Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

22 feb 2006 19:41

Vandaag overleg gehad met Porsche Wittebrug.

In ieder geval zijn het geen versleten remblokken, want er zitten sensoren op die aangeven als de blokken te dun worden en ga je dat ook wel horen :| (metaal op metaal).

Ze vermoeden dat de schijven bij het in de garage zetten vochtig waren en daarom een soort aanslag achterlaten op de schijven.

Kan wel kloppen want toen ik zondag wilde wegrijden stonden de remmen enigszins vast (kunnen dus ook de voorremmen geweest zijn, stond niet op de handrem)

Advies gekregen om gewoon te gaan rijden en na een tijdje zou het weer moeten verdwijnen.

Zaterdag wordt het mooi weer, ga dan maar eens even een ritje maken naar het Oostvoornse meer (zag daar trouwens afgelopen zondag een mooie 964 staan, Forummer soms?) en kijken of een en ander veranderd. Gelijk weer een mooi excuus om weer eens een lekker stukje te gaan rijden. :drive: :D

22 feb 2006 22:26

hopen dat het weggaat,

ik heb zelf nooit meegemaakt dat dit verdwijnt.

maar 1 moet de eerste zijn!

22 feb 2006 22:34

ikoop dat ik de eerste ben :wink: Laat het later nog wel even weten.
In ieder geval bedankt voor je reactie :D

22 feb 2006 23:08

944 type2 schreef:hopen dat het weggaat,

ik heb zelf nooit meegemaakt dat dit verdwijnt.

maar 1 moet de eerste zijn!


:o Ben het met bovenstaande eens. Ik was de auto ook wel eens of rij in de regen....en dan plakken de remmen wel eens als ie een tijdje heeft stilgestaan, maar trillen in het stuur door de afzetting van aanslag :roll: :?: Nee....die ervaring kan ik niet met je delen. Maar goed, je merkt het vanzelf als het niet overgaat.

To be continued .... ben ik bang voor.

Roi

22 feb 2006 23:28

Tja Roi op basis van het advies ga ik eerst toch nog maar eens een tijdje rijden. Kan altijd nog tot wat drastischer maatregelen overgaan. :(

Het kan in ieder geval geen kwaad.

23 feb 2006 1:51

Do993tupperware schreef:Heerlijk toch dat trillen , moet je een keer de 993 GT2 ex-belcarauto , van mijn maatje meemaken , zolang dat koud is trilt hij als de ziekte
maar als de boel 1 keer warm is ( 6 pots AP tangen ) met giga-geventileerde schijven , dan is het fenomenaal :lol: :lol: en trilt ie ook niet meer


daar zitten waarschijnlijk 'floating' schijven op
die hebben ruimte om uit te zetten (juist om krom trekken te voorkomen) en zitten dus eigenlijk pas goed vast als ze warm zijn (dan zetten ze uit en komen ze 'klem' te zitten)

23 feb 2006 11:19

ruud964 schreef:Tja Roi op basis van het advies ga ik eerst toch nog maar eens een tijdje rijden. Kan altijd nog tot wat drastischer maatregelen overgaan. :(

Het kan in ieder geval geen kwaad.



ik denk aleen dat de aanzetting of (roest) op de schijven zo weg moet (kunnen) zijn.
snelweg op,120,afrit,remmen klaar daar hoe je niet een tijdje voor te rijden.


robert

23 feb 2006 20:05

rob964.c4 schreef:
ik denk aleen dat de aanzetting of (roest) op de schijven zo weg moet (kunnen) zijn.
snelweg op,120,afrit,remmen klaar daar hoe je niet een tijdje voor te rijden.


robert


Ben ik wel met je eens, maar heb er geen moeite mee om een lekker stukje te rijden :drive: :mrgreen:

23 feb 2006 20:43

ruud964 schreef:Vandaag overleg gehad met Porsche Wittebrug .....

:shock: Tevreden :?: :roll:

23 feb 2006 21:27

EriC4C schreef: :shock: Tevreden :?: :roll:


Je bedoeld tevreden met de uitleg van de Po. Specialist :twisted: :twisted: :D :?: Weet ik nog niet, ga Zaterdag een lekker stuk rijden, merk dan gauw genoeg of het inderdaad aanslag was en anders ga ik nog eens praten met de "Specialist". :bang:

26 feb 2006 20:52

Zaterdag en vandaag een lekker stuk wezen rijden. Gevoelsmatig lijkt het alsof de schokken bij het remmen in het stuur wat minder zijn geworden. Voel ze nu eigenlijk meer bij hogere snelheid als bij een lagere snelheid. :? :? :? .

Zoals jullie dachten zal het waanrschijnlijk toch te maken hebben met de schijven. Het is voor mij nog niet erg storend, dus kijk het nog even aan. Van het voorjaar mag ze weer een beurt hebben, laat er dan even naar kijken.

15 maart 2006 21:50

Nou heren, ben weer een paar 100 km verder en geloof het of niet maar het schokken in het stuur bij remmen is bijna weg. Op lage snelheid voel ik niets meer, slechts nog heel lichtjes op hoge snelheid.

Kan het volgens mij toch geen kromme schijven zijn, wat dat is volgens mij blijvend. Heeft het waarschijnlijk toch te maken gehad met het feit dat de remmen tijdelijk vast hebben gestaan op de schijven (toen ze vochtig waren)

Zou Wittebrug dan toch een keer gelijk hebben Eric :roll: :roll: :D

15 maart 2006 22:04

:roll: :shock: :roll:



maar ben wel blij voor je dat het minder word en hopelijk is het straks weg,


robert

15 maart 2006 22:16

rob964.c4 schreef::roll: :shock: :roll:



maar ben wel blij voor je dat het minder word en hopelijk is het straks weg,


robert


Ik snap je reactie, :res: was er zelf ook bang voor dat de schijven het probleem waren (alhoewel ik geen gekke dingen had uitgehaald).

15 maart 2006 22:29

Na het wassen rij ik ook meestal een klein stukje heen en weer en rem dan wat, maar de volgende morgen zitten de blokken dan toch heel vaak vast. Moet je echt wel even beetje 'gas' geven om ze los te krijgen.

Voelt misschien niet zo lekker aan maar is geen punt. Je kunt de afdruk van het remblok gewoon herkennen op de remschijf :idea:
De vlekken/randen die zo onstaan op de schijf geven dit schokkkende gevoel bij licht remmen. Bij steviger remmen - en dus meestal hogere snelheid - voel je het niet maar is het er ook.
'Schoonremmen' die schijven want anders raak je het niet kwijt. Gewoon vanaf iets van 120 terug naar 80 met wel wat stevig trappen(achter je kijken eerst 8) ), en uiteraard zonder dat de banden piepen.



Het gaat dus beslist niet over de handrem, die zit verstopt in de trommel in het hart van de schijf.

18 maart 2006 16:48

ruud964 schreef:Zou Wittebrug dan toch een keer gelijk hebben Eric :roll: :roll: :D

Ongetwijfeld ooit, want anders zouden ze het niet zolang volhouden hè ;), maar daar ging het me niet om.


ruud964 schreef:In ieder geval zijn het geen versleten remblokken, want er zitten sensoren op die aangeven als de blokken te dun worden en ga je dat ook wel horen :| (metaal op metaal).

Ze vermoeden dat de schijven bij het in de garage zetten vochtig waren en daarom een soort aanslag achterlaten op de schijven.

Advies gekregen om gewoon te gaan rijden en na een tijdje zou het weer moeten verdwijnen.

In vele bumpers zitten ook sensoren die aangeven dat je ergens te dichtbij komt en ga je dat ook wel horen :| (kunststof/blik tegen iets anders). :roll: :wink:

Je gaat naar de dealer met een klacht/probleem (m.b.t. de remmen :!: ) :arrow: ze vermoeden slechts iets (kunnen dus blijkbaar niet analyseren wat het is) en geven het advies om gewoon te gaan rijden en maar te zien wat er gebeurd. :bang:

18 maart 2006 20:34

EriC4C schreef:Je gaat naar de dealer met een klacht/probleem (m.b.t. de remmen :!: ) :arrow: ze vermoeden slechts iets (kunnen dus blijkbaar niet analyseren wat het is) en geven het advies om gewoon te gaan rijden en maar te zien wat er gebeurd. :bang:


Ha Eric, ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Ik heb tot op heden ook geen erg goed gevoel hoe ze problemen aanpakken. Zoals je weet heb ik op een ander forum me hier al voorzichtig over uitgelaten. Maar ik wil het nou ook weer niet aan de grote klok hangen. :res:

Moet wel zeggen dat ik blij was dat ik niet gelijk met de schijven ben gaan rommelen. Ondanks de meningen van de meerderheid (waarvoor tevens :res: ) Overigens was het denk voor Wittebrug ook makkelijk geweest om de schijven te vervangen etc., etc.. :wink: Sjonge nu lijkt het net dat ik ze zit te verdedigen. :?

De garantie is in ieder geval verlopen, kan me in ieder geval altijd oriënteren of er een 'specialist' in de buurt zit.

Suggesties :?: :?: :?:

18 maart 2006 20:58

ruud964 schreef:Overigens was het denk voor Wittebrug ook makkelijk geweest om de schijven te vervangen etc., etc.. :wink: Sjonge nu lijkt het net dat ik ze zit te verdedigen. :?

Het is inderdaad ook (bijna) nooit goed hè. ;)

19 maart 2006 8:55

ruud964 schreef:Overigens was het denk voor Wittebrug ook makkelijk geweest om de schijven te vervangen etc., etc.. :wink:


Het verhaal even samenvattend:
Je hebt een probleem, gaat naar de dealer, die geeft blijkbaar na een analyse het juiste antwoord, en het probleem is verholpen. Lijkt me een goed verhaal. :idea: :!:

Ff schijven vervangen kost nogal wat, je meent toch niet dat ze dit als service hadden moeten doen nu blijkt dat het probleem te verhelpen is zoals je beschreven hebt :?: Wellicht was dit een latere stap geweest ofzo.

Ben blij voor je dat jouw Porsche het weer goed doet, kan me voorstellen dat het geen lekker gevoel was. :)

19 maart 2006 10:04

trillende remmen, door kromme schijven is vaak een komend en gaand probleem dat zowel bij oudere als splinternieuwe schijven optreedt en daardoor vaak geen peil op te trekken, ik heb er met mijn M5 ook last van, maar alleen bij lichtjes remmen.

Zou er rustig en beetje mee doorrijden totdat het echt onhoudbaar wordt...

19 maart 2006 11:10

Maxfli schreef:Het verhaal even samenvattend .....

Begrijpend lezen is (hier) inderdaad vaak een probleem. :roll:
Plaats een reactie