Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

21 feb 2006 14:30

Ik vind het sowieso iets eigenaardigs : of het nu een replica betreft of een originele die helemaal vanaf kaal terug opgebouwd wordt, het blijven 2 wagens die uiteindelijk "nieuw" of "gerestaureerd" zijn.

Ik heb er een beetje moeite mee om zo'n volledig gerestaureerde dan een originele Porsche te gaan noemen, alleen maar omdat het chassis origineel is :?

Wat ik versta onder een originele is een wagen zoals hij was bij de constructie ervan, uiteraard met hier en daar de nodige dingen die vervangen zijn omdat ze nu eenmaal slijten (remmen, evt. versnellingsbak).

Let op, ik vind het prachtig, zo'n volledig gerestaureerd oudje en aanvr-aard ook de prijs ervan, maar heb dus wat moeite met de benaming "origineel" of "een echte" !

21 feb 2006 14:37

Carrera4S schreef:Wat ik versta onder een originele is een wagen zoals hij was bij de constructie ervan, uiteraard met hier en daar de nodige dingen die vervangen zijn omdat ze nu eenmaal slijten (remmen, evt. versnellingsbak).


Ook metaal slijt, dat noemen ze dan oxideren of roesten :wink:

21 feb 2006 21:14

Ik zou voor de RS gaan, indrukwekkende auto zoals je hem beschrijft. Ook de RS zal zijn waarde behouden, daar is altijd wel een liefhebber voor te vinden. Verder zou ik Rufie toch eens vragen naar die RSR look, wat een beauty :shock: :!:

21 feb 2006 21:51

Carrera4s schreef:Let op, ik vind het prachtig, zo'n volledig gerestaureerd oudje en aanvr-aard ook de prijs ervan, maar heb dus wat moeite met de benaming "origineel" of "een echte" !


ik vind het redelijk grof om alle gerestaureerde auto's over dezelfde kam te scheren als Seinfield zijn VIN tag restoratie

er zijn maar weinig restauraties die op die manier gebeurd zijn, al was het maar dat het tering duur is

zelfs volledige strip nekkid en heropbouw is niet iets dat iemand zomaar doet...

de mijne bv, is gewoon gelast waar er roest was
wat niet los moest bleef er gewoon op
dus ganse vloer pan kaal , opgelapt , en body schutz er terug over. klaar.

motor is iets anders, die dingen moet je gewoon heropbouwen
wat versleten is , vervang je gewoon...

praktisch gezien weet ik dat er ooit nog weer es een oplap beurt zal volgen, want roest slaapt niet, en ik ben van plan er mee te rijden wanneer ik maar kan...

21 feb 2006 23:02

replica op basis van wat ? een '69T ? een 73S ? een backdate van een SC of een 3.2 ? Vind ik toch ook wel van belang voor de "waarde".

Blijf het wel belachelijk duur vinden, zowel de RS als de S. Voor dat geld geef ik pppaul gelijk : koop dan een 964RS.
Plaats een reactie