17 jun 2026 21:12
17 jun 2026 21:58
17 jun 2026 22:57
de Fiscalist schreef:De 911 ‘s die je noemt zijn echt een stuk groter dan de Boxster die je nu hebt, veel minder gooi en smijt karretje.
De Spyder zal meer een gooi en smijt ding zijn, maar ook een stuk(je) spartaanser. Ik vind dat helemaal geweldig, maar het moet je wel passen. spyders houden goed hun waarde tot nu toe.
GTS is een GTS, niet een heel groot verschil met wat je nu hebt lijkt me.
Succes met de zoektocht.
17 jun 2026 23:18
18 jun 2026 9:19
18 jun 2026 10:34
"Zelfs met de zwakste motor is de Cayman een fascinerende auto. Qua chassis, comfort en uiterlijk kan hij alles wat de GTS kan, en dat voor een aanzienlijk lagere vanafprijs. Als een echte sportwagen presteerde hij bewonderenswaardig en liet hij de brutale GTS zien wat hij werkelijk in huis heeft."
18 jun 2026 11:52
18 jun 2026 11:55
21 jun 2026 0:55
Polydeukes schreef:Wat is je belangrijkste overweging voor de GTS tegenover je huidige -S?
Ik ben namelijk benieuwd of je het verschil in vermogen (+15pk) in de dagelijks praktijk echt gaat merken. Verder zijn het vooral visuele verschillen (die je met je huidige GTS-pakket al gedeeltelijk hebt) en natuurlijk de 'GTS' badge op de kont... maar verder? Het is niet zoals bij de 718 982.2 dat je ook echt een andere motor krijgt (de briljante 4.0 uit de GT3), de 981 GTS heeft dezelfde 3.4 motor als de -S, met alleen iets andere tuning, inlaat- en uitlaat die voor de bescheiden vermogenswinst zorgen.
Lees ook eens dit artikel waar ze de 'base' 2.7 vergelijken met de GTS. Hun conclusie: de GTS is theoretisch de betere auto, maar de meerprijs in de praktijk niet waard."Zelfs met de zwakste motor is de Cayman een fascinerende auto. Qua chassis, comfort en uiterlijk kan hij alles wat de GTS kan, en dat voor een aanzienlijk lagere vanafprijs. Als een echte sportwagen presteerde hij bewonderenswaardig en liet hij de brutale GTS zien wat hij werkelijk in huis heeft."
Uiteindelijk zullen proefritten noodzakelijk zijn om te bepalen of het voor jou persoonlijk ook echt de moeite waard is natuurlijk. Succes met je zoektocht en hou ons op de hoogte!
21 jun 2026 0:59
MJW schreef:Met wat mods heb ik mijn S (en al voorzien van de juiste voor en achterbumper, ik vermoed nog steeds een soort voorloper op de GTS) inmiddels gepimpt kwa vermogen/koppel en dat maakt dat ie net ff wat lekkerder onderin de toeren iets meer koppel heeft.
- Een mechanische sper staat ook nog op mijn wensenlijst maar, gezien de goede wegligging, nog geen situatie gehad waarbij het echt nodig was. Binnenkort een GP-Elite drift training, mss denk ik er daarna anders over...
- alcantara en ventilatie gaan niet samen. Ik had in mijn queste ook 18w stoelen en een GTS of S in de wensenlijst. Uiteindelijk met setje 2ehands (KA) 18w laten installeren, ventilatie had ik al en kon gehandhaafd blijven. Heerlijke stoelen, met name dat verlengde stuk voor je onderbeen en de vele instellingen. Echt een aanrader!
- En verder, tsja ik zou wel eens een 718/982 GTS 4.0 willen rijden of een 718 GT4 RS. Wat ik her en der lees is dat het geluid van de 981 meestal de voorkeur heeft, want geen opf en in mijn geval dus een 200cpi HJS sportkat. Tunnels zijn een feest, zelfs zonder speciale tunnel-knop!
- Ik zou verder vooral ook op mobile.de en autoscout24-Duitsland meenemen in je zoektocht. Importeren (inmiddels staat mijn importteller op 4) is niet heel erg moeilijk, en kun je evt gedeeltelijk of geheel uitbesteden.