Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
24 jan 2006 16:40
996 gt3 en gt3-RS zijn toch ook de max in het wit,
Wat wel afschrikwekkend is, is een Cayenne in het wit , op foto valt hij nog mee maar in real life...
24 jan 2006 16:40
spuuglelijk idd.
24 jan 2006 17:34
KEV-911 schreef:996 gt3 en gt3-RS zijn toch ook de max in het wit,
Wat wel afschrikwekkend is, is een Cayenne in het wit , op foto valt hij nog mee maar in real life...

Weer een voorbeeld, dat smaken verschillen, maar met de juiste velgen, want dat heeft een witte Cayenne wel nodig, vind ik het best te pruimen zo'n witte.
In Leipzig, heb ik verschillende witte gezien, en ban zeker geen tegenstander.
24 jan 2006 17:41
zou em idd ook niet laten staan met bijv. zwarte velgen
24 jan 2006 18:29
rood kruis logo erop, ziekenauto!
24 jan 2006 21:23
Zoals Paul melde,
We hebben er in Leipzig zeer veel van de band zien rollen, ze zijn zeer zeer populair in "het Midden Oosten" en de "Japanse" markt.
Persoonlijk is het niet mijn kleur, maar gelukkig kunnen we kiezen.
24 jan 2006 21:55
Een witte is gewoon gaaf! Doe mij maar zo'n suv-je
[img]http://www.techart.de/Bilder_groß/dubai_magnum.jpg[/img]
24 jan 2006 22:20
red devil schreef:Ook heb ik het idee dat witte lak gevoeliger is voor roest.


De witte lak gevoeliger voor roest??
Nee, maakt niet uit welke kleur een auto heeft, wat roesten betreft.
24 jan 2006 22:25
Renntech schreef:red devil schreef:Ook heb ik het idee dat witte lak gevoeliger is voor roest.


De witte lak gevoeliger voor roest??
Nee, maakt niet uit welke kleur een auto heeft, wat roesten betreft.
Je ziet 't alleen eerder op een witte auto
24 jan 2006 23:51
@ Erwin: Weet je dat zeker ?, ik heb mij ooit laten vertellen dat de
soortelijke massa van witte verf lager is dan die van andere kleuren en daardoor roestgevoeliger
25 jan 2006 1:20
That's bull****, man!
25 jan 2006 8:55
SPEEDY944 schreef:That's bull****, man!

Nou nou das een krasse uitspraak, op een discussie.
Als leek mag je dit denken, kan me er wel iets bij voorstellen, alhoewel roesten bij de bron begint, de carroserie dus.
25 jan 2006 11:37
Ik heb een kennis die carrossier is en die beweert dat je altijd een metallic verf moet nemen, omdat de kwaliteit van die verf altijd beter is.
Je zou denken die man kan het wel weten, maar toch heb ik nog mijn twijfels.
Kan iemand met kennis ter zake dit bevestigen ?
25 jan 2006 11:50
Vroeger, hebben ze mij dit ook steeds verteld, toen werd er op de metaallak nog een vernislaag gezet, en dit gebeurde niet bij de gewone lakken. Of dit nu nog zo is, met al die nieuwe verftechnieken, weet ik niet.
25 jan 2006 11:59
Hierop inhakend kan ik wel vertellen, dat "mijn" oude 300TE gewoon veel beter in de lak zit, dan de nieuwere T van m'n vader ; betere glans en gewoon "sterkere" lak...Mercedes-monteur bevestigde dit...kwam doordat de lakken tegenwoordig op water-basis worden gemaakt als gevolg van milieu-eisen...
25 jan 2006 12:01
Jurgen schreef:Hierop inhakend kan ik wel vertellen, dat "mijn" oude 300TE gewoon veel beter in de lak zit, dan de nieuwere T van m'n vader ; betere glans en gewoon "sterkere" lak...Mercedes-monteur bevestigde dit...kwam doordat de lakken tegenwoordig op water-basis worden gemaakt als gevolg van milieu-eisen...
zelfde verhaal is mij ook verteld
25 jan 2006 12:13
Marco schreef:Jurgen schreef:Hierop inhakend kan ik wel vertellen, dat "mijn" oude 300TE gewoon veel beter in de lak zit, dan de nieuwere T van m'n vader ; betere glans en gewoon "sterkere" lak...Mercedes-monteur bevestigde dit...kwam doordat de lakken tegenwoordig op water-basis worden gemaakt als gevolg van milieu-eisen...
zelfde verhaal is mij ook verteld
Vanaf 1993 al bij Mercedes en idd butkwaliteit
25 jan 2006 12:19
Nou ja...zijn we het daar iig over eens...
25 jan 2006 12:24
moet eerlijk zeggen, ik moet immers wel, dat ik een witte echt steeds meer ga waarderen
of ik, als ik ooit in de gelegenheid kom, het durf in te vullen op het orderformulier is wat anders...
nog eentje om het af te leren
25 jan 2006 12:33
Zonder al te technisch te worden bestaat een lak uit een basis en pigment. Naast dit pigment kunnen er metallic- of mica-deeltjes aan worden toegevoegd waardoor er een bepaald effect gerealiseerd kan worden.
De pigmenten zijn in beginsel van dezelfde kwaliteit ongeacht de kleur, dus de lakkwaliteit van elke (uni-)kleur is in principe hetzelfde. Wel zijn er pigmenten die gevoeliger zijn voor UV-licht (het bekende 'verkrijten' van bijvoorbeeld rode auto's) en andere invloeden. Dat doet echter niets af aan de kwaliteit.
Vroeger werd hoofdzakelijk 2K-lak gebruikt, terwijl tegenwoordig watergedragen lakken worden gebruikt. 2K-lak hoeft in principe niet van een blanke laklaag voorzien te worden en 2K-lak kan een hele mooie diepe en volle glans hebben. Die glans zit -zeg maar- ín de lak zelf, terwijl de glans bij watergedragen lakken die met blanke lak worden overspoten ín die blanke laklaag zit. Die glans is anders; minder 'diep' maar wel 'helderder'...
Heel vroeger werd trouwens enamel-lak (kunsthars-lak) gebruikt, maar dat is echt uit de oude doos. Die werd nog op de 356-jes gebruikt...
Er is over (auto)lakken een héééééééééééleboel te vertellen...
25 jan 2006 13:14
Keurig verhaal speedy.
25 jan 2006 20:07
heb even een mailtje naar akzo nobel carpaints gestuurd met een vraag om uitleg.
keep you posted.
25 jan 2006 20:19
Jurgen schreef:Hierop inhakend kan ik wel vertellen, dat "mijn" oude 300TE gewoon veel beter in de lak zit, dan de nieuwere T van m'n vader ; betere glans en gewoon "sterkere" lak...Mercedes-monteur bevestigde dit...kwam doordat de lakken tegenwoordig op water-basis worden gemaakt als gevolg van milieu-eisen...
En het geinige is dat de watergedragen lakken alleen de kleur laag betreft. Na uitdamping van het water wordt deze laag overgespoten met een blanke lak. Gewoon de zelfde ( bij veel lakmerken ) als bij de oude tweelaags systemen. Dus dat watergedragen en slechte kwaliteit heeft niet alles met elkaar te maken. Wel is het zo dat een jaar of 10 geleden begonnen werd met steeds meer High Solid lakken te gebruiken, dit betekend oa. dat er minder oplosmiddelen in zitten. Zelf denk ik dat door milieu eisen de lakken minder sterk zijn geworden dan een jaar of 15 geleden, echter hoeft het geen probleem te zijn.
26 jan 2006 17:07
horn schreef:heb even een mailtje naar akzo nobel carpaints gestuurd met een vraag om uitleg.
keep you posted.
Vandaag antwoord:
Het roesten van auto's heeft met het laksysteem te maken wat op auto's zit en niet met de kleur,. Mogelijk zie je op witte auto's eerder dit verschijnsel dan op donkere auto's. In het algemeen zijn de duurdere auto's uitgevoerd in donkere kleuren. Duurdere auto's zijn vaak opgebouwd uit betere constructies met hoogwaardigere materialen.
Het discussiepunt van de soortelijke massa van witte lak klopt in het geheel niet. Verf gemaakt met alleen wit pigment heeft de hoogste soortelijke massa van alle mengkleuren die er zijn.
Met vriendelijke groet,
Piet van der P**
Technische Voorlichting
Akzo Nobel Car Refinishes bv
Sikkens Autolakken
26 jan 2006 17:44
plh schreef:@ Erwin: Weet je dat zeker ?, ik heb mij ooit laten vertellen dat de
soortelijke massa van witte verf lager is dan die van andere kleuren en daardoor roestgevoeliger

Die soortelijke massa is dus niet lager, maar hoger...
Betekent dat dat witte lak -dus- beter tegen roest beschermd?
Volgens mij niet... Volgens mij is de opbouw van de diverse lakken identiek (basis en pigment; aangevuld met mica of mettalic) en bepaalt de soortelijke massa van het pigment -of lak in z'n geheel- niet de roest(on)gevoeligheid...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.