Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
26 jan 2006 18:48
Ten aanzien van fijnstof. Ten aanzien van wat andere giftige gassen... mwoa...
26 jan 2006 21:40
Devils son schreef: bij het sigarettenexperiment was dit respectievelijk gelijk : 343 (PM10) 319 (PM2,5) en 168 (PM1) microg/m3.
een idee: aangezien dat wij, rokende devils, in de file nog meer peuken opsteken, laat ons lekker 200km/uur scheuren: zeker wordt de kwaliteit van lucht per m3 veel beter
17 feb 2006 1:31
Update:
In antwoord op vragen van Tweede Kamerlid Hermans (LPF) heeft Minister Karla Peijs bevestigt dat ook zij een toename van de files ziet rond de in november 2005 geintroduceerde 80 kilometer zones. "Rijkswaterstaat (Adviesdienst Verkeer en Vervoer) houdt een monitor bij waarin maandelijks de filegegevens op de vier 80km-zones worden afgezet tegen het landelijke beeld. Deze registraties geven over de door de VID gemeten periode hetzelfde beeld als de cijfers van de VID." staat in de op 13 februari aan de Tweede Kamer verzonden brief.
Uit de brief blijkt overigens dat het effect dat Rijkswaterstaat meet nog veel groter is dan waarover de VID eind januari berichtte. De reden blijkt eveneens uit de brief: Peijs stelt dat het slechte weer van 25 november een belangrijke oorzaak zou zijn van de sterke stijging. De cijfers van de VID zijn hiervoor echter gecorrigeerd - de files van 25 november zijn niet meegeteld met de analyse.
Overigens is de Minister iets stelliger dan in haar eerste reactie over de toekomst van de zones: als medio 2006 blijkt dat de effecten negatief zijn, zullen de zones worden opgeheven.
Bron: VID / De Verkeersinformatiedienst
24 feb 2006 11:06
dit is gewoon niet normaal meer van die file,s ik woon in ijsselstein zo'n 10 km van utrecht maar er staan mestaal helelange file,s
03 apr 2006 14:10
Update:
Kamer wil zo snel mogelijk af van de 80-kilometerzones
Een meerderheid in de Tweede Kamer wil zo snel mogelijk af van de 80-kilometerzones op de rijkswegen rond de grote steden. CDA, VVD en LPF gaan dat bepleiten bij verkeersminister Peijs (CDA).
De Kamerleden Van Hijum (CDA), Hofstra (VVD) en Hermans (LPF) reageren op cijfers van de VerkeersInformatieDienst (VID). Daaruit blijkt dat de filedruk, de lengte van de files maal de duur, in de eerste drie maanden van 2006 met 19,2 procent is toegenomen.
Dit is volgens de dienst in belangrijke mate te wijten aan de 80-kilometerzones, die op 1 november werden ingesteld op snelwegen rond de grote steden. Op die trajecten steeg de filedruk gemiddeld met 28,8 procent.
03 apr 2006 17:26
En terecht! Wordt tijd dat ze op dr smoel gaat hiermee
03 apr 2006 17:27
lijkt me goed nieuws, nu moet het nog wel even gaan gebeuren...
03 apr 2006 17:37
als jij nou eens de politiek ingaat ....
03 apr 2006 17:38

Is inderdaad wiskundig geen speld tussen te krijgen
03 apr 2006 17:40
Idd, VMax vrijgeven, en veel opritten afsluiten (die zorgen voor de meeste vertraging), net als bij onze oosterburen
Ah, wat zou het leven dan mooi zijn...
03 apr 2006 19:02
Ben het met je eens dat opritten de meeste file's veroorzaken. Maar nu een voorbeeldje: Op de A12 van Zoetermeer ri. Urecht, de opritten Bleiswijk, Waddinxveen afluiten. Dan zou het verkeer wat daar normaal gebruik van zou maken binnendoor moeten rijden, om bijv. bij Gouda de A12 op te kunnen. Dus daar dan 4 keer zoveel invoegers en veel meer verkeer door de dorpen m.i. Dus mijn toch twijfels of dit de doorstroming ten goede komt. Maar ja wie ben ik, ook een weggebruiker die daar regelmatig in de file staat.
03 apr 2006 19:18
ja hoorde het ook op de radio.
mischien moeten ze ook eens voorstellen om een paar duitsers in de kamer de planten.dan krijgen we mischien ook wel vierbaans wegen
zonder limiet!
anton964
03 apr 2006 19:29
Henk 3.2 schreef:... de opritten Bleiswijk, Waddinxveen afluiten.
Ik vind het best, kom daar toch niet.
03 apr 2006 19:35
Het was ook een voorbeeld Harley, maar stel je nu eens voor dat de oprit die jij dagelijks neemt word afgesloten.
03 apr 2006 19:53
Henk 3.2 schreef:Het was ook een voorbeeld Harley, maar stel je nu eens voor dat de oprit die jij dagelijks neemt word afgesloten.
Was ook maar een grapje Henk
03 apr 2006 21:52
Harley schreef:80-kilometervakken leiden tot meer files
DEN HAAG - De invoering van 80-kilometervakken bij Amsterdam (A10), Rotterdam (A20), Utrecht (A12) en Den Haag (A12) heeft de afgelopen maanden geleid tot gemiddeld meer files. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van de VerkeersInformatieDienst.
Op de A10-buitenring rond Amsterdam en de A20 richting Gouda rijdt het weliswaar beter door dan voorheen, maar bij Utrecht en Den Haag zijn de files juist fors toegenomen. De snelheidsbeperking werd op 1 november ingevoerd om de milieuoverlast voor omwonenden te beperken.
Kilometerminuten
Uitgedrukt in zogenoemde kilometerminuten (filelengte vermenigvuldigd met fileduur) namen de files op de A10-West tussen 1 november en 17 december 2005 af met 22 procent. Op de A20 richting Gouda was de afname 7 procent.
Op A12 bij Den Haag ging het echter helemaal mis. De stad in stond er 40 procent meer file, de stad uit zelfs 95 procent meer. Bij Utrecht nam de filedruk door de trajectcontroles toe met zo'n 46 procent (richting Den Haag) en 5 procent (richting Arnhem).
De VerkeersInformatieDienst signaleert dat op enkele locaties de files zijn verschoven naar meer stroomafwaarts.
Ik heb hier eens een poos terug nogal heftig op gereageerd en kreeg toen van de mod. te horen om dat maar niet meer te doe.
Nou nog een keer, maar dan rustig,
WISTEN WE TOCH AL??
is vlak na de invoering ervan al bekend gemaakt!!
03 apr 2006 22:29
bert964c4 schreef:WISTEN WE TOCH AL??
...maar voordat Den Haag daar achter is...
03 apr 2006 22:37
Tja Harley, kan inderdaad ff duren, maar het begin is er.
Er is maar een manier om de lucht kwaliteit te verbeteren.
Terug naar de natuur!!
Geen auto's, geen vliegtuigen geen industrie.
Dat dan maar doen??
Wat een jojo's daar zeg, zoals Horn altijd zegt,
GET A LIFE!!
05 apr 2006 18:59
Vandaag op het nieuws dat als opheffing volgt, dat ZEKER NIET rond Amsterdam zal gebeuren

Heb ik dat weer ?
Voordeel : verplicht rustigjes aan je motor warmrijden met 3000rpm in 3e, en daarna weer
05 apr 2006 19:28
Och de rest volgt vanzelf
05 apr 2006 19:34
Huyssoon schreef:Vandaag op het nieuws dat als opheffing volgt, dat ZEKER NIET rond Amsterdam zal gebeuren

Heb ik dat weer ?
Voordeel : verplicht rustigjes aan je motor warmrijden met 3000rpm in 3e, en daarna weer

maar is alleen als ik amsterdam uit ga, ga ik heen is de moter net warm als de 80km begint
robert
05 apr 2006 19:56
Huyssoon schreef:Vandaag op het nieuws dat als opheffing volgt, dat ZEKER NIET rond Amsterdam zal gebeuren

Heb ik dat weer ?
Mwah, je weet wat het betekent als een politicus een ferm ZEKER NIET laat horen...
05 apr 2006 20:03
Harley schreef:Huyssoon schreef:Vandaag op het nieuws dat als opheffing volgt, dat ZEKER NIET rond Amsterdam zal gebeuren

Heb ik dat weer ?
Mwah, je weet wat het betekent als een politicus een ferm ZEKER NIET laat horen...


wel dus, in juli word bekeken of de proef een sucses is geweest,

kan ik ze nu al vertellen als ze willen hoor, maar ja ik zit helaas niet in de politiek
is maar goed ook.
05 apr 2006 20:04
Harley schreef:Huyssoon schreef:Vandaag op het nieuws dat als opheffing volgt, dat ZEKER NIET rond Amsterdam zal gebeuren

Heb ik dat weer ?
Mwah, je weet wat het betekent als een politicus een ferm ZEKER NIET laat horen...

Komt ons kwartje toch eindelijk terug dus....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.