22 feb 2006 17:38
22 feb 2006 17:41
22 feb 2006 17:42
ECT schreef:Kijk eens even onder dit threadje. Porsche Gemballa 997 Biturbo GT 500.
500 paardjes die onder je kont staan te trappelen:![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=7733
22 feb 2006 18:27
22 feb 2006 19:29
22 feb 2006 20:58
markk schreef:Porsche is eigenlijk tegenwoordig dus helemaal niet zo'n goede motorenbouwer. Ferrari, Maserati, BMW, Honda, etc. halen gewoon meer pk's uit een blok en zijn vaak betrouwbaarder (met name BMW/Honda). Triest maar waar.
Kijk je naar versnellingsbak techniek idem dito. Ferrari, Maseratie, BMW, e.d. zijn al veel verder met sequentiele (flipper) bakken. Porsche moet nog komen met een goede DSG bak
Mark.
22 feb 2006 21:07
22 feb 2006 21:16
911-lover schreef: Ik wil de eerste S2000nog zien die ondanks ECHT mee gereden te hebben +300.000km op de teller zal hebben gezwegen .
23 feb 2006 1:03
23 feb 2006 11:08
ingo schreef:Misschien een stomme vraag (maar ik heb ooit ergens gehoord dat die niet bestaan)...
Komt die gt3 er met van die mooie striping, gebaseerd op de 2.7 RS, of was dat alleen bij de 996 GT3RS?? Dan lijktie me dr namelijk nóg mooier uit te gaan zien...
meteen nog maar even 200 jaar doorsparen dan maar...
23 feb 2006 11:12
23 feb 2006 13:21
23 feb 2006 13:41
23 feb 2006 13:43
Jort schreef:
PK's zijn allesbehalve nietszeggend.
23 feb 2006 13:51
23 feb 2006 13:52
23 feb 2006 13:53
Devils son schreef:Power sells cars, torque wins races...
23 feb 2006 13:57
23 feb 2006 13:59
Jort schreef:Devils son schreef:Power sells cars, torque wins races...
Omgekeerd. De amerikanen trappen er elke keer weer in
23 feb 2006 14:14
Jort schreef:
Omgekeerd. De amerikanen trappen er elke keer weer in
23 feb 2006 14:28
Devils son schreef:Nee, de quote is zoals hij is (althans: de volgorde).
23 feb 2006 14:28
23 feb 2006 14:44
EvR schreef:
ByTheWay:
Devils son
PorscheForum Junkie![]()
Gefeliciteerd![]()
, het kon niet uitblijven
23 feb 2006 14:51
Jort schreef:
De quote klinkt leuk maar de waarheid is niet genuanceerder. Horsepower is king, tenzij je te lui bent om te schakelen.
23 feb 2006 15:09
Devils son schreef:Ten eerste is een pk niets anders als koppel * toerental / X (even kwijt wat X ook alweer was).
Wat je dus moet doen om zo snel mogelijk te zijn is zorgen dat in de te gebruiken toerenband het koppel zo hoog mogelijk moet zijn.
Koppel is met name belangrijk om massatraagheid te overwinnen, vermogen met name om luchtweerstand te overwinnen. Anders gezegd: koppel is heel belangrijk bij lagere snelheden, vermogen is juist heel belangrijk bij hogere snelheden.
Het is dus wel wat genuanceerder.