30 jan 2006 11:25
ER schreef:dankzij een goed ingelezen, overzichthoudende en geestig presenterende Olaf Mol.
30 jan 2006 11:30
30 jan 2006 11:49
30 jan 2006 12:27
patrick911 schreef:Rete-irritant vind ik die enorm lange &@#$-reclame-blokken tijdens de race.
30 jan 2006 12:47
Renntech schreef:Jurgen schreef:horn schreef:Overigens, ik heb met de A1 hetzelfde als met het Olympisch voetbalelftal. Om een of andere reden is het het net niet.Jurgen schreef:...alleen , met die hele A1-serie blijft 't gevoel van ...tja, van wat , het doet me gewoon veel minder
Logisch, in 't vervolg maar om de beurt ergens reageren..
Ik volg de A1 al vanaf het begin, heb zelfs de F1 daarvoor verstek laten gaan.
De A1 doet je minder doordat je in het begin geen namen kent en geen voorkeur hebt, oké NL natuurlijk wel, maar verder nog niet.
Vanaf het begin was het spektakel. En je zag duidelijk een rijders verschil.
F1 is geweldig, maar van de 10 race's had ik er na 8 spijt dat ik het weer moest zien op die mooie zondagmiddag. Vaak erg saai.
En dat saaie kennen ze niet bij de A1. Maar als het aan Jeroen ligt moeten ze daar ook weer treintje gaan rijden en vooral niks proberen waar de kans niet op lukken 100% ligt.![]()
En daar hebben we de F1 al voor.
30 jan 2006 15:59
2000 gtv schreef:Kortstondige akties op het randje.Het gaat 9 keer goed maar de 10e dus weer ff niet en daar gaat het nou net om.Want wat was dan uiteindelijk het resultaat??Schumacher(ook niet echt een mietje in de regen)7x wereldkampioen. I rest my case...Jort schreef:Besides, met de zelfbeheersing van een gorilla rijd je in de stromende regen met je Arrows niet een Schumacher om de oren.Voor de goede orde,ik ben geen Schumacher fan.Maar heb wel groot respect voor wat hij bereikt heeft.
30 jan 2006 16:23
Jort schreef:Toen Jos wel een goede (maar minder vermogend dan de concurrentie alsdus de vermogensbank!) F3 auto had, reed hij het hele veld naar huis in een indrukwekkende zegetocht.
30 jan 2006 16:30
Devils son schreef:Jort schreef:Toen Jos wel een goede (maar minder vermogend dan de concurrentie alsdus de vermogensbank!) F3 auto had, reed hij het hele veld naar huis in een indrukwekkende zegetocht.
Jos had in zijn eerste jaar in de F1 de beste auto tot zijn beschikking en hij presteerde er gewoon zwaar ondermaats mee. En voordat je het gaat gooien op onervarendheid: Schumacher imponeerde al in zijn eerste race.
30 jan 2006 16:54
30 jan 2006 17:10
Jort schreef:maar uitvlakken kun je z'n talenten zeker niet.
30 jan 2006 17:24
30 jan 2006 17:27
Jort schreef:Hij had niet de snelle onderdelen die Schumacher had in '94 en hij had een auto waar hij niet mee kon "spelen" (zijn woorden). Teveel overstuur. Komt daar nog bij dat in die tijd bij Benetton werkelijk alle aandacht naar de 1ste rijder uitging. Tja, dan kun je nog zo'n leuk bakkie hebben, hij moet wel naar jouw smaak en het circuit worden aangepast om een leuke tijd neer te kunnen zetten.
30 jan 2006 17:33
Devils son schreef:Maar als je potentieel wereldkampioen bent (wat velen denken/dachten van Jos), dan had hij wel een kans gekregen bij andere teams als waar hij voor heeft gereden.
30 jan 2006 17:38
Devils son schreef: Ik vind dit flauwekul. Een team heeft geen enkel belang om de tweede rijder met een slechte auto weg te sturen. En iedere coureur mag met zijn eigen set-up rijden.
30 jan 2006 18:38
30 jan 2006 18:47
2000 gtv schreef:Die knakker (ben even zijn naam kwijt)die zogenaamd niet kon rijden in Jos zijn 2e jaar Arrows was vaak sneller
30 jan 2006 18:52
Jort schreef:
Je mag het flauwekul vinden, het is allang aangetoond en toegegeven![]()
Zowel Briatore als Todd hebben altijd de voorkeur gegeven aan de rijderstitel boven alles. En zeker in het Benetton tijdperk waren de financiële middelen en (test-)onderdelen niet eindeloos. Keuzes.
De grote teams wilden de gok met Jos simpelweg niet nemen. Had hij wat meer centjes meegebracht, dan had het wel snor gezeten. Kijk naar een teleurstellende Montoya of Ralf of Coulthard. Hoeveel kansen hebben die niet laten liggen. Hoeveel nieuwe kansen gekregen.
En voor wat betreft Jos z'n relatieve prestaties in 1994 en de liefhebbers van statistieken:
In 1995 had Schumi's verse teamgenoot Irvine al 2 jaar ervaring in de F1 (en scoorde 11 punten uit 16 races t.o.v. 10 punten uit 10 van Jos)
30 jan 2006 19:17
Devils son schreef:
Aangetoond? Ik ben benieuwd...
Frank Williams is misschien wel de enige die meer waarde hechtte aan de constructeurstitel. Maar dan nog, een goed tweede rijder kan zijn kopman ondersteunen (zie in het verleden Ferrari, waar de tweede rijder een strategie had die ervoor zorgde dat Schumacher maximaal resultaat haalde, maar ook gewoon: liever de concurent 3e dan 2e).
Montoya, Ralf en Coulthard hebben VEEL meer gepresteerd dan Jos en alledrie hebben ze races gewonnen. Montoya heeft een paar seizoenen terug tot de laatste 3 races aan meegedaan om de titel die hij uiteindelijk niet haalde, maar daarvoor had hij eigenlijk het materiaal ook niet (door achterstand aan het begin van het seizoen moest hij ook eerst flink inlopen). Montoya is nog altijd potentieel wereldkampioen (hij laat alleen te snel het kopje hangen).
Irvine's eerste jaar was een rampzalig jaar voor Ferrari want het ontbrak aan snelheid EN betrouwbaarheid. Irvine deed het zonder meer stukken beter als teamgenoot dan Jos.
Als hij geen Nederlander was geweest waren de meesten hier hem al lang vergeten.
30 jan 2006 19:41
30 jan 2006 19:58
Jort schreef:In een Arrows een Ferrari met Schumacher achter het stuur stilzetten in de regen, zegt mij meer dan na 20x proberen een race winnen ..met een Williams.
30 jan 2006 20:22
Yep die ja.En idd zijn 3e jaar Arrows.Zelfs Damon Hill,wat ik ook geen licht vond,won bijna een race in die Arrow's(die eigenlijk voor jos was).Ik denk dat het ook een kwestie was van "(niet) de juiste man op de juiste plaats en tijd" voor Jos.Ook weer een talent wat je nodig hebt om te slagen.horn schreef:2000 gtv schreef:Die knakker (ben even zijn naam kwijt)die zogenaamd niet kon rijden in Jos zijn 2e jaar Arrows was vaak sneller
Ik denk dat je Enrique Bernoldi bedoelt. Hoewel Jos 2e jaar Arrows eigenlijk 2000 was (na 1996 als eerste jaar) en toen was Pedro de la Rosa zijn teammaat - en die ging niet voor niets naar een beter team.
30 jan 2006 20:26
2000 gtv schreef: Zelfs Damon Hill,wat ik ook geen licht vond,won bijna een race in die Arrow's(die eigenlijk voor jos was).
30 jan 2006 20:33
30 jan 2006 20:37
30 jan 2006 21:36
Devils son schreef:
We kunnen het er lang over hebben: Jos heeft de F1 gehaald, maar in de F1 heeft hij nooit een potje kunnen breken. Als hij geen Nederlander was geweest waren de meesten hier hem al lang vergeten.