24 jan 2006 11:27
24 jan 2006 12:02
24 jan 2006 12:06
ECT schreef:Het schijnt dat aanpassingen aan de luchtfilter ook het geluid van de uitlaat doet verzwaren en het vermogen vermeerderd met 8 BHP.![]()
![]()
![]()
Niet mis dus!
Zie:
http://www.fabspeed.com/airbox.html
24 jan 2006 13:42
24 jan 2006 13:48
24 jan 2006 15:49
24 jan 2006 16:32
24 jan 2006 20:46
24 jan 2006 21:49
Marcel schreef:waarom zou je warme lucht in de motorruimte krijgen. Ik heb maar "een beetje" autotechnisch onderwijs gehad en volgens mij gaat er koude lucht in en komt er warme lucht uit......daar veranderen een paar gaatjes niks aan.....
25 jan 2006 2:46
25 jan 2006 9:28
Nine-eleven schreef:[De lucht wordt door de extra gaten in het luchtfilterhuis tevens op een andere manier aangezogen en derhalve "opgewarmd".
Met "een beetje" autotechnisch onderwijs zou je moeten weten dat warme lucht uitzet en derhalve een kwalitatief minder mengsel kan bevatten.
Er zit niet voor niets een interkoeler op een turbo om de opgewarmde lucht weer af te koelen.
In bijzondere gevallen wordt er zelfs water geinjecteerd om het mengsel te verbeteren, het is vast wel eens opgevallen dat op een mistige ochtend, met een verhoogde luchtvochtigheid, je het gevoel krijgt dat de P beter rijdt.
25 jan 2006 11:39
25 jan 2006 12:02
Marcel schreef:Nine-eleven schreef:[De lucht wordt door de extra gaten in het luchtfilterhuis tevens op een andere manier aangezogen en derhalve "opgewarmd".
Met "een beetje" autotechnisch onderwijs zou je moeten weten dat warme lucht uitzet en derhalve een kwalitatief minder mengsel kan bevatten.
Er zit niet voor niets een interkoeler op een turbo om de opgewarmde lucht weer af te koelen.
In bijzondere gevallen wordt er zelfs water geinjecteerd om het mengsel te verbeteren, het is vast wel eens opgevallen dat op een mistige ochtend, met een verhoogde luchtvochtigheid, je het gevoel krijgt dat de P beter rijdt.
Tevens lijkt me elke open filter systeem er opgericht om de aanzuiging en dus vulling te verbeteren, en als dit dan te niet gedaan zou worden door opwarming tgv deze aanzuiging lijkt het me het paard achter de wagen spannen.
Maar ik sta open voor een betere uitleg door de heren motortechnici onder ons....
25 jan 2006 12:08
25 jan 2006 12:14
25 jan 2006 12:15
ECT schreef:Vroeger had je de vermaarde Weber-carburateurs met die mooie luchtkelken die nagenoeg direct lucht uit het motorcompartiment aanzuigen, met enorme prestaties als gevolg.
25 jan 2006 12:26
Jurgen schreef:oude liefde roest niet
25 jan 2006 12:27
25 jan 2006 12:54
Jurgen schreef:ECT schreef:Vroeger had je de vermaarde Weber-carburateurs met die mooie luchtkelken die nagenoeg direct lucht uit het motorcompartiment aanzuigen, met enorme prestaties als gevolg.
Those were the days...![]()
Dubbele Webers of Dell Ortho's , 40 mm.
Mijn '71-er GTV had de bij de meesten onbekende derde soort met de oncharmante naam, die direct aan iets anders doet denken...dubbele Solex carb's. Idd best vlot ; 120 pk voor een 1750 cc...35 jr geleden...
Toen Alfa nog Alfa was...dacht hij er achteraan...tja, oude liefde roest niet
25 jan 2006 12:56
ome piet schreef:Jaguar
25 jan 2006 12:59
25 jan 2006 13:31
2000 gtv schreef:Aardig blijven he!
25 jan 2006 15:48
Denk dat het tijd voor Rik Ringers wordt.Jurgen schreef:2000 gtv schreef:Aardig blijven he!
Ja, met zo'n nick-name kun je hier niet achterblijven Erwin...![]()
25 jan 2006 21:07
25 jan 2006 21:18