16 feb 2006 1:55
Ik begrijp dat je dit vervelend vindt, maar ooit wel eens gedacht aan mensen die in een straat wonen waar te hard gereden wordt en die DAT vervelend vinden ?
16 feb 2006 3:44
16 feb 2006 7:11
Harley schreef:adu schreef:... en stoplichten bij de vleet (en die groene zone werkt nooit).
De groene golf op de Stadsring bij ons werkt prima... als je 80 rijdt
16 feb 2006 8:15
16 feb 2006 8:34
Devils son schreef:Snel accelereren en hard remmen is bij mijn weten nog niet verboden in dit land.
16 feb 2006 10:25
Marcel schreef:
Jij zou toch beter moeten weten --> artikel 25 van de wegen verkeerswet (als ik het goed heb),
het zg "kapstokartikel" op grond waarvan je ten alle tijde voor "onveilig" gedrag bekeurd kan worden ter interpretatie van de wetsdienaar.
Dus als jij in een winkelstraat waar je 30 mag als een gek vol gas accelereert naar 30 km/u en weer afremt loop je denk ik groot risiko...
... en terecht natuurlijk
16 feb 2006 17:38
michael schreef:Ik begrijp dat je dit vervelend vindt, maar ooit wel eens gedacht aan mensen die in een straat wonen waar te hard gereden wordt en die DAT vervelend vinden ?
Ja, dat zijn diezelfde mensen die ook rustig flink gassen in een andere straat/woonwijk/dorp.
16 feb 2006 17:41
lindemans schreef:(..) Door afslagverbod onze straat in vanaf een bepaalde kant op te heffen is de verwachting dat het drukker wordt bij ons in de straat(..)
16 feb 2006 17:42
Devils son schreef:Je bent nu om te beginnen zaken erbij aan het verzinnen... Maar dan nog: Hard accelereren en hard remmen is zeker niet verboden. Gevaar veroorzaken wel. Als je gevaar veroorzaakt met hard accelereren, dan is dus niet zo zeer het hard accelereren verboden, maar het veroorzaken van het gevaar daarmee.
16 feb 2006 17:44
adu schreef:lindemans schreef:(..) Door afslagverbod onze straat in vanaf een bepaalde kant op te heffen is de verwachting dat het drukker wordt bij ons in de straat(..)
En waarschijnlijk rustiger (veiliger) elders ... ach ja, wellicht een Nimby zaakje
16 feb 2006 17:45
lindemans schreef:Bij mij in de straat kun je zonder remmen en gassen met 30 comfortabel over de dremples in dit 30 km/h gebied; iemand die bij ons in de straat genoodzaakt is om af te remmen voor een drempel, die rijdt dan dus te hard.
16 feb 2006 17:53
lindemans schreef:(..)Deze posting ging over het gedrag van de man met de X5; het zal mijn jeuken wie en hoeveel er door onze straat rijdt als men zich maar een beetje verantwoordelijk gedraagt.
16 feb 2006 18:28
lindemans schreef:Daarmee wilde ik aangeven dat je oorzaak en gevolg niet door elkaar moet halen.....
16 feb 2006 19:06
Devils son schreef:Marcel schreef:
Jij zou toch beter moeten weten --> artikel 25 van de wegen verkeerswet (als ik het goed heb),
Nee, je doelt kennelijk op art. 5.het zg "kapstokartikel" op grond waarvan je ten alle tijde voor "onveilig" gedrag bekeurd kan worden ter interpretatie van de wetsdienaar.
Dus als jij in een winkelstraat waar je 30 mag als een gek vol gas accelereert naar 30 km/u en weer afremt loop je denk ik groot risiko...
... en terecht natuurlijk
Je bent nu om te beginnen zaken erbij aan het verzinnen... Maar dan nog: Hard accelereren en hard remmen is zeker niet verboden. Gevaar veroorzaken wel. Als je gevaar veroorzaakt met hard accelereren, dan is dus niet zo zeer het hard accelereren verboden, maar het veroorzaken van het gevaar daarmee.
Stoppen op de weg is ook niet verboden. Maar midden op de snelweg stoppen (zonder filesituatie)...
16 feb 2006 19:09
16 feb 2006 20:02
Marcel schreef:Jij bent echt een advocaat, die kunnen ook altijd meesterlijk iemands woorden verdraaien/intepreteren zodat ze toch gelijk hebben/krijgen, de intentie van mijn bericht was toch wel duidelijk lijkt me...
16 feb 2006 20:54
16 feb 2006 21:23
Carrera4s schreef:Devil's son (want zo wordt dat in het Engels inderdaad correct geschreven),
kalmeer maar eens jongen. Je zit hier niet onder collega's juristen, dus heb wat oog voor de medeforummer en maak het niet te ingewikkeld. Kortom, blaas niet zo hoog van de toren.
17 feb 2006 0:28
Devils son schreef:[. Als dat hoog van de toren blazen is...
17 feb 2006 0:32
ome piet schreef:
Dat niet..maar jij trekt heel veel topics in het 'rechtspraakgedoe ',begrijpelijk gezien je achtergrond,maar is soms wat vermoeiend..
17 feb 2006 0:39
17 feb 2006 8:01
Devils son schreef:had ik ook kunnen maken als ik boswachter was geweest.
17 feb 2006 8:27
Devils son schreef:ome piet schreef:
Dat niet..maar jij trekt heel veel topics in het 'rechtspraakgedoe ',begrijpelijk gezien je achtergrond,maar is soms wat vermoeiend..
Ik weet niet hoor, maar de opmerking dat hard accelereren en remmen in dit land nog steeds niet verboden is had ik ook kunnen maken als ik boswachter was geweest.
Ko's sonschreef:
Het kapstokartikel wordt overigens heel vaak aangehaald, maar het is een draak van een wetsartikel. Een strafbaarstelling met open norm. Alsof het legaliteitsbeginsel niet bestaat...
17 feb 2006 9:07
Wijze mensen hebben geen advies nodig; dwazen willen er geen
Het is niet voldoende om een goed verstand te hebben; het belangrijkste is het goed te gebruiken.
17 feb 2006 11:33
horn schreef:Dan was Ko's son je nick geweest... maar de boswachter niet overschatten he?