Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
02 maart 2006 23:45
Harley schreef:NOOIT je dak open doen onder de 7 graden btw.
Bij de 996 zit een pasje van Porsche, waarop staat dat ze adviseren om hem niet onder de nul graden te openen!
Ik kan mij voorstellen dat dit ook voor de Boxster geldt....
03 maart 2006 0:23
Mijn referentie is het plastic ruitje van de MX5, dat ging fout bij 7 graden. Misschien dat het ruitje van de Boxster en 996 wat lagere temperaturen kan hebben, maar ik zou zeggen, 'waarom het risico lopen'.
03 maart 2006 9:14
Ik ben het eens met de eerder gegeven feedback.
Wanneer je geen beschadigingen wilt is uitstappen en het ruitje vouwen het enige alternatief.
Het staat niet echt cool maar het geeft anderen wel de tijd om de Porsche beter te aanschouwen.
03 maart 2006 9:59
Jongens,
Ik kan me er niet druk om maken... Wat maakt het nou uit hoe "het lijkt" voor de buitenwereld? Daar heb je je Porsche toch ook niet voor
2 Boxsters geleden had ik een SLK, daar ging het dak he-le-maal automatisch. Wil ik weer terug? Klares Nein! Ik neem deze kleine "inconvenience" gewoon voor lief
Veel Boxster plezier!
Grtz. Max
03 maart 2006 10:04
Helemaal gelijk heb je.
Ik ga wel eens kijken wat het glazen raampje kost. Voor het geval dat....
03 maart 2006 10:13
Ik had bijna een S gekocht die een nieuw dak gekregen had, met een glazenachterruit. Dat was ook een 2001-er. Achterruit wordt dus wel heel erg smal met het originele kapframe. Ziet er mooi uit, zicht naar achteren is dus wel minder.
Overigens had 'ie geen Litronics, geen PSM en een Metrolpolblauw interieur

. Was wel Artic aan buitenzijde

. Is 'm niet geworden.
Grtz. Max
Laatst bijgewerkt door
boxi op 03 maart 2006 10:29, in totaal 1 keer bewerkt.
03 maart 2006 10:21
vroeger...
Toen ik nog een Boxster had hielp ik het ruitje niet en dacht daar zullen ze wel over nagedacht hebben, en dat klopte. 4,5 jaar lang gewoon dakje open en dicht en het ruitje herstelde zichzelf. Echt waar de vouw was na een warme dag weer verdwenen. (zelfdenkend plastic ??)
Alleen in de winter als ik de hardtop monteerde hielp ik het ruitje en deed z'n doekje erover.
Nog een voordeel, gaat het ruitje dan toch kapot heb je toch een reden om alsnog een glazen ruitje kopen.
03 maart 2006 10:43
Fijn al die antwoorden met meningen over wat stoer is en wat niet, wat de buitenwereld denkt en hoe belangrijk dat is..................vraag was echter of iemand een eventuele oplossing heeft, anders dan het vervangen van dak of ruit? Bijvoorbeeld opwarmen met föhn, strijkijzer o.i.d.?
Overigens fijn van Porsche dat ze dit probleem er ff bij vermelden....
Anyways, alle praktische ervaring is welkom!
03 maart 2006 10:54
Ik denk dat je zelf het antwoord al hebt gegeven....
Opwarmen waarmee dan ook zou ik absoluut niet doen, het ruitje is van een hele zachte kunststof die vrij kwetsbaar is.
03 maart 2006 11:33
Rob Herfst schreef:Harley schreef:NOOIT je dak open doen onder de 7 graden btw.
Bij de 996 zit een pasje van Porsche, waarop staat dat ze adviseren om hem niet onder de nul graden te openen!
Ik kan mij voorstellen dat dit ook voor de Boxster geldt....

Klopt, geldt officieel ook voor een 964. Bedenk echter wel dat het plastiek veroudert en dus uithardt

. Zelf houd ik 10 °C aan
(en je kent mijn motto
), zeker sinds de ervaring van iemand anders met een 964 waarbij het achterruitje scheurde tijdens het openen van de kap terwijl het ruim boven 0 °C was

Maultier:
sir marco schreef:..... het ruitje herstelde zichzelf. Echt waar de vouw was na een warme dag weer verdwenen .....
Ook mijn ervaring.
03 maart 2006 12:16
@EriC4C: dat biedt hoop. Ik ga mischien toch maar eens aan de slag met een föhn....om warme dag na te bootsen

of geduld hebben tot het eindelijk weer eens lekker warm wordt hier!
Zal er nog een nachtje over slapen.
03 maart 2006 16:47
Ik heb van deze week een hardtop.
Hoe "behandelen" jullie de softtop als deze voor langere tijd opgevouwen is
Ik denk nl dat het "schadelijk" is als het stof van de kap gaat schuren over elkaar (dan krijg je van die slijtplekken).
03 maart 2006 21:57
Ruit een duwtje nodig bij het inklappen ?
Aan de binnenkant een zuignap op het ruitje zetten; touwtje er aan binden, kun je het van achter je stuur naar binnen trekken....
03 maart 2006 23:08
Het artikel over de oude kap met plastic ruitje vervangen door een nieuwe kap met (kleiner) glazen ruitje is te vinden in 911 & Porsche World van 2005 oktober pp. 50-53. Zou een DHZ klus kunnen zijn volgens de beschrijving (tuuuuurlijk

). Met behoud van de oude/originele kapconstructie. Voor ongeveer 750 Britse Ponden ex. BTW bij
http://www.jasmine-motorsport.co.uk. Hun website vermeld er gek genoeg alleen niets over...
04 maart 2006 0:19
Anton schreef:Het artikel over de oude kap met plastic ruitje vervangen door een nieuwe kap met (kleiner) glazen ruitje .....
Echt waar
Eerder in dit topic
04 maart 2006 1:27
Ik heb trouwens nog wel een andere tip voor het ruitje wat niet de issue is, maar dat geeft niet:
Wanneer het ruitje niet meer zo doorzichtig meer is, kun je een speciale polijstpasta kopen voor het ruitje, effe poetsen...en dan istie weer helemaal helder.
Gr Rescue911 (weer wat ruitjes gered)
04 maart 2006 11:22
EriC4C schreef:Anton schreef:Het artikel over de oude kap met plastic ruitje vervangen door een nieuwe kap met (kleiner) glazen ruitje .....
Echt waar
Eerder in dit topic

Oeps...
04 maart 2006 12:45
Rescue911 schreef:Ik heb trouwens nog wel een andere tip voor het ruitje wat niet de issue is, maar dat geeft niet:
Wanneer het ruitje niet meer zo doorzichtig meer is, kun je een speciale polijstpasta kopen voor het ruitje, effe poetsen...en dan istie weer helemaal helder.
Gr Rescue911 (weer wat ruitjes gered)
Zoals bv. Poly Glasscheiben.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.