Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
16 feb 2006 22:33
het Le Mans record staat nog steeds
'nough said
16 feb 2006 22:47
Dit lijkt mij een goede kandidaat. 390 km/u op de Mulsanne-straight van Le Mans in 1971...
Heeft de naam Porsche voorgoed in de boeken gezet.
917.
17 feb 2006 0:00
De 901 uit 1963 omdat ie de moeder der elfers is
de 997 omdat ie tot nu de meest geavanceerde 911 is
de 998 omdat die met de legende weer een stapje voorruit zal zetten...
17 feb 2006 2:14
s_vandamme schreef:
het Le Mans record staat nog steeds
'nough said
Dan word het toch gauw weer eens tijd dat ze mee gaan doen willen ze dat record behouden.
18 feb 2006 12:45
En dit is ook maar een mening, maar die komt mij wel goed uit......
Uit de Autovisie van 4 december 2003 over 40 jaar Porsche 911:
"De 964 RS is een waar feest. De luchtgekoelde motor klinkt robuust ruig, hangt geweldig aan het gas en is over het hele toerenbereik sterk. Hij stuurt superscherp in en met het gas erop kun je prachtig op het randje balancerend uitsturen. De auto toont zich geweldig in evenwicht. Wat hij vooral duidelijk maakt is dat je helemaal geen 400pk nodig hebt voor de echte 'kicks; met 270 of 280 kom je al een heel eind. Dankzij het ontbreken van stuurbekrachtiging en met hun 'racy' onderstellen blinken de 964's uit door communicatie. Dat doen ze beter dan welke andere 911 we tot op heden ook meemaakten.
"De generatie 993 leverde ook twee specials op, zijnde de gruwelijk snelle en rauwe GT2 met zijn 430 turbo PK's op alleen de achterwielen, en de 300 PK RS. Ook dit blijkt op Assen een erg fijne auto te zijn met een heerlijk geluid, maar minder involverend dan de 964.
"Buiten kijf is de GT3 de fijnste moderne 911. De verwantschap met de 964 RS en de 993 RS is enorm, alleen zijn de sensaties iets minder primitief en hebben onderstel en besturing wat minder tekst.
".........want in de GT3 moet je knap op het gas gaan staan om bij de 964 RS te blijven......."
"De 911 kwam tot volle wasdom met de 964 RS die de RS 2.7 als sportmachine ver overtrof en die bijna de perfectie benaderde. Geen gepolijste volmaaktheid, maar een 911 die op precies de juiste plekken ongeciviliseerd en rauw was."
Vanuit het perspectief van vandaag ligt dáár, bij de 964 RS, de piek. Hij is het summum wat betreft communicatie, agiliteit en sensatie"
"Nu, na die dag op Assen, weten we dat de GT3 RS een auto met een boodschap is. Hij is een hommage aan het verleden, maar een bedrieglijke. Hij hult zich namelijk in de kleuren van de beroemde RS 2.7, maar heeft het karakter en de kwaliteiten van een andere voorganger. Een betere. De GT3 RS eert het Grote Voorbeeld, de 964 RS. We zijn het met hem eens, hartgrondig".
18 feb 2006 13:14
2.7RS dus, want de 964RS,993RS en de GT3 enGT3RS zijn weer hommages aan deze 2.7RS
18 feb 2006 13:34
RS-R schreef:2.7RS dus, want de 964RS,993RS en de GT3 enGT3RS zijn weer hommages aan deze 2.7RS
Vooral de woorden "bedrieglijke" en "betere" goed lezen
18 feb 2006 13:56
Alles natuurlijk in het tijdsperspectief.
En dan nog.
18 feb 2006 16:10
Ik ga natuurlijk voor de 911 turbo 1. Deze was de eerste met het brede koetswerk. Waar later verschillende modellen vanaf geleid zijn. Er komen nog genoeg nieuwe type's bij die ongetwijfeld nog beter en mooier zijn. Maar als het gaat om de p van de eeuw dan is dat de TURBO 1.
Zoveel mensen zoveel wensen. Gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak, anders werd het wel erg saai.
18 feb 2006 16:26
Ik ga ook voor de eerste 930/turbo.... Want wat is de tegenvraag die je van (nagenoeg) elke autoliefhebber krijgt op het moment dat je zegt dat je een Porsche 911 hebt gekocht?... Justem: "Een TURBO?"....
100 in zijn 1... 4 versnellingen die voldoen.... Jups, toch maar weer hard gaan sparen
Laatst bijgewerkt door
Pascal op 18 feb 2006 18:53, in totaal 1 keer bewerkt.
18 feb 2006 17:37
paSCal schreef:100 in zijn 1... 4 versnellingen die voldoen.... Jups, toch maar weer hard gaan sparen

Ik heb er 5
18 feb 2006 18:53
red devil schreef:paSCal schreef:100 in zijn 1... 4 versnellingen die voldoen.... Jups, toch maar weer hard gaan sparen

Ik heb er 5

I know....
19 feb 2006 0:08
930-owners zijn stille genieters.....
19 feb 2006 1:02
Marcel B. schreef:930-owners zijn stille genieters.....
Ik vind ze anders behoorlijk nadrukkelijk aanwezig op dit forum!
19 feb 2006 7:01
voor mij : de 993 turbo s.
19 feb 2006 8:53
Voor mij ook de 993 Turbo S.
Hoogtepunt van de luchtgekoelde boxermotoren , zowel in schoonheid als kracht.
Als goede 2e de "oude" Turbo I , geen auto heeft volgens mij zo bijgedragen aan de magie van het woordje turbo ; ieder klein kind kende volgens mij de "Porsche Turbo" ...
19 feb 2006 11:48
Jurgen schreef:Voor mij ook de 993 Turbo S.
Hoogtepunt van de luchtgekoelde boxermotoren , zowel in schoonheid als kracht.
Als goede 2e de "oude" Turbo I , geen auto heeft volgens mij zo bijgedragen aan de magie van het woordje turbo ; ieder klein kind kende volgens mij de "Porsche Turbo" ...
ooit hoop ik er in te mogen rijden en zelfs te bezitten.
Blijven sparen enn hopen dat de 964 heeeeel veel waard wordt.....
19 feb 2006 12:58
patrick911 als vraagstelling schreef:Lijkt me interessant om eens te zien wat wij als liefhebbers nou de Porsche van de afgelopen eeuw vinden, met een be-argumentering waarom. Dat kan zijn vanwege de technische innovaties (denk aan een 959), maar ook uiterlijk of betekenis voor Porsche (Cayenne) voor wat betreft financieen of image (bv. Carrera GT) of race-historie (bv 917).
Ik maak geen voorgekauwd lijstje, maar wil een aantal entries binnen krijgen waarvan we vinden dat die er perse bij horen, en dan kunnen we daar later op stemmen om de 'winnaar' bekend te maken.
Ideetje?

Volgens mij wordt iets anders gevraagd dan "Welke Porsche zou jij het liefste bezitten?"
19 feb 2006 13:26
EriC4C schreef: 
Volgens mij wordt iets anders gevraagd dan "Welke Porsche zou jij het liefste bezitten?"

Precies! Ik neem dan ook niet, zoals velen, het begin, maar het einde cq hoogtepunt van een luchtgekoelde evolutie.
19 feb 2006 14:06
EriC4C schreef:patrick911 als vraagstelling schreef:Lijkt me interessant om eens te zien wat wij als liefhebbers nou de Porsche van de afgelopen eeuw vinden, met een be-argumentering waarom. Dat kan zijn vanwege de technische innovaties (denk aan een 959), maar ook uiterlijk of betekenis voor Porsche (Cayenne) voor wat betreft financieen of image (bv. Carrera GT) of race-historie (bv 917).
Ik maak geen voorgekauwd lijstje, maar wil een aantal entries binnen krijgen waarvan we vinden dat die er perse bij horen, en dan kunnen we daar later op stemmen om de 'winnaar' bekend te maken.
Ideetje?

Volgens mij wordt iets anders gevraagd dan "Welke Porsche zou jij het liefste bezitten?"

Je hebt gelijk Eric, maar toevallig vind ik de 993 turbo S het hoogtepunt van Porsche vanwege de laatste luchtgekoelde 911 en daarmee ook het begin van een dieptepunt : de 996. De 997 begint mij weer wat te bekoren maar nog steeds haalt ie het niet bij de puurheid van de 993 Turbo S..............een gedoodverfde winnaar wat mij betreft.!!
19 feb 2006 14:27
Voor mij na lang nadenken toch maar de 2.7 RS. Liefst in blauwe trim. introductie van de beroemde Carrera sticers. Wauw! Die stickers over de flanken en de meegespoten harten van de Fuchsen. Verder de orig. pure lijnen van het oer-911 model. Voor mij eeuwige schoonheid. Schijnt nog best geinig te rijden ook, niet geheel onbelangrijk.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.