Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
27 dec 2005 22:48
idd, bleek bij nader onderzoek toch een aftermarket alarm te zijn in m'n 993. Maar, hij knippert nu in ieder geval, dus ik ben
28 dec 2005 12:44
Harley schreef:idd, bleek bij nader onderzoek toch een aftermarket alarm te zijn in m'n 993. Maar, hij knippert nu in ieder geval, dus ik ben

Mooi !
Jouw 993 is van 1995, heb jij al de VarioRam, of is hij van begin 1995 ?
28 dec 2005 13:56
Epicurus schreef:Harley schreef:idd, bleek bij nader onderzoek toch een aftermarket alarm te zijn in m'n 993. Maar, hij knippert nu in ieder geval, dus ik ben

Mooi !
Jouw 993 is van 1995, heb jij al de VarioRam, of is hij van begin 1995 ?
Nee, geen VarioRam, hij is van begin 1995. Dus 'maar' 272 pk. Wel een open luchtfilter en open uitlaten, dus hij klinkt wel zeer vervaarlijk

Misschien scheelt dat iets
Ik heb me laten vertellen dat de VarioRam versie, ook al heeft die 285 pk, omdat de versnellingen langer zijn exact dezelfde top heeft als de 272 pk versie. Weet jij of dat zo is
28 dec 2005 14:49
Harley schreef:[Ik heb me laten vertellen dat de VarioRam versie, ook al heeft die 285 pk, omdat de versnellingen langer zijn exact dezelfde top heeft als de 272 pk versie. Weet jij of dat zo is

Dan moet ie een hogere top hebben als de versnellingen langer zijn dunkt me
28 dec 2005 15:15
Ben (nog) niet in de gelegenheid geweest om zelf de topsnelheid te testen, maar volgens vorige eigenaar (Renault-directeur...) haalde deze 993 op de digitale teller 286 km per uur.
Ik heb hiervoor ook een 1994 cabrio 993 gehad, maar ik voel wel degeijk een verschil (koppel?) in motoren (en zeer zeker ook in stijfheid van de body)
29 dec 2005 0:29
Sorry, was niet helemaal duidelijk denk ik. Wat ik bedoelde te zeggen is dat de VarioRam wel meer koppel heeft (dus wat sneller in de tussensprintjes) maar wat ook wezenlijk meespeelt zijn de overbrengsverhoudingen in de versnellingsbak en de eindreductie. En dan blijkt dat de totale overbrenging vd 272pk korter is. Met andere woorden het iets lagere koppel van de 272pk wordt dan weer gecompenseerd doordat er meer toeren gemaakt worden, waardoor de topsnelheid weer gelijk is aan die van de 285pk. Tenminste, dat is de theorie die ik ken, maar de praktijk ken ik dus niet. Anyone
29 dec 2005 20:25
272 is feller in verg. met 285.
29 dec 2005 23:10
Er zijn 993's gemaakt die in de overgangsfase van "normaal" naar varioram de korte versnellingsbak hadden en toch de varioram motor.
29 dec 2005 23:35
Joost Houben schreef:Er zijn 993's gemaakt die in de overgangsfase van "normaal" naar varioram de korte versnellingsbak hadden en toch de varioram motor.
Dat lijkt me dan degene die je moet hebben. Best of both worlds
29 dec 2005 23:45
Harley schreef:Dat lijkt me dan degene die je moet hebben. Best of both worlds

Juist

de onvolprezen Tip S..
29 dec 2005 23:54
ome piet schreef:Harley schreef:Dat lijkt me dan degene die je moet hebben. Best of both worlds

Juist

de onvolprezen Tip S..

Tip (S) is langzamer dan handgeschakeld, dus dan ben je dat voordeel weer kwijt... Doet er toch niks toe, ik heb toch geen VarioRam dus waar hebben we het eigenlijk over
29 dec 2005 23:57
Harley schreef:Tip (S) is langzamer dan handgeschakeld,:
Wat zullen we nu hebben
30 dec 2005 0:01
O jee, begint het alweer.
RS-RdievandaageenAudimettiptronicheeftbesteld
30 dec 2005 0:01
Tegenvaller?
30 dec 2005 0:06
Nee, integendeel.
In 1e instantie had ik de tiptronic van Porsche in gedachten, waarvan ik geen liefhebber ben.De tiptronic van Audi is daarmee niet te vergelijken, vooral met de stuurschakeling is het net en sequentiële bak, vooral in sportstand.
30 dec 2005 0:10
RS-R schreef:O jee, begint het alweer.
[size=7][[size=18]color=yellow]RS-RdievandaageenAudimettiptronicheeftbesteld[/size[/size]]
[/color]
Wijsheid komt met de jaren..
30 dec 2005 0:15
Ja, wordt een ouwe zak.
Nu ook nog de auto die er bij past.
30 dec 2005 0:15
RS-R schreef:O jee, begint het alweer.
RS-RdievandaageenAudimettiptronicheeftbesteld
Inderdaad
Vorige draadje hierover
Dit is wat CarBase er over te zeggen heeft.
PRESTATIES
topsnelheid 280 km/h 275 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,4 s 6,2 s
In de handen van een geoefende rijder...
Ik had het natuurlijk over de Porsche Tip(S), over de Audi kan ik niks zeggen, geen ervaring mee.
30 dec 2005 0:17
Koppelkanon.
Snelle tussenacceleratie.
Lage top.
Eenvoudig te omzeilen.
http://www.chipmeister.nl/specificaties ... 344pk.html
Beetje optimistisch, moet 270km/h zijn.
Zijn trouwens Wetterauer chips.
Laatst bijgewerkt door
RS-R op 30 dec 2005 0:26, in totaal 2 keer bewerkt.
30 dec 2005 1:25
Heb ik nog wel een beter adres voor je.
30 dec 2005 16:55
RS-R schreef:Heb ik nog wel een beter adres voor je.
Laat maar horen dan.
30 dec 2005 19:16
RS-R schreef:272 is feller in verg. met 285.
Is dat zo ? Hoe zit dat technisch ? Koppel van 28
6 is beter; dus dat zou de 'felheid' ten goede moeten komen, en dat ervaar ik ook echt zo;
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.