Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

17 okt 2004 14:36

Hallo allemaal, was even spannend allemaal maar uiteindelijk zijn er 2 pakkingen (ik weet even niet de namen heb het opgeschreven iets met kleppenkoppakking en nog iets met distributiepakking) vervangen en is het probleem verholpen, dit is allemaal onder garantie uitgevoerd..ze hebben de bodemplaat eraf gehaald waar ik bij was het viel wel mee met het zwembad vanochtend gekeken en geen lekkage.

17 okt 2004 16:36

klepdeksel pakking, veel voorkomend probleem, zit vlak bij de uitlaat, wordt heet, droog dan hard en gaat dan lekken...

28 dec 2005 21:03

ben vandaag ook weer naar een 964 uit 1990 wezen kijken, deze zweette c.q lekte aan de linkerkant als je achter de auto staat, rechterkant was mooi droog, moet ik mij hier zorgen overmaken of is normaal bij de 964?

28 dec 2005 21:34

porscheaddict schreef:... deze zweette c.q lekte aan de linkerkant als je achter de auto staat, rechterkant was mooi droog, moet ik mij hier zorgen overmaken of is normaal bij de 964?


Normaal is geen enkele olie-lekkage :arrow: MAW een lekkage wordt nooit minder :idea:

Belangrijker is WAAR de lekkage vandaan komt ...

* het kan langs een klepdeksel zijn - en dat is niet al te moeilijk/duur te verhelpen ... :?

* het kan de dichting van de distributieketting behuizing zijn - dit is al een duurder geintje, maar ook niet onoverkomelijk ... :roll:

* het kan lekkage langs de voet van een (of meerdere) koppen zijn - nog iets duurder om te herstellen ... :twisted:

* en zo kan ik nog veel meer verzinnen, over iets wat vanachter een computer niet te beoordelen valt :idea: :wink:

28 dec 2005 22:16

bedankt olaf,ik weet dat het moeilijk is, weet alleen dat het aan de linkerkant zit, dacht mischien zit er iets specifieks links wat problemen geeft, rechts is mooi droog!

28 dec 2005 22:18

Links onder :?:
Ik heb daar ook ooit met mijn elver een olielek gehad.
Het was het overdrukleidinkje.
Typisch kwaaltje vertelde men mij.
Vervangen voor een paar tientjes en het probleem was opgelost.

28 dec 2005 22:23

911-lover schreef:Ik heb daar ook ooit met mijn elver een olielek gehad.


964 :?: :idea: :wink:

28 dec 2005 23:26

Ja dat heb ik gelezen , maar ik weet niet (ben geen technieker) of die motoren ook dat leidinkje hebben.
Aan jouw post te lezen dus duidelijk niet. :wink:
En zo leren we weer wat bij.

29 dec 2005 10:26

911-lover schreef:Aan jouw post te lezen dus duidelijk niet. :wink:


Zo duidelijk is dat niet ..... maar omdat ik wist dat jij geen 964 hebt gehad (toch?) vroeg ik me af of je dat zeker wist :idea:

29 dec 2005 17:44

porscheaddict schreef:bedankt olaf,ik weet dat het moeilijk is, weet alleen dat het aan de linkerkant zit, dacht mischien zit er iets specifieks links wat problemen geeft, rechts is mooi droog!


Porsche addict, het is vaak de linker kant van het blok dat het eerst problemen geeft bij een 964. Rechts komt natuurlijk ook voor maar meestal begint het links (1e 3 cylinders). Advies: Lekker laten staan of minimaal een "verpakking" in je prijsidee meenemen.

29 dec 2005 18:18

thanx, voor de tips allemaal.

vandaag bij carreric( hele aardige man) er naar laten kijken.
zweet bij de voetpakking,olieretourleiding,distributiehuis,kleppendekselpakking maar niet iets waar ik mij zorgen om hoefde te maken.
als ik het zou laten repareren 3 a 4 duizend euro,hij vertelde mij overigens dat 9 van de 10 wel wat zweten/lekken,en laat je het toch maken heb je kans dat het na een tijdje weer terugkomt.

dus mijn vraag :
deze auto aanschaffen en realiseren dat een kurkdroge porsche moeilijk te vinden is.,en accepteren dat er iedere keer een paar druppels liggen of verder gaan met de zoektocht?
heb er al heel wat gezien deze week!

29 dec 2005 18:59

porscheaddict schreef:dus mijn vraag :
deze auto aanschaffen en realiseren dat een kurkdroge porsche moeilijk te vinden is.,en accepteren dat er iedere keer een paar druppels liggen of verder gaan met de zoektocht?


Prijs & kilometerstand :?:

Rustig verder zoeken zou ik zeggen ... of de prijs moet dusdanig laag zijn dat je de komende rekeningen voor lief neemt :idea:

Zoals ik al eerder zei: lekkage wordt nooit minder :!: alleen maar meer :!: :!:

Overigens heb ik een 90'er 964 die kurkdroog is aan de buitenzijde van het blok :idea:
Plaats een reactie