| Auteur |
Bericht |
|
Strauss
993 Carrera Coupé IrisblauwRotterdam
|
 Leverbaarheid Michelin PS2
Dit is bijna een vervolgvraag op Ricardo’s situatie met zijn gescheurde band: ik wil de banden (DOT 2020) op de 993 vervangen en kom erachter dat de Michelin PS2 ‘momenteel niet leverbaar’ is. En ik wil pertinent geen ander merk of zonder N codering (ik ben dan ook een halve Duitser). Komt dit zover jullie weten vaker voor bij relatief moderne auto’s zoals de 993 of is die stiekem ouder dan ik denk  ?
|
| 22 aug 2026 10:22 |
|
 |
|
MJW
2015 Cayman 981 S SaffierblauwNet onder Rotterdam
|
 Re: Leverbaarheid Michelin PS2
welke bandenmaten en op welke sites heb je gezocht?
|
| 22 aug 2026 12:01 |
|
 |
|
Targa Floriaan
993 Targa en M340i Touring; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Volgens mij maakt Michelin om de zoveel jaar een batch met N-codering. En als ze op zijn, moet je dus wachten.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
| 22 aug 2026 14:08 |
|
 |
|
Strauss
|
Bandenmaten 255/40/R17 achter en 205/50/R17 voor, op Cup 2 velgen.
|
| 22 aug 2026 15:48 |
|
 |
|
Strauss
|
Ik heb op heel veel bandensites gezocht en zowel in NL, D als B. En overal met hetzelfde resultaat.
|
| 22 aug 2026 15:59 |
|
 |
|
Strauss
|
Hier ben ik dus bang voor, dat ik lang moet wachten en met verouderde banden zal moeten blijven rijden.
|
| 22 aug 2026 16:01 |
|
 |
|
MJW
2015 Cayman 981 S SaffierblauwNet onder Rotterdam
|
Als ik op die maten zoek dan kom ik bv de Michelin Pilot Sport 4 tegen zonder N codering. Als dan de keuze is ofwel op oude meuk blijven rijden met N codering danwel vers rubber zonder N codering dan zou ik altijd voor het laatste kiezen. Ik weet niet uit welk jaar de PS2 is kwa design?
|
| 22 aug 2026 16:35 |
|
 |
|
Peter62
|
Er zijn wel Pirelli-banden met N-codering beschikbaar. Weet niet of dat een redelijk alternatief voor je is: https://www.bandenconcurrent.nl/bandenm ... ic=Porschehttps://www.bandenconcurrent.nl/bandenm ... ic=Porsche
|
| 23 aug 2026 9:28 |
|
 |
|
Ticcie
964 C2
|
Ik heb dezelfde maten op mijn 964 en loop al 10 jaar tegen dezelfde problemen aan - de ene keer de voorbanden, de andere keer de achterbanden. Je moet het zelf een beetje in de gaten houden en niet wachten tot het echt moet, evt alvast een setje op voorraad leggen. Ik vervang soms ietsje vroeger dan echt nodig en heb ook wel eens met een paar bijna slicks gereden…. Ik laat m onderhouden bij Visser in Hilversum en die slaat zelf ook wat setjes in en kan daarmee af en toe helpen.
Over banden met een dotcode van 2020 zou ik me zelf trouwens nog geen zorgen maken (ik neem aan dat de auto donker en binnen gestald is).
Heb paar n codering merken geprobeerd: Michelin, conti en pirelli, maar ik vind de michelins het echt beste rijden. En heb in nood ook een keer een set conti’s zonder n codering laten plaatsen, maar die heb ik zsm weer laten vervangen: de wang is bij de meeste banden niet stijf genoeg en daar gaat de auto dan wat over rollen in de bochten, heel vervelend gevoel.
|
| 23 aug 2026 11:22 |
|
 |
|
Olaf
The Last of the Mohicans ~ 993
|
Als je besluit een band zonder N codering te kiezen  - Michelin Pilot Sport 4S / 5 – stevige wang, maar nog redelijk comfortabel
- Continental SportContact 7 – zeer goede stuurprecisie en stevige wang
- Goodyear Eagle F1 SuperSport – erg stijf en sportief
- Bridgestone Potenza Sport – stevige zijwand en direct stuurgedrag
- Michelin Pilot Sport Cup 2 – nog extremer, gericht op circuitgebruik
|
| 23 aug 2026 11:36 |
|
 |
|
Strauss
|
Dank voor alle reacties en tips! De auto gaat deze week voor onderhoud richting garage en ik overleg daar wat ik ga doen met de banden. Grote kans dat ik toch maar geduld ga oefenen. De Pirelli’s houd ik in het achterhoofd als alternatief.
|
| 23 aug 2026 22:07 |
|
|