Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
09 dec 2005 0:05
Nee dat afvlakken is idd niet duur. Ik moet mijn uitlaatspruitstuk laten vlakken want die lekt. Hopelijk is de kant van het blok wel nog glad anders moet die hele mikmak eruit.
Ja voor zwartepiet spelen ben je wat aan de late kant. Als je die witte smurrie rond je mond smeert, kun je misschien als kerstman ermee door?
Tot later.
09 dec 2005 2:28
Meneer aard schreef: ....Dus echt heeft dat ding water staan rond pompen...

dat had dus veel meer schade kunnen veroorzaken, ben je er goed vanaf gekomen.
robert
09 dec 2005 8:30
thijzer schreef: Ik moet mijn uitlaatspruitstuk laten vlakken want die lekt. Hopelijk is de kant van het blok wel nog glad anders moet die hele mikmak eruit.
Daar heb ik nog nooit van gehoord, waar is dat nu voor nodig? Gewoon een fatsoenlijke pakking er tussen. Het is geen kop, er staat geen compressie op!! Als ie zo krom is dat ie blijft lekken, kun je beter een ander uitlaatspruitstuk gaan zoeken, maar dat lijkt me overdreven...
09 dec 2005 9:23
rob964.c4 schreef:Meneer aard schreef: ....Dus echt heeft dat ding water staan rond pompen...

dat had dus veel meer schade kunnen veroorzaken, ben je er goed vanaf gekomen.
robert
Ja precies, gelukkig draaide de nokken as niet @ full speed, want er zat gewoon water tussen de lagers
Wel zit een aantal kleine groefjes (logisch de motor is niet nieuw meer) is het raadzaam om die dingen te vervangen (die bearing incl caps?).
09 dec 2005 9:35
mijn inziens wel , je bent nu toch bezig maar ja zo loopt het allemaal wel steeds meer op inprijs.
robert
09 dec 2005 11:15
Als er in een pakking langdurig een lek zit, dan treedt er wel degelijk corrosie langs die weg op. Ik ga niet geld uitgeven aan iets wat onzinnig is, maar volgens de geleerden is het waarschijnlijk hoognodig.
Voor mijn uitlaatproject zoek ik sowieso een extra spruitstuk zodat ik al tijd nog de originele uitlaat kan behouden. Iemand?
09 dec 2005 14:46
thijzer schreef:Als er in een pakking langdurig een lek zit, dan treedt er wel degelijk corrosie langs die weg op. Ik ga niet geld uitgeven aan iets wat onzinnig is, maar volgens de geleerden is het waarschijnlijk hoognodig.
Voor mijn uitlaatproject zoek ik sowieso een extra spruitstuk zodat ik al tijd nog de originele uitlaat kan behouden. Iemand?
Jij had mijn tog een pm gestuurd? Ik heb die gast niet meer gesproken over die sloop 924, zal hem morgen avond even bellen.
09 dec 2005 15:02
Oh yeah, dat zou geweldig zijn. Ben benieuwd.
09 dec 2005 15:12
Misschien is
dit hier wel de juiste en goedkope kans voor een donorwagen aan te schaffen
12 dec 2005 1:05
Nou de kop is eraf

Gelukkig enkel alleen de koppaking kapot...ik dacht echt dat er iets met de kop aan de hand was:
De beloofde pics (automotive p0rn :+ )
Foto van Cylinder 3 en 4. In cylinder 4 (de cylinder bij het schutbord) staat een plasje water in. Daar was die ook door bij de koppaking.
Cylinder 3,2 en 1. Die waren gewoon goed. Enkel cylinder 4 die problemen gaf.
Totaal shot.
De kop...Cylinder 1,2,3 zagen er allemaal netjes uit. De kleppen waren ook prima
Bij cylinder 4 heeft ie de roet wegeslagen..Echt zooi was het..Maar gelukkig is het beperkt gebleven.
Maar een maat van me die heel veel verstand heeft, heeft er na gekeken. Hij zei gewoon kop laten vlakken en nieuwe pakking.
12 dec 2005 1:16
Heel cool. Ja het is net porno...
Succes en maak er wat van. Zorg dat dat kreng loopt voor het mooi weer wordt!
12 dec 2005 11:29
ok dat gaat weer (snel) goed komen en dan
robert
12 dec 2005 13:07
Ik hoop dat ie misschien volgende week of anders in de kerstvakantie weer loopt
Vandaag even afsrpaak maken om de kop te laten vlakken. En even koppaking set, spanrol, distributieriem, thermostaat bestellen. Dan heb ik die morgen als het goed is in huis en dan kan het zootje weer terug erop
12 dec 2005 15:48
nu je halve motor er
weer 
uit ligt, kan je misschien beter je droommotor er in steken
13 dec 2005 19:09
dat de thermostaat er niet inzit kan ook vrijwillig gedaan zijn omdat ze wisten dat de koppakking stuk was.
Dat wordt spijtig genoeg vaker gedaan, dan komt de koper kijken en rijden maar de auto wordt niet dadelijk heel warm en alles lijkt op eerste zicht in orde.
Ben het al vaker tegengekomen.
13 dec 2005 22:39
Je bent bezeikt.
Maar goed, een mooie gelegenheid de boel goed te maken. Ik zou zeggen in elkaar zetten die handel.
Heb je nou zo'n metalen pakking genomen of een gewone kartonnen? Die metalen zijn dunner waardoor de compressie zou toenemen...? Ben gewoon nieuwsgierig.
...nu nog een voorste stuk van de uitlaat... het enige dat mij nog ontbreekt...
13 dec 2005 23:00
thijzer schreef:Je bent bezeikt.
Maar goed, een mooie gelegenheid de boel goed te maken. Ik zou zeggen in elkaar zetten die handel.
Heb je nou zo'n metalen pakking genomen of een gewone kartonnen? Die metalen zijn dunner waardoor de compressie zou toenemen...? Ben gewoon nieuwsgierig.
...nu nog een voorste stuk van de uitlaat... het enige dat mij nog ontbreekt...
Geen id wat er in die set zit...Vaak is dat gewoon staal. Maar er moest redelijk wat vanaf, (van de kop) en dat neemt ook toe in de compressie. Maar daardoor kan die evt gaan pingelen. Daardoor kan de koppaking gaan smelten. Maar vaak bij die sets (dus incl inlaat manifold pakking etc.) zitten er dikkere koppaking in.
14 dec 2005 17:57
Update tussen door:
Kop heb ik vandaag weer opgehaald, is compleet schoon gemaakt en gevlakt. Vanavond de oude koppaking resten eraf halen en dan morgen avond de zooi her-opbouwen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.