Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 02 apr 2026 17:51

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
zoek een 964 als daily driver 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht zoek een 964 als daily driver
even voorstellen, Woon in voorschoten, en loop qua leeftijd precies gelijk op met de 911. :D
Ik heb al bijna 25 jaar een 2.4 T Ölklappe. Maar helaas.., staat al jaren stil, was echt toe aan restauratie. alleen even de tijd zoeken. ;)

Ook is die niet echt geschikt als daily driver, vroeger wel gedaan en ontzettend plezier in gehad, maar achteraf gezien was dat eigenlijk zonde.
Anyway wilde die jaren geleden al aan de kant zetten voor mijn droomauto: een 964, (ook weer achteraf gezien: al veel eerder moeten kopen,pffff $$$)

Iemand ervaring om een C2 tiptronic dagelijks te gebruiken? (met regelmatig onderhoud natuurlijk)
Ik denk dat ik beter eentje met hoge km's moet zoeken die dan ergens in de toekomst een revisie mag hebben, dan eentje voor de hoofdprijs en weinig km, waarmee het eigenlijk zonde is om daar in een paar jaar er een ton bovenop te rijden. maar wellicht ziet een van jullie dat anders.

hoop dus hier wat advies te vinden, ieder geval tips waar ik bv tegen die tijd een akk kan laten doen.

alvast bedankt voor hulp bij deze zoektocht.
jouwert.

01 apr 2026 19:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: zoek een 964 als daily driver
Welkom! En succes met je zoektocht naar een 964. Zal niet makkelijk zijn lijkt me om er een voor een redelijk prijs te vinden. Wolbert heeft er een staan zie ik: Porsche 964 Carrera 2 Coupe

Ondertussen ben ik wel benieuwd naar je 2,4 T ölklappe. Heb je wat foto's en meer info?

Hier de "how to.."
In het kort zijn er 2 manieren foto's te plaatsen:

1. Je plaatst foto's in "Jouw eigen album" hier op het forum (Maximum bestands grootte (bytes):10000000 Maximum image breedte/hoogte (pixel): 4096). Iedere foto krijgt een uniek 5 cijferig nummer (getal achter het hekje #). Dit nummer plaats je tussen album-tags (gebruik daarvoor de album-knop in de balk). Dat ziet er dan zo uit:
Code:
[album]12345[/album] [album]78910[/album]

2. Je plaatst foto's op een openbare site zoals imgbb. Iedere foto heeft een unieke url (het adres vanaf https.... t/m ...jpg). Dit adres plaats je per foto tussen IMG-tags (gebruik daarvoor de IMG-knop in de balk). Dat ziet er dan zo uit:
Code:
[img]https://www.website.nl/fotos/foto01.jpg[/img] [img]https://www.website.nl/fotos/foto02.jpg[/img]

Let bij het plaatsen van foto's erop dat je achter elkaar zet met hooguit een spatie ertussen en niet iedere foto op een nieuwe regel. We houden hier niet van lange berichten waarbij je veel moet scrollen :wink: Succes!

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

01 apr 2026 23:53
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Welkom hier, en succes met je zoektocht. Enige indicatie van budget?
Als t zover is, zie ik je misschien wel een keer rijden - in Leiden.

02 apr 2026 6:59
Profiel
Moderator
The Last of the Mohicans ~ 993
Welkom :!:

Als daily een goed gebruikte en goed onderhouden zoeken ..

Als je mazzel hebt is het blok kort geleden al gereviseerd :idea:

02 apr 2026 8:33
Profiel WWW Facebook 
993 4S
Hoeveel km ga je er per jaar mee rijden?
Die dingen kunnen best hoge km-standen halen, ik zag bij Rennsport een 964 met 501.000 km op de klok, volgens mij nog niet gereviseerd.

02 apr 2026 10:28
Profiel
Moderator
… waarschijnlijk van de eerste of tweede eigenaar …

Als ze er goed mee opgesprongen zijn - qua warmrijden alvorens op de pedalen te trappen én het juiste onderhoud hebben gehad, dan zijn tonnen aan kilometers zeker mogelijk :)

Echter - ik heb er best wel een aantal gezien die de 150.000 km op de teller niet gehaald hebben met het originele of ongereviseerde blok :|

02 apr 2026 11:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Silber / Schwarz, ori Euro & ungedrosselt
Olaf schreef:
Echter - ik heb er best wel een aantal gezien die de 150.000 km op de teller niet gehaald hebben met het originele of ongereviseerde blok :|

:shock:

Uiteenlopende oorzaken of altijd lomp mee gereden / achterstallig onderhoud?

02 apr 2026 13:52
Profiel
Moderator
Ik gok:

• lomp mee omgegaan
• slechte onderhoudsinterval
• domme pech

Slopen kan (bijna) iedereen ;)

02 apr 2026 14:53
Profiel WWW Facebook