Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Electrische spoiler op een 3.2

Heiligschennis, niet doen dus
34
81%
Kan prima
8
19%
 
Totaal aantal stemmen : 42

01 maart 2006 11:53

JanH schreef:Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de 964 maar mijn budgetaire voorkeur naar de 3.2, mede ook door de onderhoudskosten die men mij heeft laten zien (beurt scheelde al snel E 200,-)


JanH schreef:Het is niet alleen die 200 E, alles aan een 964 is duurder. Ik snap wel dat je af en toe een reparatie nodig kan hebben die duurder is, maar dat is niet iets wat ieder jaar terugkeert. Mijn budget voor een auto is ong 24000, daar moesten 4000 af voor onvoorziene kosten en hou je 20000 over, dus daar moet een mooie (goede) 3.2 voor te scoren zijn, zonder al teveel bijzaak. Want als we gaan redeneren van: "wat maakt E 200,- nou uit" en "spaar door" kunnen we nog wel even doorgaan, hebben we allemaal een 997 (bij wijze van spreken)


Vooruit, dan nuanceren we het toch maar.
Als je een 964 liever rijdt dan een 3.2, dan moet je je niet van de aankoop van een 964 laten weerhouden door de hogere onderhoudskosten van een 964. Want, de eventueel lagere onderhoudskosten e.d. van een 3.2 zijn slechts een klein zekerheidje tegenover de grote onzekerheden en verplichtingen die je aangaat bij de aanschaf van welke van de twee ook. Denk aan MRB, verzekering, brandstof, afschrijving en al het onderhoud (dus niet alleen een reguliere beurt, maar ook koppelingsplaat, banden, enz. ) voor een totaalplaatje van de kosten en kijk dan hoe belangrijk een mogelijke kleine besparing van 200 pleuri op dat geheel is. Nog afgezien van het feit dat een 3.2 de duurste koppeling heeft. En dan nog de onzekere zaken, dynamo'tje, accu, je kent dat wel....
En ik blijf ook van mening dat als bij de keuze van een 3.2 versus een 964 het onderhoud voor jou doorslaggevend is, dat je dan beter geen Porsche kan gaan rijden, want soms is het gewoon net alsof je geld in het water gooit, en daar moet je wel tegen kunnen. En als je je druk maakt over onder meer de tweehonderd pleuri, gaat dat niet goed komen.

01 maart 2006 11:54

Devils son schreef:Je vergeet voor het gemak dat een 3.2 weer een paar jaartjes ouder is dan een 964. Het verschil in onderhoudskosten kan m.i. nooit doorslaggevend zijn.


Ouder, maar IMO ook sterker .... ergo een late 3.2 vs een vroege 3.6 :idea:

Onderhoudskosten kunnen natuurlijk wel doorslaggevend zijn (wij hebben tenslotte geen beslissingsbevoegdheid over een ander z'n portemonee) ... behalve als men ervoor kiest om de Porsche niet hobbie-matig maar als dagelijks vervoer te gaan rijden.

01 maart 2006 12:00

Olaf schreef:Onderhoudskosten kunnen natuurlijk wel doorslaggevend zijn (wij hebben tenslotte geen beslissingsbevoegdheid over een ander z'n portemonee) ... behalve als men ervoor kiest om de Porsche niet hobbie-matig maar als dagelijks vervoer te gaan rijden.

Kanttekeningetjes:

1.
Er wordt juist niet v.w.b. het onderhoud in de portemonnee gekeken, er wordt juist wel gezegd dat het onderhoud voor de keuze gezien het totaalplaatje van de financiën weinig gewicht in de schaal hoort te leggen.

2.
Je bedoelt dat het onderhoud juist wel bij dagelijks vervoer van belang is?

01 maart 2006 12:05

Ik kan me goed voorstellen dat je om onderhoudsredenen twijfelt, heb ik zelf ook even gedaan en er zijn niet voor niets hele gedichten over dit onderwerp te vinden op dit forum.
Ik denk persoonlijk dat het erg meevalt, natuurlijk is het mogelijk om onderdelen te vinden die duurder zijn op de 964 dan op de 3.2. Ik heb tot nu toe echter de ervaring met rekeningen dat de kosten van de onderdelen wel meevallen, het zijn de uurtarieven die het hem doen. En dan is de specialist waar ik heen ga daar nog vreselijk schappelijk in!

01 maart 2006 12:08

Met het door jouw gegeven budget moet het allebei wel te realiseren zijn. In dat geval blijft het neerkomen op je persoonlijke voorkeur. Zoals al vaker hier is gemeld kan je veel voorkomen met een AKK, maar geeft dat geen garanties. Het is iig goed om die 4000 (of iets in die orde) aan de kant te leggen voor onvoorziene zaken.

01 maart 2006 12:16

En ik maar denken dat dit topic erover ging of je nu wel of niet een elektrische spoiler op een 3.2 kan zetten :wink: :lol:

01 maart 2006 12:18

Double G schreef:En ik maar denken dat dit topic erover ging of je nu wel of niet een elektrische spoiler op een 3.2 kan zetten :wink: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

01 maart 2006 12:30

JanH schreef:Het is niet alleen die 200 E, alles aan een 964 is duurder. Ik snap wel dat je af en toe een reparatie nodig kan hebben die duurder is, maar dat is niet iets wat ieder jaar terugkeert. Mijn budget voor een auto is ong 24000, daar moesten 4000 af voor onvoorziene kosten en hou je 20000 over, dus daar moet een mooie (goede) 3.2 voor te scoren zijn, zonder al teveel bijzaak. Want als we gaan redeneren van: "wat maakt E 200,- nou uit" en "spaar door" kunnen we nog wel even doorgaan, hebben we allemaal een 997 (bij wijze van spreken)

Nogmaals no hard feelings op de reply's, maar ik denk dat mijn (bovenstaande) kostenplaatje aardig klopt toch zo?

Ciao!

Jan



Je hebt wel gelijk.....

Dus het gaat een mooie 3.2 worden ?

01 maart 2006 12:48

Nicolò schreef:2.
Je bedoelt dat het onderhoud juist wel bij dagelijks vervoer van belang is?


.... nope ..

Onderhoud is sowieso belangrijk ... maar bij het hobbiematig rijden van een Porsche vallen deze kosten per jaar IMO een stuk lager uit dan wanneer men een Porsche als dagelijks vervoer heeft ... en als er dan geen ruimte meer is voor fatsoenlijk onderhoud .... :idea:

zegge 7500 km max per jaar tegen ongeveer 25000 km per jaar 8)

01 maart 2006 12:49

Double G schreef:En ik maar denken dat dit topic erover ging of je nu wel of niet een elektrische spoiler op een 3.2 kan zetten :wink: :lol:


Je hebt helemaal gelijk...wil de titel wel veranderen in ; "rijd een 964 nu echt zoveel duurder dan een 3.2"... :wink: ...maar ik doe 't niet :twisted: ...blijven jullie hem maar overtuigen van een 964...hij koopt tóch een 3.2...of mss wel helemaal geen P meer... 8)

01 maart 2006 13:02

Natuurlijk de 3.2 doen.... De vormen, en alles ;)... *geweldig*...

Onderhoud kan bij beide "goedkoop" zijn en "duur" zijn... Als je pech hebt, betaal je de hoofdprijs voor een beurtje... Dat kan bij een 3.2 net zo goed als bij een 964... Voor elk verhaal van iemand die al jaren niks aan zijn auto heeft, is er een verhaal van iemand die de pineut was.... :cheesy:

Gewoon proberen, lukt het niet, het verlies slikken en je hebt WEL een Porsche gereden :cheesy:

01 maart 2006 13:13

Levendig draadje aan het worden dit! HELAAS niet over het oorspronkelijke onderwerp ;) maar daar heb ik zelf ook aan meegewerkt.

Ik las net mijn eigen commentaar terug en misschien lijkt een 3.2 nu een keuze om verkeerde redenen, maar er is echt goed over nagedacht. Voor het geld wat ik te besteden heb koop je een betere 3.2 dan een 964 > onderhoud niet meegerekend. Overigens moet de auto wel het enige voertuig worden, dus meer onderhoud. Zag ook ergens een reply over bezinekosten> dit is het probleem niet, was een reactie op iemand die geld in aantal malen tanken omzetten, dus ik dacht "ik doe ook mee" ;)

Maar al met al vind ik het best vermakelijk om te lezen!

Ciao!

Jan

01 maart 2006 13:17

@JanH ; geef ons een onderwerp...en wij zullen het wel over iets anders hebben... :twisted: :lol:

01 maart 2006 13:36

als ik het goed begrijp ga je de auto dus dagelijks gebruiken? Dan ging ik toch echt voor de 964, meer conford en luxe en niet te vergeten stuurbekrachtigging. En voor 20000 euro wordt er genoeg aangeboden.

Andere vraag heb je al in beide p 's gereden?

01 maart 2006 13:46

Nog niet nee, wil eigenlijk pas rijden als ik de auto van plan ben te gaan kopen, verkeerde instelling? Anders heb ik het gevoel zo'n testpiloot te zijn, zo van "ja niet dat ik die auto wil, maar wil er eens in rijden"
(in auto's van vrienden wel overigens, maar dat zijn resp boxster, Cayenne en 996 dus geen vergelijkingsmateriaal helaas)


En een 964 van 20 000? Dan heeft deze waarschijnlijk heel veel kilometers meer. Stuurbekrachtiging kom ik wel overheen, airco zit ook in een 3.2 toch?

(voel dat we weer offtopic gaan :lol: )

01 maart 2006 13:50

Ga er eerst eens in rijden! Het is serieus een behoorlijk verschil.
Het is niet meer dan normaal dat je een keer in de auto wil rijden, als jij serieus bent over een eventuele aanschaf dan zou ik van de huidige eigenaar ook verwachten dat hij serieus is en begrijpt dat een van de dingen die meespelen in het maken van een keuze het rijgedrag van beide auto's is.
Misschien wel het petje thuis laten bij proefrijden :)

01 maart 2006 14:04

Ga eerst maar eens wat proefritjes maken! Leuk om te doen, en je zult duidelijk het verschil merken tussen de 2. En stuurbekrachtigging zou ik belangrijker vinden dan airco. En jij denkt dus dat waneer je een 964 koopt voor 20000 dat hij meer km heeft gelopen dan een 3.2? :roll: Ga is opzoek en ga er verschillende bekijken en/of proefrijden.
Weet zeker dat je dan pas een goede keuze kunt maken.

Ga naar een dealer die zowel een 964 als en 3.2 heeft staan en leg uit wat je wil en zoekt. Deze kan je dan tijdens de proefrit voorzien van nuttige informatie. :idea:

01 maart 2006 14:53

JanH schreef:...airco zit ook in een 3.2 toch?

Zelden hoor ik iets positiefs over airco in een 3.2 :roll:

01 maart 2006 14:56

JanH schreef:Voor het geld wat ik te besteden heb koop je een betere 3.2 dan een 964 > onderhoud niet meegerekend.


Dat is in het algemeen onjuist. Voor een echt goede 3.2 betaal je net zoveel als voor een echt goede vroege 964, zo niet zelfs meer...

01 maart 2006 16:40

JanH schreef:Levendig draadje aan het worden dit! HELAAS niet over het oorspronkelijke onderwerp ;) maar daar heb ik zelf ook aan meegewerkt.

:shock:
EriC4C in het prille begin van dit topic schreef:
JanH schreef:Nu komt mijn vraag: de 964 heeft een electrische spoiler, is deze ook (met enige handigheid) op een 3.2 te maken? Of is dit een zogehete mission: impossible? Als dit kan ben ik namelijk definitief om (het zijn de kleine dingen die een mens gelukkig kan maken ;) )

Ja, dat kan is in de praktijk bewezen :arrow: PB Hans 3.2 even. :salut:

:roll:

01 maart 2006 16:49

EriC4C schreef:
EriC4C schreef: in het prille begin van dit topic']Ja, dat kan is in de praktijk bewezen :arrow: PB Hans 3.2 even. :salut:

:roll:


Ach ... er zijn er nog legio die niet weten dat je wel OP DE ORANJE LETTERTJES DUBBEL KAN KLIKKEN :wink:

Afbeelding

01 maart 2006 18:56

paSCal schreef:Natuurlijk de 3.2 doen.... De vormen, en alles ;)... *geweldig*...

Onderhoud kan bij beide "goedkoop" zijn en "duur" zijn... Als je pech hebt, betaal je de hoofdprijs voor een beurtje... Dat kan bij een 3.2 net zo goed als bij een 964... Voor elk verhaal van iemand die al jaren niks aan zijn auto heeft, is er een verhaal van iemand die de pineut was.... :cheesy:



Je slaat de spijker op zijn kop. :wink: (maaru beter een 964 he) :lol:

02 maart 2006 0:12

JanH schreef:wil eigenlijk pas rijden als ik de auto van plan ben te gaan kopen, verkeerde instelling?

Je instelling naar de verkoper toe is zeker niet verkeerd.

Zelf heb ik het gevoel dat een proefrit met een auto waar je lang naar gezocht hebt, je bijna dwingt tot aankoop.
Op deze manier zul je dus niet veel rijervaring opdoen.

Misschien is Porschehoppen op een forumritje een goed begin om indrukken in de verschillende types op te doen.
Ook al zul je zelf waarschijnlijk niet (veel) mogen sturen, je krijgt altijd veel gebruikerservaringen.

Val in ieder geval niet voor de eerste de beste auto.
Op een gegeven moment kom je toch wel de Porsche tegen waar je het gevoel bij hebt dat die helemaal naar je zin is.
Heb geduld en geniet van het zoeken en afwegen!

En wat betreft die 964achterspoiler op een 3.2:
Het is een kwestie van smaak maar het zal het waardebehoud van de auto geen goed doen => in ieder geval de originele motorkap bewaren zodat je (of de toekomstige eigenaar) altijd kunt terugbouwen naar origineel.

02 maart 2006 0:19

Olaf schreef:
EriC4C schreef:
EriC4C schreef: in het prille begin van dit topic']Ja, dat kan is in de praktijk bewezen :arrow: PB Hans 3.2 even. :salut:

:roll:


Ach ... er zijn er nog legio die niet weten dat je wel OP DE ORANJE LETTERTJES DUBBEL KAN KLIKKEN :wink:

Toevallig heb ik toen gelijk ge-pb-t naar Hans! Alleen nog niks terug!

05 maart 2006 22:25

Jan,

ben zelf ook geen liefhebber van die groooootttteee lelijkeee spoiler (dit levert vast weer reacties op) en heb dus ook een platte 3.2

Jouw idee voor een 964 spoiler is zo gek nog niet. Is er nou niemend die al ervaring heeft met een om-/ opbouw. past die spoiler er zo in of moet je de hele motorkap wisselen?
Plaats een reactie