19 jan 2006 1:49
19 jan 2006 1:49
19 jan 2006 1:51
Porsche912 schreef:
Toch een betere campagne dan dat jippie "I Love rechts rijden-verhaal" in NL!
19 jan 2006 12:55
19 jan 2006 15:25
Porsche912 schreef:In Duitsland zegt men vaak dat als je daar voor de derde maal zakt voor het rijexamen dat je als kado gele kentekenplaten krijgt.
Helemaal waar!! Andere term is "Das gelbe gefahr!"
19 jan 2006 15:50
19 jan 2006 15:57
19 jan 2006 17:06
19 jan 2006 17:35
19 jan 2006 17:51
ArminG schreef:....want agressie is meestal bewust of onbewust uitgelokt ...
19 jan 2006 18:01
19 jan 2006 18:02
Double G schreef:Iedereen maakt wel eens een domme fout in het verkeer, en dat hoeft niet gelijk te worden afgestraft met groot licht, claxoneren of een middelvinger!
19 jan 2006 18:17
ArminG schreef:.. dat wie vaak last heeft van aggressie in het verkeer ook eens naar zijn eigen rijstijl moet kijken, want agressie is meestal bewust of onbewust uitgelokt ...
19 jan 2006 18:35
Double G schreef:ArminG schreef:....want agressie is meestal bewust of onbewust uitgelokt ...
Als ik op de linker baan rijd met 120km/h om een paar auto's in te halen en een of andere idioot gooit zijn auto vlak voor mijn neus ervoor en gaat met 100km/h ook inhalen waardoor ik boven op de rem moet gaan staan, zul je vaak zien dat op het moment dat je hun dan eindelijk voorbij kunt ze je aankijken als of het je eigen schuld is dat je niet wist dat zij naar links zouden gaan. Volgens mij heb ik dan niks uitgelokt!
19 jan 2006 18:39
ECT schreef:ArminG schreef:.. dat wie vaak last heeft van aggressie in het verkeer ook eens naar zijn eigen rijstijl moet kijken, want agressie is meestal bewust of onbewust uitgelokt ...
Ik ben het hiermee helemaal niet met je eens! Ik rij goed door, maar niet agressief. Ook geen bumperkleven, seinen of onnodig op de linkerbaan rijden. Ik moet rij constant anticiperend vanwege onbesuisde manoeuvres van medewegebruikers. Het zijn vaak gefrustreerde aso's die met leasebakken of bedrijfswagens de sfeer verpesten op de weg en vaak elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
19 jan 2006 20:05
19 jan 2006 20:07
19 jan 2006 22:08
20 jan 2006 11:46
Jan A. (964 C4) schreef:
Voorlopig wordt de stelling dus niet door cijfers onderbouwd
20 jan 2006 12:14
Jan A. (964 C4) schreef:Iets recenter (2001) :
Aantal verkeersongevallen per miljoen inwoners : NL = 3400, D = 6300
Aantal auto's per vierkante kilometer : NL = 162 , D = 122
Voorlopig wordt de stelling dus niet door cijfers onderbouwd
Bron : De sociale staat van Nederland 2003 - Hoofdstuk8
20 jan 2006 12:55
adu schreef:Jan A. (964 C4) schreef:Iets recenter (2001) :
Aantal verkeersongevallen per miljoen inwoners : NL = 3400, D = 6300
Aantal auto's per vierkante kilometer : NL = 162 , D = 122
Voorlopig wordt de stelling dus niet door cijfers onderbouwd
Bron : De sociale staat van Nederland 2003 - Hoofdstuk8
Als de nummers kloppen, toch iets om over na te denken. Ongeacht het aantal km's, die toch niet zoveel kunnen verschillen van de gemiddelde Nl-er. Het lijkt natuurlijk wel logisch, hogere snelheid resulteert m.i. in een grotere kans op ongelukken, althans minder ruimte voor de bestuurder om te corrigeren en het naderende onheil af te wentelen.
20 jan 2006 13:05
20 jan 2006 13:20
Porsche912 schreef:Aan de andere kant heb je ook veel NL-se Audi A4 Avants 1.8T die, vanwege auto van de zaak, tegen hun max. rijden en alleen maar links blijven hangen en soms de auto helemaal niet meer onder controle hebben aangezien ze niet gewent zijn om met dat soort snelheden zich aan te passen. En zo zijn er nog zat voorbeelden te noemen....
20 jan 2006 17:30
20 jan 2006 18:05
wolf schreef:Hals und beinbruch, toch?