Hier het verhaal...
Zoals jullie weten heb ik naar aanleiding van alle goeie tips m'n gestolen elfje direct op marktplaats.nl gezet. Mijn advertentie heeft er precies één maand op gestaan (tot 12 jan jl.).
Op 13 jan jl. verscheen een advertentie (ik zag die advertentie wat later, +/- 1100 kijkers waren mij voor, niemand van jullie

) die mijn aandacht trok.
In België werd een omgebouwde '69-er als '78 SC aangeboden voor 12k of "tegen elk aannemelijk doch geen belachelijk bod". Ik dacht nog da's een hoop moeite en tijd&geld voor zo'n ombouw (overigens technisch nog al moeilijk uitvoerbaar

).
Omdat de aangeboden elfer rood was toch FF de advertentie gechecked. Toen ik de foto's van de verkoper bekeek (zo'n 30 in totaal) viel ik van de ene verbazing in de andere: er was geen twijfel mogelijk: het was mijn elfje

Foto's zitten in m'n album.....
Direct m'n garage gebeld en de vorige eigenaar: ook bij hen bestond geen twijfel: het was mijn 911

Maar dan met een "nieuw"chassisnr.
Daarop direct de recherche, verzekeraar e.d. gebeld. Opnieuw aangifte gedaan, dit maal met mijn eigen foto's en de verklaringen van m'n garage en de vorige eigenaar. De politie twijfelde ook niet waarop de OvJ direct een internationaal aanhoudingsbevel + bevel tot inbeslagname van de auto aan de Belgen uitvaardigde.
De Belgische Rijkswacht (hulde

) heeft direct de auto in beslag genomen en de verkoper meegenomen voor verhoor. Het verhaal van deze mannen was dat de auto via internet in een garagebox in NL was gekocht voor 9k en dat zij de auto te goeder trouw hadden gekocht.
De Belgische OvJ (een vrouw) heeft daarop besloten dat de verkopers daadwerkelijk te goeder trouw waren: ze hadden immers meer dan 30 detailfoto's op het web geplaatst en hadden maarliefst 9 k neergelegd voor een 911 uit 1969
De verkopers werden met auto heengezonden en zijn naar Belgisch recht eigenaar geworden, oja: ze wilden ook niet vrijwillig afstand doen van mijn auto.

Ik had geen zin in een langslepende rechtzaak in België en heb de hele handel maar aan m'n verzekeraar overgedragen. Ik het geld zij de ellende.
Ben nu maar op zoek gegaan naar een waardige opvolger voor m'n SC-tje...
Laatst bijgewerkt door
erik_911sc op 03 feb 2006 10:14, in totaal 1 keer bewerkt.