Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

11 apr 2004 15:49

Hoe was de technische dag met de 914 club?

gr.

Jeroen

19 apr 2004 19:59

al een keuze kunnen maken voor de conversie?

20 apr 2004 1:23

Ja, kom op... back on topic
Dit is een veel te leuk onderwerp om zomaar te laten schieten!

Erwin, heb je meer details over de DTA unit?

gr.

Jeroen

20 apr 2004 10:26

nog niet, ben nog steeds informatie aan het inwinnen. het voordeel van de pat williams kit is dat het in principe een bold on pakket is, en dus met weinig moeite is in te bouwen. van het DTA spul en tec3 spul moet ik nog de nodige info van op zoeken. ik hoef geen dubbelontsteking, want volgens mij is dat voor turbo motoren niet echt een mega winst. dus ben nog het eea aan het uitzoeken......

20 apr 2004 12:12

Turbo motoren hebben weldegelijk een voordeel aan dubbele ontsteking, vooral als je meer turbo druk hebt.

gr.

Jeroen

20 apr 2004 12:54

heb ook niet gezegd dat er geen voordeel is, maar in mijn oog is het voordeel niet echt de moeite/kosten waard. (tenminste nog niet) wie weet in een later stadium als ik er een echte racer van ga maken. het is nu meer een trackday auto. en dus voor de fun, niet om competitie mee te rijden.

20 apr 2004 23:27

RufBTR schreef:weet nie precies hoeveel peekaas er in zit maar zou zo rond de 420pk moeten zitten(een 2000 turbo kan ik goed bijhouden op het rechte eind :D ), moet denk ik maar eens een dyno test gaan doen.


Zaterdag 22 mei gaan wij "aan de rol" bij John van Kronenburg van Kronenburg Autosport te Geldrop.
Wie zijn wij? Porsche Fans Drechtsteden.

21 apr 2004 3:06

Als het een trackday auto is/moet worden kun je beter wat geld in de wielophanging laten zakken dan te proberen om er nog meer peekaatjes uit te persen

gr.

Jeroen

21 apr 2004 10:42

heb je gelijk mee, en dat word binnenkort ook gedaan.

ben nu bezig met een remrevisie, hierna volgt de afstelling van het onderstel, en het plaatsen van nog wat stuggere verstelbare schokdempers.

dus ben niet alleen met meer peekaa's bezig.

ik probeer dit allemaal nog rond te krijgen voor as weekend(Spa).

21 apr 2004 15:33

Wat heb je in gedachten voor het onderstel?
Welke schokbrekers ga je monteren?

gr.

Jeroen

22 apr 2004 9:58

ten eerste maar eens een stukkie lager leggen. ik heb nu de originele turbo schokdempers met de sport inserts er in zitten. zag bij fvd de double spring suspension set, dat lijkt me wel wat. dat is een combinatie van Bilstein en Eibach. (kost wel wat)

22 apr 2004 12:09

Die setjes die jij bedoelt passen niet je 930 (of op andere 911s t/m 89)

Er zijn wel "coil over" sets te krijgen voor de 911/930 maar die zijn ten eerste mega-duur, ten tweede heb je er geen voordeel bij en ten derde moet je nog e.e.a. aan je chassis gaan lassen/verstevigen omdat de 911/930 niet voor een dergelijke wielophanging ontworpen is...

In jou geval ben je veel beter (en goedkoper) uit met een setje andere (stuggere) torsie veren in combinatie met een set verstelbare stabilisators.
Je kunt de rij-eigenschappen van je auto dan helemaal zelf naar je eigen voorkeur aanpassen en je kent je eigen auto niet meer terug

gr.

Jeroen

22 apr 2004 16:39

Afbeelding
Afbeelding
en dan :drive: :mrgreen:

22 apr 2004 20:03

Het zou zonde zijn als de Porsche er zo uit blijft zien :roll: ..... je moet er inderdaad mee :drive: :!: :lol:

22 apr 2004 20:59

EriC4C schreef:Het zou zonde zijn als de Porsche er zo uit blijft zien :roll:

Swissol :!:

22 apr 2004 21:21

Lou schreef:
EriC4C schreef:Het zou zonde zijn als de Porsche er zo uit blijft zien :roll:

Swissol :!:


Aan de onderkant :?: :shock:

22 apr 2004 21:38

Why not?

22 apr 2004 23:00

Goed gevonden Usual...

RSR coilovers voor en achter. Maar zoals gezegd, meer dan overkill voor de 930 van RufBTR
Het is pas zinnig om die aan te schaffen het moment dat je geen zwaardere torsie-veren meer kan krijgen en/of je snel en eenvoudig andere veren wilt monteren (m.a.w. puur circuit gebruik)

Verder te zien op de foto's (van Autometrics als ik me niet vergis) 935 stijl draagarmen en subframe (voor) van ERP en een ERP bumpsteer kit.
De 935 wielophaning is super licht, maar zoals je ziet zijn de lengten van de draagarmen ook individueel af te stellen. Ga maar iemand vinden die dat voor je kan doen :D

Verdere smul details... Verstelbare "camber-box" op de draagarm achter en de eerder genoemde verstelbare stabilisators (en dan niet die goedkope Weltmeister troep uit de FVD cataloog :D)

Van alles wat je op de plaatjes ziet zijn eigenlijk alleen de stabilisators de moeite waard voor ons eenvoudige stervelingen.
Die kan een huis-tuin-en-keuken-monteur eenvoudig zelf verstellen...

gr.

Jeroen

23 apr 2004 10:04

kan wel dus, de set bij fvd kost 3295,-- + nog een mountkit voor achter 200,-, zal dan nog wel nog wat andere zooi bij moeten komen, ben je toch gauw weer zo'n 5000 euro's armer. kan er ook gewoon de nurnburgring sport set van Ruf onder zetten. zal es informeren bij Ruf wat dat gaat kosten. en of dat zoveel scheelt wat met wat er nu onder zit.

23 apr 2004 15:33

Ik heb ook niet gezegd dat het niet kan :!:
Maar voor wat jij met de auto wilt doen is het wel weg gegooid geld :roll:

Het voordeel van de verstelbare RSR-veerpoten/coilovers is in jou geval te verwaarlozen (tenzij je op een circuit dag vijf verschillende sets veren uit wilt proberen). De verstelbare rijhoogte is leuk, maar in principe weeg je de auto 1 keer uit en daar blijft het bij.
Dat gaat met een auto met torsie-veer ophanging net zo goed...

Afhankelijk van het exacte gebruik van de auto zou ik een set holle torsie veren aanraden van 21mm voor en 29mm achter (hoewel 22/30mm ook nog goed te doen is voor op straat)
Kost €950 (incl BTW en verzendkosten)

Een set traploos verstelbare stabilisators met verstelbare droplinks komt op €1.250 (incl BTW en verzendkosten)

Je hebt daarmee een onderstel waar meninge race auto hier in europa een puntje aan kan zuigen!
Het verschil in wegligging is dan niet subtiel, maar zonder te overdrijven een verschil van dag en nacht...

Verder is het aan te raden om de rubbers in je wielophaning te vervangen (die zijn vrijwel zeker uitgedroogd en/of uitgesleten)
Afhankelijk van je wensen en budget kan je dat doen met kunststof bussen (ca. €90 voor of achter - hoewel ik daar persoonlijk niet zo'n voorstander van ben) of alles vervangen door monoball lagers.

gr.

Jeroen

23 apr 2004 16:01

check.

klinkt ook zeer goed.
:D

jeroen even wat anders, heb je dat stuurtje van jou compleet met verlengstuk en quickrelease verkocht ?? of heb je die nog liggen ?

en anders, waar heb je dat spul gekocht ?

23 apr 2004 16:24

Als je het MOMO competition stuurtje met de stuurspacer bedoelt...
Afbeelding
...dat zit inmiddels in PaSCal z'n SC

Als je deze bedoelt (in suede of leer)
Afbeelding
Die is €120
Het is een zgn. deepdish stuurtje, dus daar heb je geen stuurspacer bij nodig. Dit is wel exclusief naaf (maar die heb je volgens mij al) en porsche "claxon dop" (slecht aan te komen - wil wel voor je kijken, maar kan niks beloven)

De quickrelease komt op €149

Stuur + quickrelease €249

gr.

Jeroen

23 apr 2004 18:52

Bedoel je er zo eentje?

Afbeelding

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2474911533&category=14765

24 apr 2004 12:17

Jeroen914 schreef:Als je het MOMO competition stuurtje met de stuurspacer bedoelt...
Afbeelding
...dat zit inmiddels in PaSCal z'n SC

*check*... Hier nog zonder spacer, maar die komt er waarschijnlijk wel tussen... (die kwam trouwens van vdGugten ;) )...

Afbeelding

24 apr 2004 12:26

hornebay schreef:Bedoel je er zo eentje?

http://www.albertweb.de/Porsche/Interie ... nknopp.jpg

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2474911533&category=14765


Jaja staat inmiddels hoog bij zijn "Favorieten" sinds hij ook op de digitale snelweg zit :lol: waar je zonder files al helemaal geen voordeel van een "tip" hebt
Plaats een reactie