in het dashboard, op 45°c verhoging en diagonaal de cabine in gericht. Audison AP4 mids in de deuren, onzichtbaar op de originele plek. Audison AP8 kickbassen in de deuren, onzichtbaar op de originele plek. Vibe Slick v10 underseat subwoofer achter de passagiersstoel.
Daar is nu een Mosconi PICO 8/10 DSP versterker aan toegevoegd welke ik eerdaags in de frunk ga monteren ter vervanging, en op de originele plek, van de Porsche ASK versterker. Die PICO gaat dan 4x 50w RMS spelen voor de AP1 en AP4's en de overige 4 kanalen worden gebrugd naar 2 kanaals a 240w RMS voor de AP8's. De DSP out gaat naar de Vibe sub.
Het geluid van de audio is nu al een wereld van verschil, ik kan dan ook niet wachten om elke speaker zo'n eigen frequenties te geven en de time alignment goed te zetten!
|
| 01 apr 2026 20:33 |
|
|