Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

19 jan 2006 23:31

Leuk bouwpakketje.... :roll:

20 jan 2006 2:03

Het is een Porsche turbo, het is snel, het is rood en HEEL mooi met die mooie 997 koplampen. Genoteerd. Staat ook op mijn lijstje bij "autos die ik misschien ooit erbij wil hebben".
Goed, ik ga weer aan het werk, dan kan ik hem misschien OOIT betalen :wink:

20 jan 2006 9:12

911gt2 schreef:Ik vind het een superkar! 99%

Ik ben waarschijnlijk de enige, maar ik vind die luchthappers op de heupen dus juist NIET mooi. Ik vind dat een van de mooiste lijnen van een 911 en die is (in mijn optiek) toch redelijk verstoord zo :roll:

Maar hey, je mag hem altijd bij me voor de deur zetten :wink:



Bijna Eens. Ik vind de luchthappers "oude stijl" voor de achter wielen ook mooier en de luchthappers op de heupen gewoon minder mooi.

20 jan 2006 9:56

Maar het blijft een 'gebakje'... :lol:

20 jan 2006 12:45

maar wel een heel lekker gebakje....mogen ze in elke kleuren combinatie op mijn oprit zetten, zelfs roze met blauwe stippen...

20 jan 2006 12:51

SPEEDY944 schreef:Maar het blijft een 'gebakje'... :lol:


Is idd. wel een bizarre uitspraak, een RUF een gebakje.............




Gouwe handel hoor gebakjes.

20 jan 2006 13:48

Leg een Belg eens uit wat bedoeld wordt met een "gebakje" :oops:

20 jan 2006 14:21

Camelotte, wordt verkocht door krapuul.

Heb even gezocht op VLAAMS-NEDERLANDSE WOORDENLIJST dus hoop dat het klopt :roll: :wink:

20 jan 2006 16:27

Carrera4s schreef:Leg een Belg eens uit wat bedoeld wordt met een "gebakje" :oops:


dan denk je er een beetje minnetjes over, simpel dingetje etc.

20 jan 2006 17:13

Over het algemeen wordt met 'gebakje' of 'bouwpakketje' bedoeld een auto die niet langer in originele staat verkeert, maar die is aangepast door middel van -niet originele- spoilers, bumpers, etcetera.

Het is een beetje een 'negatieve kwalificatie' die door sommige lieden die actief zijn op -onder andere- dit forum aan een auto gehangen wordt...


Speedy944-die-heel-trots-is-op-zijn-DP-Motorsport-gebakje...

21 jan 2006 10:40

Pikkertje :wink: klikkerdeklik

17 maart 2007 10:35

Bijzonder indrukwekkend, wat mij verbaast is die ontzettend hoge top van de RUF mobielen. Hogere top dan een CGT, terwijl het frontaal oppervlak van deze wagen aanzienlijk groter is. (Lijkt mij). Helaas is er in NL nauwelijks plaats voor dit soort excoten. :(

17 maart 2007 12:00

Tja RUF maakte 20 jaar geleden al wagens die de Carrera GT achterlaten. Paul Frère schreef zelf dat hij de kilometer uit stilstand sneller met een Yellowbird aflegde dan met een CGT. En met een top van 330 doet hij net zo goed.
Mss wel wat klammere handjes :lol: ...

17 maart 2007 13:16

Devils son schreef:
Carrera4s schreef:Me wants one :shock: maar een droom zal het wel blijven vrees ik :evil:

Vergis je echter niet in de prijs !

Ergens opgepikt :

(all prices in EUR)

"base" car with 530hp: 194.500
560hp: + 6.100
650hp: +29.800
4WD with LSD: +12.500
height adjustable suspension: +11.800

Duitse prijzen allicht...


De grap is dat je kan kiezen voor twee dingen: ofwel je zet de auto op kenteken in NL (voordeel: geen BPM), ofwel je laat de auto rechtstreeks van Porsche naar Ruf gaan (wel BPM, maar voordeel: RUF op het kenteken).


:roll:

Leg dit eens ff uit en met name dat achterlijke BPM-gedoe.

17 maart 2007 13:18

Wat bedoelen ze hier met LSD :?:
Het eerste waar ik dadelijk aan denk (maar het wel niet zal zijn) id Lambo Style Doors :?

17 maart 2007 13:30

911-lover schreef:Wat bedoelen ze hier met LSD :?:
Het eerste waar ik dadelijk aan denk (maar het wel niet zal zijn) id Lambo Style Doors :?


Allez Koen ! Ik meen te weten dat dit een limited slip differential is (een sper dus) :wink:

17 maart 2007 13:39

Godspeed schreef:Tja RUF maakte 20 jaar geleden al wagens die de Carrera GT achterlaten. Paul Frère schreef zelf dat hij de kilometer uit stilstand sneller met een Yellowbird aflegde dan met een CGT. En met een top van 330 doet hij net zo goed.
Mss wel wat klammere handjes :lol: ...


Het verschil is dat de CGT niet gemaakt is om maximale topsnelheden neer te zetten.

De eindoverbrenging kan bijvoorbeeld korter zijn, maar zeker is dat de downforce vele malen groter is.

17 maart 2007 14:41

Jort schreef:Het verschil is dat de CGT niet gemaakt is om maximale topsnelheden neer te zetten.
De eindoverbrenging kan bijvoorbeeld korter zijn, maar zeker is dat de downforce vele malen groter is.


Allemaal waar, maar op de Ring was hij dan bv ook zoveel sneller niet als een 996 GT3 RS...
Zijn uitzinnige prijs vind'k dan ook nogal moeilijk verantwoordbaar. Niet tegenstaande dat ik het een absolute droomwagen vind!

17 maart 2007 14:59

Welke auto is wel "zoveel sneller" dan een 996 GT3RS?

De CGT heeft nog steeds één van de allersnelste legitieme tijden staan. De beperking zit hem volgens mij meer in de layout van de Ring en het feit dat het verschil tussen snelle en supersnelle auto's (met name ook op de Ring) steeds kleiner wordt.
Laatst bijgewerkt door Jort op 17 maart 2007 23:48, in totaal 1 keer bewerkt.

17 maart 2007 23:32

SPEEDY944 schreef:Over het algemeen wordt met 'gebakje' of 'bouwpakketje' bedoeld een auto die niet langer in originele staat verkeert, maar die is aangepast door middel van -niet originele- spoilers, bumpers, etcetera.


Nu vraag ik me af, is ruf dan een bakker? :roll: :wink:

17 maart 2007 23:37

eerder een banketbakker 8)

18 maart 2007 5:36

Carrera4s schreef:Allez Koen ! Ik meen te weten dat dit een limited slip differential is (een sper dus) :wink:


Weer bijgeleerd.
THX Dirk :wink:
Ik wist het niet en daar er meer Tuners met zulke deuren werken dacht ik in die richting

18 maart 2007 12:23

Godspeed schreef:Allemaal waar, maar op de Ring was hij dan bv ook zoveel sneller niet als een 996 GT3 RS...
Zijn uitzinnige prijs vind'k dan ook nogal moeilijk verantwoordbaar. Niet tegenstaande dat ik het een absolute droomwagen vind!


Je betaalt de prijs niet alleen voor de snelheid lijkt me. Je koopt ook een stukje status, de CGT is voor de meeste leken toch specialer dan de ruf die gezien wordt als een getunede "gewone" 911. Als koper van zo'n wagen kijk je ook tegen nagenoeg hetzelfde dashboard aan als elke andere 997 rijder. En dan het geluid van de CGT... da's echt amazing. Heb de ruf natuurlijk nog niet gehoord, maar lijkt me moeilijk te toppen.

Tot slot koop je beide auto's nooit van je leven als je rationeel gaat nadenken. Toch ben ik blij dat er "gekken" zijn die het wel doen :cheesy:

18 maart 2007 12:50

In het blad "supercar" een stukje over de RUF RK coupe (cayman)
440 pk, 0-100 in 4,3 sec, top 304 km/h. Prijs?? leuke middenwoning: 250000 eurie
Kan even geen fotootje laten zien. (geen scanner)

18 maart 2007 13:05

Hoeft ook niet. :wink:


AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Plaats een reactie