13 jan 2006 22:13
13 jan 2006 22:37
corry schreef:Geadviseerd werd de eerste paar honderd km niet te overdrijven. Johan Cruijf heeft er nog een gehad.
16 jan 2006 0:21
patrick911 schreef:Het is natuurlijk niet te vermijden dat als auto's technsich gecompliceerder worden, vaker dingen (na verloop van tijd) niet goed blijken te zijn.
Wat mij beangstigd is dat dit (het terugroepen dus) bij autofabrikanten vaak geen service is, maar puur een afweging tussen schadeclaim-kosten en kosten voor terugroepen.
Kijk zo dat geval maar eens bij Ford met die banden op hun Explorers.
De kosten voor 'n terugroepactie zouden zo hoog zijn dat ze de gok namen om de schadeclaims voor evt doden en gewonden maar te accepteren....
18 jan 2006 9:29
18 jan 2006 11:32
F@RGO schreef:Brief gekregen van P import.
"de uitlaat van de 997 werd voorzien van uitlaatpijpen waarvan de lasnaden niet voldoen aan de kwaliteitsnormen ",
moet vervangen worden.
18 jan 2006 12:49
23 jan 2006 12:10
23 jan 2006 12:19
23 jan 2006 12:42
Vervanging van uitlaateindpijpen van 911 Carrera S en Carrera 4S
Porsche laat wereldwijd bij 18.627 exemplaren van de types 911 Carrera S en 911 Carrera 4S de uitlaateindpijpen vervangen. Het gaat hierbij om auto?s die zijn geproduceerd tussen 20 april 2004 en 21 oktober 2005.
In deze periode werden aan de achterste uitlaatdempers eindpijpen gemonteerd, waarbij de lasnaad tussen de bevestigingsbeugel en de eindpijp onvoldoende sterk kan zijn uitgevoerd. Aangezien deze lasnaad kan breken, bestaat de mogelijkheid dat bij het rijden een klapperend geluid optreedt bij de eindpijp. Bij verder gebruik van de auto kan dit eventueel leiden tot verlies van de eindpijp. Tot nu toe zijn wereldwijd 30 gevallen bekend, waarbij de lasnaad onvoldoende sterk was uitgevoerd. Als gevolg daarvan vindt deze vervanging plaats.
De werkzaamheden zullen worden uitgevoerd in de werkplaatsen van de officiële Porsche-dealers en zullen circa 25 minuten duren. Daarbij worden nieuwe uitlaateindpijpen gemonteerd aan de achterste uitlaatdemper. De betreffende eindpijpen hebben betere lasnaden die een veilige verbinding garanderen. Voor de betreffende klanten, die persoonlijk worden geïnformeerd, is deze actie uiteraard kosteloos. In Nederland gaat het in totaal om 270 auto?s.