Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
31 jan 2006 12:22
Double G schreef:En als ik nu vanaf de ventilator een slang naar m'n luchtfilter laat lopen om een soort compressor effect te krijgen, haalt dat dan iets uit?

Zekers ......een zwaardere dus tragere auto
Roi
31 jan 2006 12:26
Ik had het over een slang, geen loden pijp
31 jan 2006 13:08
Verhaal van Roi over LMM klopt, vaak (zeker niet altijd) zit er toch nog een temperatuursensor bij, onder andere om kleine correcties uit te voeren en je LMM te calibreren, die wordt namelijk vuil (brandt zichzelf wel regelmatig schoon). Op deze manier kan ie na een schoonbrandactie (vaak gebeurt dit bij het stilleggen van de motor) weer juist ingesteld worden. Da's niet superkritisch, maar met de huidige emissienormen wel zo handig.
Proeven met bladblazers en dergelijke nooit zelf uitgevoerd, maar dat ga ik binnenkort eens proberen, ben benieuwd!
02 feb 2006 23:53
weten we nog steeds niet waar die bocht voor is.
anton964
03 feb 2006 17:09
er zijn warme en nog warmere plekken in je moter compartiment (logisch),men probeerd de intake te plaatsen waar hij het minst warme lucht trekt.
Ik persoonlijk heb mijn lucht intake (van een LB1 met coon) met een (uit een turbo) bocht onder de gril geplaatst.
Ik heb bijna direct buiten lucht en ik vind (weet zeker) dat dit mijn motor meer adem geeft.
sneller voelbare pk's .
05 feb 2006 2:46
Bochtje=demping aanzuig"lawaai"
05 feb 2006 15:36
daar ben ik niet van overtuigt, trouwens ik heb een fantastisch uitlaat "sound" !
05 feb 2006 15:58
Bochtje zal inlaatgeluid wel dempen, maar dient vooral om op koelere en propere plaats lucht te pakken, zo ver mogelijk van een vuile, warme motor. Je uitlaatsound heeft overigens weinig te maken met het eventueel gedempte inlaatgeluid hoor.
05 feb 2006 20:39
Alleen de luchtfilter veranderen zal niet zoveel uitmaken ,volgens mij.
Meer pk's bekom je met (steeds maar volgens mijn mening) meer benzine/lucht toevoer en de mogelijkheid dit alles te verwerken.
Trouwens weet ik niet zozeer of er VEEL meer pk's geproduceerd worden,maar ze worden wel sneller geleverd.
En dan waarschijnlijk nog naargelang het type porsche, ik weet uit ondervinding dat mijn '87 3.2 (dus G 50) nu bij lager toeren meer pk's geeft.
duidelijk voelbaar!
LB 1 -open coon-chip - 964 nokkenas-SSI uitlaat en zeer goed afgesteld
05 feb 2006 21:45
Elven schreef:
Maar Erwin, levert de motor voorzien van zo'n K&N nu echt meer vermogen.....?
Naar alle waarschijnlijkheid niet. En als het al iets scheelt (ten goed OF ten kwade), dan is het iig niet merkbaar.
05 feb 2006 22:44
Devils son schreef:Elven schreef:Maar Erwin, levert de motor voorzien van zo'n K&N nu echt meer vermogen.....?
Naar alle waarschijnlijkheid niet. En als het al iets scheelt (ten goed OF ten kwade), dan is het iig niet merkbaar.
De motor gaat wel een astmatisch geluid maken, en als je daarvan houdt, is dat erg mooi!
10 feb 2006 14:04
Het resultaat mag er zijn, wat een diepe roffel, K&N + cup uitlaat, ze horen dat ik er aan kom.
10 feb 2006 21:02
Alleen looks & Sound, da's toch iedereen z'n vrije keuze...
10 feb 2006 22:25
that's all
11 feb 2006 7:13
Elven schreef:Geen vermogens-of koppelwinst dus.....

alleen maar 'Looks' or 'Sound'...
Schijnt 2-3 pk te zijn. Ga je niet merken.
11 feb 2006 21:34
Elven schreef:Lekker, zo'n Open Pijp Roffel tijdens decelereren en die K&N gefilterde inlaat tijdens accelereren....
Het behoeft idd niet meer peekaas op te leveren...als het maar lekker klinkt

Sluit ik me geheel bij aan. Loud pipes save lives
06 nov 2007 22:13
Jongens stop met discussiëren, stop er gewoon een digitale temp. meter in en ga touren, is toch veel makkelijker dan al die ingewikkelde formules.....

Weet je direkt op welke temp. de lucht is die de moter inademt...het leven kan toch simpel zijn
06 nov 2007 22:38
je had gezien dat dit topic al meer dan anderhalf jaar in een diepe diepe winterslaap gedompeld was hè?
06 nov 2007 23:04
Open luchtfilters zijn voor sjonnies die veel geluid uit hun 1.6je willen halen (als je ze af en toe hoort langs trekken..maloten).
Wil je een alternatief, zou ik zeggen neem een inleg filter van K&N, is gewoon standaard formaat maar wel onderhouds vriendelijk. Pk`s voel je toch niet en je krijgt er ook niks voor terug. Het kan best zijn dat een papieren filter meer lucht tegenhoud, knoop er dan een panty om die meer doorlaat.
En er valt niks verders te ontbranden want je lucht wordt er niet kouder door. Hoe kouder de lucht hoe meer moleculen, waar je weer brandstof kan toevoegen. Ga dan voor geblazen + een leuke ic`tje. Daar heb je meer aan.
06 nov 2007 23:05
Idd diepe winterslaap, maar wel leuk. Nieuw leven "inblazen

"
Hier de video genoemd in van de posts met de bladblazer (en NO2)
http://videos.streetfire.net/video/ab544e3b-5dff-416d-9cfd-a1ad23ca9564.htm
07 nov 2007 0:23
Ben heel content met mijn kn-filter en cuprohr.
Mijn P lijkt sneller en dat is toch al heel wat.
grt
w
07 nov 2007 9:36
ik zal er hier nog even wat olie op het vuur gooien ( lol )
en een antwoord geven aan Renntech ,
met alles wat ik veranderd heb (voordien al beschreven )
getest door "Kempower" 262 PK (231 origineel) en 300 koppel (274 ? origineel)
na chip van "Kempower" 277 PK en 320 koppel,
ZEEEEER goed voelbaar hoor !
heb trouwens ook al 80 KG laten verdwijnen
07 nov 2007 10:15
cabrio '87 schreef:heb trouwens ook al 80 KG laten verdwijnen
Wie bestuurt de auto nu dan...?
07 nov 2007 11:05
Ha ha!!!
07 nov 2007 16:08
euh...euh..!
NU.... niemand zeker..?
want ik ben hier aan't tijdverliezen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.