04 maart 2006 18:54
04 maart 2006 19:01
04 maart 2006 19:10
Jurgen schreef:Als ik hier een foto van één van jullie in een string zie , fl#kker ik 'm d'r gelijk af......ik zit hier voor m'n lol...
![]()
04 maart 2006 19:21
thijzer schreef:Niks ervan. Als ik een mechaniker vraag om mijn koppeling te verwisselen met een exemplaar dat ik al heb, dan heeft 'ie dat maar te doen. Ik huur hem gedurende een bepaalde tijdsduur in en dan bepaal ik wat hij doet. Al laat ik hem een uur op een stoel zitten, als het betaald wordt moet het goed zijn.
Verkoop van onderdelen is een nevenactiviteit voor een garage. Voorraad is veelal duur en de marge op de materialen dekt die kosten. Daarnaast kan een garage geen garantie op een reparatie geven zolang de onderdelen niet van hunzelf zijn.
Ik heb in mijn vrije uren een installatiebedrijf. Regelmatig word ik gevraagd om een Gamma lamp op te hangen of iets in die geest. Dat wil ik wel doen, maar dan is het resultaat niet gegarandeerd en doe ik het met tegenzin. Bovendien, als ik bij mijn leverancier een soortgelijk artikel haal met een betere kwaliteit, dan is de prijs doorgaans lager dan bij de Gamma en kan ik alsnog een fatsoenlijke prijs maken.
Om kort te gaan: spreek met een garage af dat je een mechaniker afhuurt voor werkzaamheden aan de koppeling en verwacht dan geen garantie. Als je goedkoper uit wilt zijn dan een standaard koppeling vervanging, dan zul je dat aan de garage moeten uitleggen. Het blijft lastig maar als consument heb je wel wat te eisen en zeker om niet opgelicht te worden. Geen wonder ook dat meer en meer mensen zelf sleutelen of naar een "beun" gaan.
04 maart 2006 20:36
thijzer schreef:Niks ervan. Als ik een mechaniker vraag om mijn koppeling te verwisselen met een exemplaar dat ik al heb, dan heeft 'ie dat maar te doen.
04 maart 2006 21:56
horn schreef:Voor de anderen...heb hier in de plaats van een lelijke vent in een string, Horn's buurmeisje maar neergezet......gr Jurgen
04 maart 2006 22:01
04 maart 2006 22:02
04 maart 2006 22:04
thijzer schreef:Nou, de essentie ontgaat de rest blijkbaar even. Mijn punt is: als ik een mechaniker inhuur, dan maakt het toch geen hol uit wat hij doet, als het in alle redelijkheid is? Het is natuurlijk fijn om extra te kunnen verdienen, maar als de mechaniker om opdrachten verlegen zit, zal hij toch moeten?
04 maart 2006 22:06
Renntech schreef:PS. @ thor: kom maar met die drukgroep, zetten we er wel in voor jou tegen de normale vergoeding voor de gemaakte uren.
04 maart 2006 22:08
Rolf schreef:Renntech schreef:PS. @ thor: kom maar met die drukgroep, zetten we er wel in voor jou tegen de normale vergoeding voor de gemaakte uren.
Kijk, dit is nou weer eens een generues gebaar. Eigenlijk moet dit het Renntech Porsche Forum heten![]()
Alhoewel ik nog geen ervaring heb met de normale urenvergoeding van Erwin, maar onderdelen leveren doet-ie in ieder geval prima.
04 maart 2006 23:54
05 maart 2006 0:05
horn, eigenwijs als hij is schreef:
05 maart 2006 1:05
thijzer schreef:Amay Horn, je ziet er wel pikant uit in dat geile rode stringetje! Nieuwe bril?
05 maart 2006 12:36
thijzer schreef:Amay Horn, je ziet er wel pikant uit in dat geile rode stringetje! Nieuwe bril?
05 maart 2006 12:46
05 maart 2006 22:08
Eerdere ervaringen:
Berlare (naam ontsnapt me)
Begint te rekenen vanaf € 500, wat je ook komt doen.
Vindt dat je voor werk aan een Porsche veel moet betalen.
05 maart 2006 22:20
Gizmo schreef:Het zou niet uit mogen maken of jij je spullen meeneemt.
05 maart 2006 22:45
05 maart 2006 22:57
ppp 356 schreef:Vraagje![]()
Waar is Thor
05 maart 2006 23:08
Renntech schreef::mrgreen:
PS. @ thor: kom maar met die drukgroep, zetten we er wel in voor jou tegen de normale vergoeding voor de gemaakte uren.
05 maart 2006 23:12
Thor schreef: Het is hier ook een gewoonte dat tijdens de kermisweek, de thuis gemaakte vlaaien bij de bakker in de oven gebakken worden ...
05 maart 2006 23:15
Thor schreef:Renntech schreef::mrgreen:
PS. @ thor: kom maar met die drukgroep, zetten we er wel in voor jou tegen de normale vergoeding voor de gemaakte uren.
Renntech, een prachtig aanbod maar wel op ongeveer 290 km van mijn deur. Zoals de 944 nu klinkt ben ik al tevreden dat hij tot aan een garage geraakt is. We hadden een mechanieker gevonden, maar die zag er zich plots geen baas meer over en heeft de 944 dan maar naar een bevriende garage gedaan, waar hij nu sinds donderdag buitenstaat.
Iemand opperde dat je een varken ook niet mag/kan meenemen naar de slager om te laten versnijden ... inderdaad niet ... in onze buurt komt de slager aan huis je varken versnijden ! Het is hier ook een gewoonte dat tijdens de kermisweek, de thuis gemaakte vlaaien bij de bakker in de oven gebakken worden ...
Mij gaat het vooral over het principe dat onze mechaniekers eisen dat je stukken zoveel mogelijk kosten, zij krijgen immers een percentje, en geen vast bedrag. Dus hoe meer het je kost, hoe meer zij verdienen.
Als mijn mechanieker identiek dezelfde kit, kan leveren aan een concurrerende prijs (mag zelfs iets meer zijn), mag hij onmiddellijk bestellen van mij. Maar oh nee, we willen het onderste uit de kan halen !
Als een mechanieker zijn 30% kan meepikken op een kit van € 400 of eentje van € 1000, dan weet je toch welke hij zal kiezen.
Maar waar zit de consument in dit verhaal ?
Ondertussen heb ik redelijk wat ervaring met Amerikaanse en Engelse shops en moet ik zeggen dat ze je daar werkelijk tonen dat ze tevreden zijn dat je klant bij hen bent ... In België daarentegen laten ze je duidelijk weten dat je content mag zijn, klant te mogen zijn !
06 maart 2006 1:05
Nicolò schreef:[
Eskimo's delen zelfs de vrouwen!
06 maart 2006 8:10
ome piet schreef:Nicolò schreef:[
Eskimo's delen zelfs de vrouwen!
Ken de jouwe [nog ]niet..