Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 mei 2026 18:06

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Melvin uit Schoonhoven 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Porsche 3.2 coupe uit 1989
Schoonhoven
Bericht Melvin uit Schoonhoven
Hallo beste medeliefhebbers van dit fantastische auto merk hier Melvin uit Schoonhoven

Ben al mijn hele leven gek van Porsche zolang ik mij kan heugen en volgens mijn ouders al vanaf hele jonge leeftijd. Waarom dat perse dit merk was... misschien door het lijnen spel... geen idee gezien mijn ouders totaal geen auto liefhebbers zijn, ik vond en vind het nog steeds fantastisch.

Even in het kort het verloop, op jonge leeftijd 2 keren in g modellen 911 mogen meerijden en 1 keer zelf mogen rijden op mijn 20ste in een 996 turbo S wat het gevoel alleen maar versterkt heeft om als het ooit kan een Porsche te bezitten.

2020: ik ben 34 jaar oud en koop mijn eerste Porsche en wel een hele mooie 997 4S uit 2005 met 88.000 km'ers 85116 alles wat je je kan wensen zat er op, sportstoelen, handbak, keramische remmen, instelbaar onderstel en ga nog maar even door.

Schitterende Porsche maar miste de beleving en het rauwe van de oude 911 wat nog in mijn geheugen zat gegrift, nadat mijn vriendin en ik samen reden en er een oude luchtkoeler vanaf een shell pomp wegreed en ik kippenvel kreeg knoop doorgehakt zoiets moet het een keer worden waarna na 1 jaar bezit de 997 terug verkocht aan Wolbert.

2022: jawel na hard werken kopen we onze eerste 3.2 uit 1986 ( mijn eigen bouwjaar wat erg leuk was ) 85117met rond de 180.000 km'ers in een fantastisch zeldzame kleur Crystal green metallic bij Van de Berg in Strijen. hier hebben we in 2 jaar tijd zo'n 8000 probleemloze km'ers gemaakt. Deze 911 hebben we na 2 jaar verkocht in consignatie bij Van den Berg gezien we het 2de jaar amper reden.

inmiddels is het dan 2024: als ik ooit nog eens een 911 koop dan moet het er een zijn die grand prix wit is, origineel NL geleverd en met alle historie erbij....succes met de zoektocht.....

Ook heb ik mijn vriendin in ditzelfde jaar ten huwelijk gevraagd en zij zei het trouwvervoer bemoei ik mij niet mee dat mag jij regelen :lol: heel vervelend zullen jullie begrijpen.

Maart 2025: Bij 9 Classics word verwacht een witte 3.2 waarop ik meteen Danny heb bericht wanneer deze binnen kwam en afgesproken om dan gelijk te komen kijken. En jawel daar stond hij dan in Grand Prix Wit, origineel NL, alle historie en zelfs het laatste productie jaar 1989 ook leuk dat vorige eigenaar hem 20 jaar lang gehad heeft ( ook Forum Lid Marco ) en heeft gebruikt maar ook goed heeft onderhouden waarvoor hij bedoeld is. Heb de 3.2 gelijk gekocht want deze kans krijg je niet snel weer als je zo iemand als ik ben die perse dit zoekt. 85118

Nu al ruim 1 jaar bezit en al bijna 1 jaar getrouwd te zijn hebben we al behoorlijk veel gereden zo'n 5000 km'ers, o.a huwelijksreis naar Luxemburg en aantal keren naar het strand in zeeland met onze 2 kinderen, ook schoonouders wonen in de achterhoek dus dat tikt ook wel aan die km'ers.

Ter afsluiting: ik kan het iedereen aanbevelen om een oude 911 te kopen, dit is nog echt autorijden en na nu ruim 3 jaren luchtgekoeld te hebben mogen rijden/ervaren kan ik ook zeggen dat het echt kwaliteit is dat na al die jaren zo'n auto nog steeds zo ontzettend betrouwbaar en goed in elkaar zit. Hoop jullie eens tegen te komen en nog vele jaren te mogen/kunnen rijden in mijn jongensdroom en wens iedereen dat ook toe, genieten :cheers:

Groet Melvin uit Schoonhoven

29 mei 2026 9:10
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Melvin uit Schoonhoven
Leuk verhaal en een prachtige 3.2!

29 mei 2026 9:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bergschenhoek
Welkom Melvin, mooi verhaal en dito geschiedenis.

29 mei 2026 11:15
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Cayman GTS 4.0, Cayenne S sold, Cayenne 958.2 diesel sold, 911 996 4s sold, 911 964 WLT cabrio sold.
Antwerpen
+1
Prachtig

29 mei 2026 11:46
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 997 Carrera S cab
Nuland, jonguh!
Welkom Melvin. Kinkt goed en weloverwogen allemaal. Geniet er (nog meer) van! :thumleft:

29 mei 2026 12:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Welkom!
Schitterend verhaal en weer iets geleerd want die kleur "Crystal Green" heb ik nog nooit gezien, staat wel erg chique op een 3.2.

29 mei 2026 13:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]