Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

14 feb 2006 7:14

zo is het bij mij ook ooit begonnen. PF zakelijk achter de firewall is dé oplossing... :twisted: :wink:

14 feb 2006 11:01

Voor het eerste modeljaar van de Boxster (96/97) geldt er volgens mij ook een advies van Porsche om geen 18 inch te monteren.
Bij de Boxster schijnt echter een modificatie aan de achterwielophanging mogelijk (een onderdeel toegespast vanaf modeljaar 98) om 18 inch toch te kunnen gebruiken.

Grtz Boxi

14 feb 2006 21:36

Overigens: In 911 & Porsche World februari 2005 staat: dat onder een standaard 964 aanbevolen wordt geen 18" te monteren. Wordt zelfs sterk afgeraden. :!: :!: :!: E.e.a. is wel mogelijk als de besturing en ophanging geometrie correct worden veranderd.

De 964 Turbo "had a wider track and beefed-up suspension to allow the bigger and heavier 18" weels and tires.


Als dit door de "deskundigen" wordt geadviseerd, zal er best een kern van waarheid inzitten. :wink:

14 feb 2006 21:44

boxi schreef:Voor het eerste modeljaar van de Boxster (96/97) geldt er volgens mij ook een advies van Porsche om geen 18 inch te monteren.
Bij de Boxster schijnt echter een modificatie aan de achterwielophanging mogelijk (een onderdeel toegespast vanaf modeljaar 98 ) om 18 inch toch te kunnen gebruiken.

Grtz Boxi



Toen ik met 'm meeging naar A-Point om verhaal te halen (waarom monteert de specialist ze wel, maar A-Point niet?) kwam de chefmonteur met een boek aan waarin inderdaad die waarschuwing stond! Hij heeft ons die waarschuwing letterlijk laten lezen. Hij gaf er meteen bij aan dat die waarschuwing ook is afgegeven voor de 944 én 968 (toen ik 'm polste of die 18"ers wel onder een 944 zouden mogen).

Het schijnt overigens dat een dergelijke waarschuwing ook voor de eerste type Boxster gold, maar dat daar inmiddels door Porsche wat op gevonden is, maar dat weet ik niet zeker...


:wink:

14 feb 2006 21:59

ruud964 schreef:Overigens: In 911 & Porsche World februari 2005 staat: dat onder een standaard 964 aanbevolen wordt geen 18" te monteren. Wordt zelfs sterk afgeraden. :!: :!: :!: E.e.a. is wel mogelijk als de besturing en ophanging geometrie correct worden veranderd.

De 964 Turbo "had a wider track and beefed-up suspension to allow the bigger and heavier 18" weels and tires.


Als dit door de "deskundigen" wordt geadviseerd, zal er best een kern van waarheid inzitten. :wink:


Hmm, bij de aankoopkeuring van mijn 964 Turbo bij Porsche Hoogeboom in R'dam werd ook de opmerking gemaakt over mijn 18" velgen, werd afgeraden door Porsche en ik begreep van de chef werkplaats daar dat ze dit tegen elke 964/65 klant dienden te vertellen die voorkwam rijden met 18". Ik heb overigens 1x een gescheurde velg (spaak finaal gescheurd horizontaal) gehad :evil: Ik zit er al een tijd over te denken om weer gewoon de originele 17" Cup velgen te monteren maar zeker weten doe'k het nog niet, als ik de centjes heb zal ik het zeker weer overwegen, nu eerst ff bijkomen van de recente grote beurt :oops:

14 feb 2006 22:34

horn schreef:zo is het bij mij ook ooit begonnen. PF zakelijk achter de firewall is dé oplossing... :twisted: :wink:


Heb ik dat :roll: ... alles (incl. mail) achter de firewall :( .... behalve het Porscheforum :wink: en Permagrin.nl 8)

14 feb 2006 22:43

Paulb schreef:

Hmm, bij de aankoopkeuring van mijn 964 Turbo bij Porsche Hoogeboom in R'dam werd ook de opmerking gemaakt over mijn 18" velgen, werd afgeraden door Porsche en ik begreep van de chef werkplaats daar dat ze dit tegen elke 964/65 klant dienden te vertellen die voorkwam rijden met 18". Ik heb overigens 1x een gescheurde velg (spaak finaal gescheurd horizontaal) gehad :evil: Ik zit er al een tijd over te denken om weer gewoon de originele 17" Cup velgen te monteren maar zeker weten doe'k het nog niet, als ik de centjes heb zal ik het zeker weer overwegen, nu eerst ff bijkomen van de recente grote beurt :oops:[/quote]



In betreffend artikel werd gemeld dat de standaard 964 een onstabiel rijgedrag had met 18" en dat deze over de weg zwabberde.

Tevens wordt expliciet gemeld dat een 964 turbo hiervoor gemaakt is. Het staat overigens wel heel stoer. 8)

Heb jij ondanks de verschillende afstelling van het onderstel ook last van onstabiel rijgedrag :?: :?: :?: :?:

15 feb 2006 22:37

't kan af en toe behoorlijk :!: zoekerig zijn, spoorvorming is niet altijd plezierig :roll: maar ik denk dat dit meer te wijten is aan de breedte van de banden (achter 295, voor 225) dan de hoogte van m'n velgen (18" dus) +banden. Meestal geen probleem maar af en toe (op hoge snelheid, 230+) een beetje beangstigend als het wegdek niet in goede staat is (lees spoorvorming). Maarja, zo vaak rij ik dat niet dus samengevat geen bezwaar :)
Plaats een reactie