16 jan 2006 23:05
Jort schreef:
Tja, jij stapte in op het moment dat de trein dus al aardig vol was.
Voor mij is het jarenlang een goed alternatief geweest.
16 jan 2006 23:09
thijzer schreef:Weet je wat werkt? Mensen aan het eind van het jaar geld terug geven als de kilometerstand lager is dan een bepaalde stand. Dan hebben mensen iets om naartoe te leven.
16 jan 2006 23:12
Jort schreef:
Ik ben het eens met Lindemans dat een omslagpunt waarop een grote groep op zoek zal gaan naar alternatieven voor de auto, niet ver weg kan liggen.
16 jan 2006 23:27
16 jan 2006 23:33
16 jan 2006 23:52
17 jan 2006 0:22
Jort schreef:Minder luxe, wat heet. Binnen afzienbare tijd kun je op veel trajecten gratis internetten in de trein, tv kijken (is in sommige treinstellen al mogelijk) en in welke auto kun je überhaupt werken, lezen en slapen zolang je zelf de bestuurder bent? Beetje eenzijdig beeld dat je schetst, vandaar een beetje tegengas.
17 jan 2006 0:24
wolf schreef:Ben meer bang dat de auto als massavervoersmiddel in 20-30 jaar afgedaan heeft. Niemand lijkt te begrijpen dat de aardolie nu echt aan het opraken is, zgn "piekolie hypothese."
17 jan 2006 0:43
17 jan 2006 0:47
17 jan 2006 0:51
17 jan 2006 2:04
Devils son schreef:lindemans schreef:Autorijden is pas echt te beinvloeden als je de kosten variabel maakt, dus koppelt aan het gebruik.
Je weet neem ik aan dat er accijns op benzine zit? Is men daar minder van gaan rijden? Nee.
17 jan 2006 2:21
lindemans schreef:
Hoe stel je dat vast ? Accijnzen zitten er al heel lang op; verandering krijg je alleen door verandering; je kunt niet spreken over het effect van iets dat er al jaren ongewijzigd is.
Als je verkeer gedurende bepaalde tijden wilt beinvloeden, lukt dat alleen door gedurende die tijden de kosten van rijden te verhogen; doe je dat in voldoende mate dan verdring je geheid een deel van het verkeer naar andere tijden. Of je't wil of niet, dat is wel het effect.
Hoe meer mensen er over piepen (reken mij daar ook maar bij hoor !) des te effectiever de maatregel....
17 jan 2006 2:30
17 jan 2006 8:39
17 jan 2006 10:40
lindemans schreef:Ik ben niet overtuigd dat meer asfalt ook nog echt helpt; bottlenecks in de grote steden zitten toch in de toegangswegen de stad in.
Voorbeeld is Rotterdam waar je maar op paar plaatsen via smalle straten de ring af kunt.
17 jan 2006 11:11
Devils son schreef:Klopt en dat is ook het grootste probleem van Nederland: we bouwen op een hoopje... Wist je dat NL relatief maar de helft zoveel oppervlakte heeft bebouwd als België (10% om 20%), terwijl beide landen ongeveer even dichtbevolkt zijn?
17 jan 2006 14:48
Devils son schreef:
De benzineprijs is de afgelopen jaren gestegen. Onderzocht is wat het effect daarvan is. Gebleken is dat bij flinke stijgingen initieel mensen minder gana rijden, maar uiteindelijk blijft men de auto in gaan.
19 jan 2006 1:12
19 jan 2006 2:40
Rob 944 schreef:Het rekeningrijden moet tegelijkertijd gepaard gaan met de afschaffing van de BPM en de houderschapsbelasting.Yeah.....Right.Geloof je het zelf ? Dat rekeningrijden komt er alleen BIJ !
Waarom? Zwaardere auto's belasten het wegennet zwaarder en vervuilen doorgaans ook meer.Wat mij vooral tegen de borst stuit,is dat deze belasting gerelateerd is aan het gewicht van de auto.
En dan nog eens wat.ALS rekeningrijden er komt,en ALS de BPM en de houderschapsbelasting wordt afgeschaft en de accijns op benzine/diesel gedeeltelijk verdwijnt............Dan kost dat de staat 9 Miljard euro.
Als ik het goed begrijp of lees.......Dan betaal ik dus mee aan de aanschaf van andermans nieuwe auto !! En daar pas ik voor.
19 jan 2006 11:00
19 jan 2006 11:21
19 jan 2006 14:53
Marjon & Berry schreef:Ze willen in Den Haag allemaal een paradepaardje, kijk mij eens, ik heb wat bedacht ! Goed van mij he. Nou, 't is nu tijd dat we inderdaad eens gaan steigeren en 't niet meer pikken. Rekeningrijden, wie heeft dat eigenlijk bedacht ? Zekers Zalm en kornuiten ...
19 jan 2006 15:38
Jort schreef:
De prijs is niet of nauwelijks hoger dan zeg een vijftal jaren geleden (na inflatiecorrectie).
19 jan 2006 16:07