06 maart 2006 11:30
06 maart 2006 11:59
Jurgen schreef:molen934 schreef:Ben zeer ouderwets, eerst verdienen dan kopen![]()
Ik denk dat, als meer mensen die instelling hadden, er beduidend minder geldproblemen waren thuis...wanneer je het eerst hebt moeten verdienen, ga je er (meestal) anders mee om....en kan iets niet, dan maar niet, of anders later...
06 maart 2006 12:10
06 maart 2006 12:16
Teun schreef:Maar als je als werknemer de keuze hebt tussen een wagen kopen of een (geleasde) wagen van de zaak dan lijkt me keuze zeer eenvoudig. Altijd een wagen van de zaak nemen met de pijn van een beetje bijtelling.
Je bent toch wel gek om je spaarcentjes in een gewone dagelijkse auto te stoppen. Er is toch geen slechtere investering![]()
Mijn advies: Als het mogelijk is, neem een (lease)auto van de zaak en stop je spaarcentjes in de aanschaf van een Porsche.
06 maart 2006 12:30
ppp 356 schreef:.
De kost van de financiël leasing, tegenover de besparingen die ik kan doen, door met dit geld zaken te doen, zijn Peanuts.
€.
06 maart 2006 12:44
ome piet schreef:ppp 356 schreef:.
De kost van de financiël leasing, tegenover de besparingen die ik kan doen, door met dit geld zaken te doen, zijn Peanuts.
€.
Toch iemand die het begrijpt...![]()
06 maart 2006 12:55
ome piet schreef:ppp 356 schreef:.
€.
Toch iemand die het begrijpt...![]()
06 maart 2006 13:04
Teun schreef:Per saldo is kopen altijd voordeliger
06 maart 2006 13:07
Mauk schreef:
Ben ik het niet mee eens! Ben zeer tevreden over de verdiensten in mijn bedrijf en heb nog nimmer 1 cent geleend, behalve de enkele tientjes rood staan op de bank. Aan mij raken ze hun krediet niet kwijt!
06 maart 2006 13:10
06 maart 2006 13:19
06 maart 2006 13:33
ppp 356 schreef:Teun schreef:Per saldo is kopen altijd voordeliger
Financiële leasing is het zelfde als kopen behalve;
Je hoeft het kapitaal niet onmiddelijk vrij te maken.
Tegenover een financiering, loopt ook het BTW verhaal gespreid.
Op het einde van de rit, betaal je de afkoopsom van 4%, en is de wagen van u.
06 maart 2006 14:01
molen934 schreef:en dan koop je (naar mijn idee) geen dure auto
06 maart 2006 14:03
Teun schreef:[.
Nadeeltje: Indien je financieel niet echt strek bent en je komt na 3/4 van de looptijd in de problemen dan ben je de auto kwijt (je bent immers nog geen eigenaar) en dus de restwaarde van de auto ook, terwijl je hem al dubbel en dwars hebt betaald.
06 maart 2006 14:07
plh schreef:@leander, even een weetje: ca. 85% van het Nederlandse wagenpark is betaald met vreemd geld, d.w.z. dat de bestuurder van de auto deze auto niet zelf heeft betaald ... de auto is gekocht met geleend geld etc.)
06 maart 2006 14:26
Marco schreef:Marcel schreef:ik heb een hele simpele filosofie:
alles wat in principe minder waard wordt koop ik met mijn eigen geld
helemaal mee eens
06 maart 2006 14:55
MichM3 schreef:Marco schreef:Marcel schreef:ik heb een hele simpele filosofie:
alles wat in principe minder waard wordt koop ik met mijn eigen geld
helemaal mee eens
Misschien ligt het aan mij, maar ik interpreteer dit op een nadere manier...
Alles wat waarde houdt of stijgt in waarde, koop ik privé...hetgeen aan waarde verliest, koop ik op de zaak...
Want als ik de zaken die aan waarde verliezen kan afschrijven op de zaak, betaal ik ten eerste minder belasting...en ten tweede moet ik er m'n zuurverdiend privé spaargeld niet voor aanspreken
06 maart 2006 16:01
Dan ben je wel een heeeele slechte ondernemer stel de looptijd op 4 jaar,nieuwpr 80.000,dan lijkt me de restwaarde na 3 jr[20k] ruim voldoende om ook nog een winstje eruit te slepen.
06 maart 2006 16:07
Teun schreef:De constructie waar jij vanuit gaat is een "gewone" financiering waarmee je dus direct eigenaar van wagen wordt. In dat geval zal je natuurlijk wel een restwaarde hebben.
En tenslotte lease is gewoon huur van een zaak. Daarbij ben je zeker geen eigenaar van de auto en dus heb je ook geen restwaarde.
06 maart 2006 16:28
Marco schreef:Teun schreef:De constructie waar jij vanuit gaat is een "gewone" financiering waarmee je dus direct eigenaar van wagen wordt. In dat geval zal je natuurlijk wel een restwaarde hebben.
En tenslotte lease is gewoon huur van een zaak. Daarbij ben je zeker geen eigenaar van de auto en dus heb je ook geen restwaarde.
financial lease is wat anders dan operational lease
bij eerstgenoemde constructie bepaal jezelf de restwaarde/overnamebedrag
altijd handig om je "afgeschreven" auto prive voor de boekwaarde over te nemen en dan evt. prive te verkopen (meen dat je deze dan wel een jaartje prive moet houden)
06 maart 2006 16:34
Teun schreef:Klopt, de discussie begon ook over financiele lease.
06 maart 2006 16:35
06 maart 2006 16:39
O ja, ik wil het eigenlijk niet meer weten maar voor hoeveel kon je hem daarna naar prive overdoen??ppp 356 schreef:Teun schreef:Per saldo is kopen altijd voordeliger
06 maart 2006 16:41
anton964 schreef:je kunnen praten wat jullie willen maar leasen of lenen.
die mensen moeten ook leven dus gooi je geld weg!
anton964
06 maart 2006 16:42
Marco schreef:Teun schreef:Klopt, de discussie begon ook over financiele lease.
wat ik wilde aangeven is dat je wel restwaarde kan creeeren in een dergelijke constructie